Metro Exodus - Wołga: terminal, zdobycie drezyny

Docieramy do dużej lokacji na wschodzie i zdobywamy kolejową maszynę.

Po uratowaniu Anny i powrocie do Aurory zostaniesz poinformowany o kolejnej misji głównej. Tym razem trzeba będzie dostać się na do wschodnich rejonów mapy, gdzie znajduje się terminal, a w nim drezyna.

Tylko dzięki niej pojawi się możliwość zdobycia dodatkowego wagonu i zapewnienie tym samym miejsca dla uratowanych z cerkwi Nastii oraz Katii. Po uzgodnieniu szczegółów przygotuj się do misji.

Uwaga - zanim rozpoczniesz swoją wędrówkę w stronę terminala, warto wcześniej rozważyć wykonanie zadania dodatkowego polegającego na uwolnieniu więźniów z bazy bandytów na moczarach. Jeśli to uczynisz, to w ramach podziękowania otrzymasz od jednego z więźniów klucz otwierający jedne z drzwi w terminalu. Dzięki niemu będziesz mógł przejść przez tę sporych rozmiarów lokację znacznie szybciej.

Dotarcie do terminala

Po przyjęciu misji zacznij kierować się na wschód. Idąc wzdłuż torów dotrzesz do opuszczonego wagonu. Po wejściu do środka okaże się, że to kryjówka z miejscem do spania i warsztatem. Przy okazji spotkasz tu Kniazia, który zdradzi kilka szczegółów na temat okolicy.

031

Aby kontynuować zadanie ruszaj na wschód. Po drodze natkniesz się na kryjówkę bandytów, okupujących wolnostojący budynek. Możesz ich po cichu wyeliminować i przeszukać lokację, gdzie natkniesz się na notatkę oraz ulepszenie do pancerza (uprząż na broń do rzucania).

Kontynuuj, aż do przystani, gdzie znajduje się łódź (1). Wejdź na jej pokład i zacznij kierować się w stronę terminala (2).

Droga do drezyny

Płyń cały czas przed siebie, aż dotrzesz do miejsca, gdzie droga będzie już zablokowana. Wysiądź wtedy przy palącej się beczce i skieruj się w lewo, gdzie wejdź na górę. Celem jest przejście przez całą lokację i dotarcie do drezyny, a droga przypomina mały labirynt. Oto kolejne kroki, jakie należy wykonać.

032
  • Po wejściu na górę skręć w prawo i zeskocz na pomost z deskami, którym idź do przodu.
  • Skręć w lewo i przejdź przez korytarz, uważając na pojawiające się z dwóch stron mutanty.
  • Wejdź na podwyższenie z lewej i kontynuuj marsz przed siebie.
  • W końcu dotrzesz do miejsca, gdzie będziesz mógł iść prosto albo skręcić w lewo. Jeśli posiadasz klucz, który mogłeś zdobyć w zadaniu dodatkowym z uwolnieniem więźniów, to możesz nim otworzyć drzwi (3) i dotrzeć w ten sposób do lokacji z goglami noktowizyjnymi, które inaczej odkryjesz na końcu podróży.
  • W innym przypadku skręć w lewo (4), skorzystaj z dźwigni i przejdź po mechanizmie, który się obróci.
033
  • Przeszukaj ciało i udaj się w lewo, a potem w prawo. Wejdź na schody z lewej i kontynuuj, aż do miejsca, gdzie wielki mutant strąci bohatera do wody.
  • Trafisz do okrągłej lokacji. Załóż maskę przeciwgazową, przeszukaj pobliskie ciało i zacznij wchodzić na górę.
  • Przejdź po rurach na następny pomost i kontynuuj, aż dotrzesz do drabiny (5), po której wejdź na górę.
034
  • Przejdź w prawo zabijając mutanta i przeszukując kolejne ciało. Zlokalizuj kładkę prowadzącą do kolejnej części i przygotuj się na odparcie sporej grupy mutantów.
  • Kontynuuj, aż do krętych schodów. Zejdź po nich na dół i przejdź pod wagonem z prawej.
  • Przejdź w prawo i ostrzelaj czerwone rośliny, które po chwili wybuchają, rozpylając trujący gaz. Przy siatce znajdziesz ciało do przeszukania.
  • Odwróć się i rusz przed siebie. Zejdź na dół po drabinie i udaj się do następnej drabiny (6), po której wejdź na górę.
035
  • Po wejściu na górę będziesz świadkiem, jak kilka mutantów jest zabijanych przez wodnego stwora - ruszaj przed siebie.
  • Wejdź na wyższe piętro po drabinie z lewej, po czym kontynuuj cały czas prosto po kładce. Przygotuj się na spotkanie ze sporą grupą mutantów.
  • Po ich wyeliminowaniu lub ominięciu biegnij ciągle prosto, aż dotrzesz do obniżenia, gdzie znajduje się rura (7), przez którą trzeba przejść.
036
  • Po drodze będziesz świadkiem ponownego ataku wodnego potwora. Po przejściu przez rurę wejdź na górę po schodach z lewej.
  • Skręć w prawo i przejdź przez uchylone drzwi.
  • Warto otworzyć drzwi (8) z lewej i wejść do pomieszczenia z trumnami. Znajdziesz tam gogle noktowizyjne. Jest to ta sama lokacja, do której możesz dostać się od razu, jeśli posiadasz klucz od więźnia z zadania pobocznego.
  • Aby kontynuować przestaw dźwignię (9).
037

Spowoduje to zmianę ułożenia mechanizmu z prawej strony i odblokowanie drogi do drezyny (10). Kolejnym krokiem będzie pokierowanie zdobytą maszyną.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami