Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Control - Wyłącznik awaryjny

Usuwamy blokadę wewnętrzną w Sektorze technicznym.

W poprzedniej misji - Nieznany słuchacz - dotarłeś do Pokoju linii specjalnej i odebrałeś telefon. Wsłuchując się w słowa Trencha, dowiedziałeś się, że musisz odnaleźć współpracowników nieżyjącego dyrektora. Najpierw jednak twoim zadaniem w Control będzie odszukanie wyłącznika awaryjnego i usunięcie blokady wewnętrznej.

Naprzeciwko wejścia do Sali Zarządu znajduje się winda (1). Dostaniesz się do niej przechodząc przez Centralne kierownictwo. Naciśnij przycisk w windzie i wybierz opcję: Korytarz dostępowy sektora technicznego. Przeniesiesz się do Sektora technicznego.

Droga do Biura dozorcy; Ahti

Spójrz na mapę, aby rozeznać się w terenie.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zaczynasz w Korytarzu dostępowym (A). Idź przed siebie korytarzem. Przejdź obok Sterowni WSN (B), a dotrzesz do Wentylacji (C), gdzie czeka cię pierwsza walka, a także odblokujesz punkt kontrolny.

W kolejnym pomieszczeniu, z metalowym przejściem pośrodku, zaatakują cię przeciwnicy. Przejdź po moście, by dotrzeć do Biura dozorcy (D). Odnajdź drzwi, na których jest powieszony plakat dozorcy (2) i wejdź do środka.

Wchodząc do korytarza, na końcu którego miga czerwone światło (3), rozpocznie się zadanie: Wesoła pogoń, które możesz wykonać od razu lub zostawić je na później.

Gdy wejdziesz do pomieszczenia dozorcy, spotkasz Ahtiego (5). Porozmawiaj z nim. W zamian za pomoc, dozorca poprosi cię o przysługę, wręczając ci kartę dostępową drugiego poziomu.

Na tablicy (4) odblokujesz misję poboczną: Co za syf: Spal śmieci. Omiń Ahtiego (5) i przejdź przez drzwi poziomu drugiego (6), by kontynuować misję.

Eletrownia WSN; Arish; naprawa konwertera i pompy chłodzenia

Przejdź przez korytarz. Dotrzesz do windy, którą zjedziesz na dół. Korytarzem dotrzesz do Elektrowni WSN (E), gdzie spotkasz uzbrojonych ludzi, ale przyjaźnie do ciebie nastawionych. W tym miejscu odblokujesz również punkt kontrolny (7).

Wejdź do pomieszczenia ochrony (8), by porozmawiać z Arishem. Twoim kolejnymi celami są:

  • naprawienie konwertera energii WSN
  • naprawienie pompy chłodzenia WSN

Omiń okrągłą konstrukcję, która znajduje się w centralnym punkcie elektrowni, i kieruj się w stronę wejścia do Konwerterów energii WSN (G). Odnajdź drzwi (F - żółta kropka), na których widnieje napis: NSC ENERGY CONVERTERS (9) i wejdź do korytarza.

Wewnątrz odnajdziesz punkt kontrolny (10). Chwyć złotą kostkę (11) i rzuć nią w panel (12) przytwierdzony do ściany, a brama (13) otworzy się. W ten sposób przedostałeś się do Konwerterów energii WSN (G).

Gdy wejdziesz po metalowych schodach na piętro, podejdź do ściany po prawej stronie. Pod zegarem, na komodzie odnajdziesz dokumenty (14). W ten sposób odblokujesz zadanie: Dobra obrona.

Zbliż się do konwertera (15). Chwyć złote kostki, które leżą na ziemi i rzuć je w odpowiednie miejsca (16) na konstrukcji. Trzymając obiekty możesz się z nimi poruszać, przeskakując przez przeszkody. Musisz umieścić 3 złote kostki na konwerterze.

Po umieszczeniu dwóch pierwszych, odblokujesz metalową bramę. Wejdź na górę i umieść ostatnią kostkę w odpowiednim miejscu. W ten sposób naprawiłeś konwerter energii. Teraz wróć do Elektrowni WSN (E), korzystając z szybkiego przemieszczania w punkcie kontrolnym.

Teraz twoim celem jest dotarcie do Pomp chłodzenia WSN (I1). W tym celu udaj się do drzwi (H - żółta kropka), nad którym widnieje napis: NSC COOLANT PUMPS (17) i wejdź do korytarza. Idź cały czas prosto, aż dotrzesz do punktu kontrolnego. Za nim znajduje się skalny korytarz.

Podążaj nim w dół, aż dojdziesz do Pomp chłodzenia WSN (I1), gdzie musisz umieścić w odpowiednich miejscach złote kostki. Złote sześciany znajdziesz porozrzucane po całym pomieszczeniu, nie powinieneś mieć trudności z ich odnalezieniem.

Pomp, na których trzeba umieścić złote kostki, szukaj przy dużych konstrukcjach z jasnoniebieskich rur (spójrz na obrazek poniżej). W razie problemów zerknij na powyższą mapę - niebieskimi kropkami zaznaczyliśmy położenie tych punktów.

Po umieszczeniu pierwszej i drugiej kostki, zaatakują cię przeciwnicy.

Gdy spróbujesz umieścić kostkę na pompie zlokalizowanej w przesmyku pomiędzy pomieszczeniami I1 i I2 (18), okaże się, że coś blokuje pompę. Wejdź do drugiego pomieszczenia Pomp chłodzenia WSN (I2), gdzie odnajdziesz monstrum blokujące przejście. Zniszcz każdą mackę potwora (19), rzucając w nie obiektami.

Dzięki temu sprawisz, że potwór wycofa się, ale całkowicie nie zniknie. Wejdź w głąb pomieszczenia, uważając na śluz, który tryska ze ścian. Przebiegnij wzdłuż korytarza, dopiero gdy wydzielina przestanie się wydobywać ze ściany. Idąc dalej korytarzem, dotrzesz do monstrum z charakterystycznymi mackami. Tak jak poprzednio, zniszcz wszystkie macki, uważając przy tym na wydzielinę.

Potwór nie da za wygraną. Idź dalej korytarzem, dopóki znowu nie spotkasz obślizgłego przeciwnika. Niszcząc jego macki po raz trzeci, pozbędziesz się go. Wówczas wróć do pompy zlokalizowanej w przesmyku pomiędzy pomieszczeniami (18) i napraw ją, umieszczając kostkę w odpowiednim miejscu.

Następnie przenieś się w pobliże Konwerterów energii WSN (G), by dalej udać się do Sterowni WSN (B). W tym celu skorzystaj z punktu kontrolnego.

Sterownia WSN; wyłączenie blokady wewnętrznej

W Konwerterach energii WSN (G) dotrzyj do drzwi opisanych: NSC Control Room (20) i wejdź do pomieszczenia, gdzie czeka cię walka. Pokonaj wszystkich przeciwników, w tym tych lewitujących (spójrz w górę - są podwieszeni do sufitu). Następnie oczyść punkt kontrolny, podejdź do panelu sterowni (21) i uruchom go.

Dzięki temu odblokowałeś windę w Centrali technicznej (J). Od teraz masz również dostęp do innych sektorów.

Udaj się do Emily Pope, która znajduje się w Sali Zarządu w Sektorze kierowniczym. W tym celu skorzystaj z punktu kontrolnego lub windy. Emily, podczas rozmowy, przekaże ci kartę dostępową trzeciego poziomu. Po zakończeniu dialogu misja zakończy się.

Następnie: Control - Klub oldbojów

Spis treści: Control - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Control - Nieznany słuchacz

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze

More On Control

Najnowsze artykuły