Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Capcom: oceny są ważniejsze od wyników sprzedaży

Liczy się sukces artystyczny.

Dla wielu wydawców czynnikiem świadczącym o sukcesie danej gry są wyniki sprzedaży. Szefowie Capcomu ujawnili jednak, że dla japońskiej spółki najważniejsze są przyznawane przez recenzentów oceny.

W rozmowie z serwisem GameIndustry dyrektor europejskiego oddziału firmy - Stuart Turner - poruszył temat Resident Evil 7. Produkcja znalazła mniej nabywców niż poprzednia część, choć wielu uznaje tytuł za lepszy od szóstej odsłony.

- W niektórych przypadkach uzyskanie bardzo dobrych ocen jest równie ważne, co osiągnięcie wielomilionowej sprzedaży. Wolimy grę, która zdobyła notę 9 i rozeszła się w mniejszej liczbie egzemplarzy, niż tytuł z werdyktem 6, ale większą liczbą sprzedanych kopii - wyjaśnia.

Zobacz na YouTube

Z kolei dyrektor marketingu - Antoine Molant - podkreśla, że Capcom mniejszą uwagę przywiązuje do wyników z okresu premierowego, skupiając się na rezultatach długoterminowych. Twierdzi też, że Resident Evil 7 nadal radzi sobie „niesamowicie” i jest jedną z flagowych produkcji dedykowanych VR.

Siódma odsłona cyklu survival horrorów zadebiutowała w 2017 roku. Gra cieszyła się uznaniem recenzentów - średnia ocen w serwisie Metacritic wynosi 86 procent. Do tej pory sprzedała się w liczbie 5,1 miliona egzemplarzy.

Read this next