Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Layers of Fear - Aktor, Rozdział 5: Na zawsze

Korytarze, zieleń i zakończenie gry.

Pora zakończyć historię aktora w Layers of Fear. Piąty rozdział to ostatnia część gry. Zaczynamy w miejscu, w którym znaleźliśmy się po pościgu za chłopcem i utracie przytomności. To nasza kajuta, ale porośnięta wodorostami i trudno ją poznać.


Na tej stronie:


Windy i droga do zakończenia

Tradycyjnie skorzystaj z drabinki i uruchom znaleziona przed chwilą taśmę filmową na projektorze. Po wyświetleni filmu wyjdź drzwiami po prawej i obróć kilka razy oświetloną tablice na końcu korytarza. W końcu pojawi się zielone wyjście.

  • Idź przed siebie jedyną drogą, animując po drodze manekiny przy pomocy latarki, by utorować sobie przejście.
  • Skorzystaj z windy, ale zanim do niej wejdziesz poszukaj po lewej plakatu do kolekcji - wisi na ścianie nieopodal windy.
  • Winda jedzie w bok. Gdy się zatrzyma, przejdź przez drzwi i nadaj sygnał za pomocą telegrafu na stole.
  • Odwróć się i wyjdź drzwiami, które masz po prawej stronie. Skorzystaj z kolejnej windy.
  • Idź jedyna dostępną drogą i przez mały oświetlony tunel, a następnie przez korytarz z kilkoma rozsuwanymi kratami.
  • Dotrzesz do chłopca siedzącego na ziemi. Po scence z jego udziałem wyjdź drzwiami, które masz po prawej.
  • Kontynuuj korytarzem i schodami na górę, przed dwoma manekinami skręć w lewo i pokonaj potwora przy pomocy światła latarki.
  • Po walce idź przez kolejne korytarze, aż dotrzesz do omszałego projektora - uruchom go. Przestawiaj kliszę, aż otworzy się przejście.
  • Wyjdź drzwiami na lewo od drugiego projektora i kieruj się za strzałkami wyrytymi na podłodze.
  • Przed metalową kratą znajdziesz po lewej zdjęcie do kolekcji, a po prawej drzwi.
  • Za drzwiami drogę zablokują nam ręce, ale wystarczy je aktywować, by zniknęły.
  • Kontynuuj korytarzem i przez śluzę, która znajdziesz po prawej przy manekinach.
  • Zaraz za śluzą jest plakat do kolekcji - po prawej od wejścia, za manekinem.
  • Wróć a korytarz i idź dalej.
  • Gdy wielkie wrota odetną nam drogę, obracaj koło zamka tak, by trzy wysięgniki połączyły się z podstawą koła. Gdy prawidłowo je podłączysz, zaświecą się na zielono.
  • Za wrotami znajdziesz trzy skrzynie ze złotem - otwórz je, a następnie wyjdź drzwiami po lewej.
  • Oświetl manekina za kratami, a poda nam klucz.
  • Zawróć i przejdź przez drzwi, a na półkach po lewej znajdziesz kolejne zdjęcie do kolekcji.
  • Ponownie zawróć i kontynuuj przez korytarz z latającymi jabłkami. Po lewej znajdziesz plakat do kolekcji.
  • Idź dalej, a gdy dotrzesz na pokład statku, uruchom armatę.

Zakończenie gry

  • Idź w stronę skrzyni ze złotem, a gdy odzyskasz kontrole nad postacią, przeciskaj się pomiędzy manekinami. Trafisz tu na jeszcze jednego potwora, którego trzeba pokonać światłem latarki.
  • Idź dalej, aż dotrzesz do drabiny - skorzystaj z niej.
  • Trafisz w końcu do pomieszczenia z gramofonem - uruchom go.
  • Gdy manekin po lewej zniknie, wskocz w pełną gałek ocznych dziurę, która pojawi się w jego miejsce.
  • Po ocknięciu się idź dalej przez kolejne korytarze i drzwi.
  • W korytarzu z czaszkami na końcu wejdź w ostatnie drzwi po prawej.
  • Kontynuuj, aż dojdziesz do pomieszczenia z dźwignią na środku - pociągnij dźwignię.

Po dłuższej scence ockniesz się na korytarzu, od którego zaczynała się ta część gry. Idź do swojej kajuty, aby obejrzeć zakończenie gry. Gratulacje! Historia Aktora dobiegła końca.


Poprzednie: Layers of Fear - Aktor, Rozdział 4: Oddychaj

Spis treści: Layers of Fear - Poradnik, Solucja

Następne: Layers of Fear - Córka: Spadek

Read this next