Po odwiedzinach w ciemni czas wrócić na korytarz i skierować się na schody. Wejdź po nich na piętro (2F na mapie), eliminując przy tym dwójkę zombie, która pojawi się na klatce schodowej.

W miejscu, gdzie stoczyłeś walkę znajduje się zaciemniony korytarz. Z prawej strony, obok wiadra z mopem, jest wejście do toalety policyjnej, a konkretnie do szatni dla funkcjonariuszy. Przejście z lewej jest obecnie zablokowane przez gorącą parę.

Warto jednak rozejrzeć się po samej szatni, ponieważ w szafkach, oprócz trupa możesz znaleźć kilka przedmiotów. Niektóre są zamknięte na kłódki z kodem. W narożniku z prawej strony znajdziesz natomiast policyjną instrukcję do przenośnego sejfu, który leży na ręcznikach.

Rozwiązanie związanej z nim zagadki zapewni dostęp do jednego klawisza, który możesz użyć w konsoli w pokoju z depozytami.

011

Wróć na klatkę schodową i skieruj się na kolejne piętro (3F). Podnieś amunicję leżącą na pudle i przez dziurę w ścianie przejdź do pomieszczenia z prawej. Na biurku leży klucz pik (1), który koniecznie podnieś. Przejdź przez drewniane drzwi z lewej i rusz wzdłuż długiego korytarza.

Posąg jednorożca (medalion), rzeźba cesarza i Claire

Dotrzesz do zachodniego magazynu, gdzie możesz nieco się rozejrzeć (są tu m.in. proch, deski i torba leżąca na szafce przy ładunkach C4). Następnie przejdź przez drewniane drzwi, które prowadzą do biblioteki. Z góry zastrzel trzy zombie znajdujące się na dole, po czym zejdź na dół (możesz też spaść, jeśli wejdziesz na drewniany fragment obluzowanej podłogi).

012

Z biblioteki udaj się do drzwi na południu i przejdź do holu. Znajdziesz tu rzeźbę jednorożca (2). Podejdź do niej i ustaw takie same symbole (3), jakie są w notatniku funkcjonariusza (4).

W naszym przypadku były to: ryby, skorpion, dzban. W ten sposób zdobędziesz medalion jednorożca - drugi z trzech poszukiwanych. Wróć do biblioteki i podnieś czerwoną książkę leżącą na stoliku przy drewnianych drzwiach. Potem skorzystaj z klucza pik, aby otworzyć drzwi prowadzące do głównego holu. Podejdź do Marvina, który pokaże nagranie z Claire, próbującej dostać się na posterunek.

013

Po zakończeniu filmiku wbiegnij na schody i skieruj się do poczekalni na wschodzie. Dzięki kluczowi będziesz mógł przejść do korytarza na wschodzie. Warto odwiedzić pracownię plastyczną, gdzie znajdziesz m.in. kartę magnetyczną (można jej użyć w pokoju z depozytami, aby zdobyć strzelbę).

Jest tu również posąg cesarza (4), który mogłeś zobaczyć na wywołanym w ciemni zdjęciu. Podnieś rękę posągu (5), z poziomu ekwipunku wsadź do niej czerwoną książkę znalezioną w bibliotece, a potem osadź ją w ramieniu rzeźby. W ten sposób zdobędziesz berło. Przyjrzyj mu się w ekwipunku (środkowej części), i przestaw mały włącznik, dzięki czemu wydobędziesz czerwony kryształ.

014

Wróć na korytarz i udaj się w stronę drzwi z napisem Exit. Kiedy będziesz się zbliżał zobaczysz katastrofę śmigłowca. Wyjdź na zewnątrz na wyjście ewakuacyjne, gdzie rozpocznie się scenka z Claire (6).

Po jej zakończeniu podnieś deskę, a potem narzędzie skrawające, czyli nożyce leżące z prawej strony. Dzięki nim będziesz mógł przecinać łańcuchy, które blokują niektóre drzwi. Możesz je przetestować od razu niszcząc łańcuch z lewej strony, dzięki czemu powrócisz na posterunek w pobliżu stróżówki.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.