Assassin's Creed Valhalla - Orlog: jak grać w kości

Zasady, jak wygrać.

Orlog w Assassin's Creed Valhalla to rodzaj gry w kości, w której możesz wziąć udział w różnych miejscach świata gry. Na tej stronie wytłumaczymy ci zasady rozgrywki i podpowiemy, jak wygrywać.

Na początku przedstawiamy podstawowe założenia Orloga, a potem przechodzimy do opisu kolejnych faz gry.

Orlog - podstawy

Orlog to oczywiście gra podzielona na tury - raz akcję wykonujesz ty, a raz przeciwnik. Celem jest eliminacja całego życia oponenta, reprezentowanego przez zielone kamienie (1). Jeden kamień to jeden punkt życia.

assassins_creed_valhalla_orlog_1

Ciosy zadajemy poprzez konkretne symbole na kościach - dzięki nim możemy się też bronić przed atakiem.

Na stole widzisz też figurki łask bogów (2) oraz tokeny ofiar (3), które potrzebne są do ich używania. Do łask bogów przejdziemy później - na razie wiedz tylko, że są potężną bronią w Orlog i mogą przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę.

Na stole widzisz też monetę (4), która wskazuje, czyja jest aktualnie kolej na ruch.

Skoro znasz już najważniejsze elementy rozgrywki, możemy przejść do opisu zabawy krok po kroku.

Przebieg rozgrywki

Zabawa w Orlog dzieli się na trzy fazy (nie licząc fazy przedmeczowej):

  1. Faza rzutu
  2. Faza łaski bogów
  3. Faza decyzji

Kolejne fazy są rozgrywane po kolei aż do czasu, kiedy jeden z przeciwników straci wszystkie zielone kamienie, czyli całe życie.

Poniżej opis kolejnych faz.

Wybór łask bogów (faza przedmeczowa)

Przed właściwym starciem wybierasz, które łaski bogów chcesz wykorzystać w trakcie meczu, przenosząc je na lewą stronę ekranu (5). Maksymalnie możesz mieć na wyposażeniu trzy.

assassins_creed_valhalla_orlog_2

Początkowo masz tylko jedną łaskę bogów - kolejne zdobywasz, wygrywając Orlog w świecie Assassin's Creed Valhalla.

Przeznaczenie totemów łask bogów opisujemy poniżej, w odpowiedniej fazie.

Faza rzutu, oznaczenia na kościach

Gdy rzut monetą zadecyduje już, kto wykonuje pierwszy ruch, rozpoczyna się pierwsza faza - faza rzutu.

Aby zrozumieć grę, musisz poznać oznaczenia na kościach:

  • Topór - zadaj 1 pkt. obrażeń tego typu
  • Strzała - zadaj 1 pkt. obrażeń tego typu
  • Hełm - zablokuj 1 pkt. obrażeń od topora
  • Tarcza - zablokuj 1 pkt. obrażeń od strzały
  • Dłoń - zabierz przeciwnikowi 1 token ofiar
  • Obramowanie na dowolnej kości - zyskaj 1 token ofiar
assassins_creed_valhalla_orlog_3

W fazie rzutu każdy gracz wykonuje maksymalnie trzy rzuty. Po wykonaniu pierwszego rzutu wybierasz, które kości chcesz zostawić, wybierając je z drewnianej miski i odkładając na bok (6). Kości, które pozostają w misce, zostaną przerzucone.

assassins_creed_valhalla_orlog_4

Masz więc dwie możliwości przerzutu, co daje wspomniane trzy rzuty (pierwszy rzut plus maksymalnie dwa przerzucenia).

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by po pierwszym rzucie zachować wszystkie wyrzucone kości, i nie korzystać z przerzuceń.

Faza łaski bogów

Po wykonaniu maksymalnie trzech rzutów przez obu graczy, kości zostają ustawione na środku stołu i następuje faza łaski bogów.

Gracze mogą wybrać konkretny token łaski bogów, a także jego siłę. Każdy token ma inne działanie, a także cenę, przy czym im większa siła (7) „czaru”, tym większy koszt.

assassins_creed_valhalla_orlog_6

Za użycie łaski bogów gracze płacą żetonami ofiar (8). Żetony ofiar zdobywamy na dwa sposoby:

  • Grając kośćmi z obramowaniem - za każdą taką kość otrzymujemy jeden żeton ofiar
  • Grając kośćmi z symbolem dłoni - każda taka kość zabiera przeciwnikowi jeden żeton z puli i przekazuje go nam

Uwaga: gracz może zrezygnować z użycia totemu, nawet jeśli ma na koncie odpowiednią liczbę żetonów ofiar - np. aby zachować żetony na później.

Wszystkie opisane powyżej czynności odbywają się dopiero w fazie decyzji, która powinna się właściwie nazywać fazą akcji.

Faza decyzji (akcji)

Faza decyzji jest fazą bierną - gracze obserwują po prostu skutki swoich wcześniejszych działań. Dopiero teraz zliczają się punkty obrażeń, zostają zastosowane „czary” z wybranych totemów łask, itp.

Na początku następuje „zderzenie” kości, a właściwie ich symboli. Niezablokowane obrażenia zostają zadane i gracze tracą tyle zielonych kamieni, ile punktów obrażeń otrzymają.

assassins_creed_valhalla_orlog_7

W tym momencie gracze zyskują też żetony ofiar z kości z obramowaniem, a także kradną żetony przeciwnikowi, jeśli użyli kości z symbolem dłoni.

Na samym końcu następuje wykorzystanie wybranych wcześniej totemów w zamian za określoną liczbę żetonów z puli.

Uwaga: jeżeli przeciwnik w trakcie fazy akcji ukradnie ci żetony i nie będziesz miał ich wystarczającą liczbę do użycia totemu, wykorzystanie łaski bogów nie będzie możliwe.

Opisane powyżej trzy fazy rozgrywki - rzutu, łaski bogów i decyzji - są kolejno powtarzane, aż jeden z graczy utraci wszystkie kamienie życia.

Jak wygrywać w Orlog

Jedną z najlepszych strategii w Orlog jest postawienie w całości na totem łaski bogów, a konkretnie na Uderzenie Thora. To totem, który masz na wyposażeniu od początku rozgrywki.

Oto elementy tej strategii krok po kroku:

  • Po rzucie zachowuj tylko kości z obramowaniem oraz symbolem dłoni - resztę przerzucaj. Potrzebujemy dużo tokenów ofiar
  • Zbieraj tokeny na najsilniejsze Uderzenie Thora, które zadaje 8 pkt. obrażeń (kosztuje ono 12 tokenów), a następnie używaj go
  • Nie zadawaj obrażeń w żaden inny sposób
  • Pod koniec gry, kiedy przeciwnikowi zostało już mało życia, możesz zdecydować się na słabszy wariant Uderzenia Thora

Strategia może wydawać się dziwna, szczególnie że początkowo możesz otrzymać więcej obrażeń niż przeciwnik, jednak ta metoda gwarantuje ci zdobycie dużej liczby tokenów oraz blokowanie przeciwnikowi możliwości korzystania z łask bogów dzięki podkradaniu jego własnych żetonów.

Więcej porad:

Spis treści: Assassin's Creed Valhalla - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami