Markus odżył, po tym jak w rozdziale Powstanie z martwych trafił na wysypisko androidów.

Dzięki jego ogromnej determinacji odszukał niezbędne komponenty i naprawił siebie samego. Główny bohater ruszył na poszukiwanie Jerycha, czyli miejsca, gdzie inne defekty mogą żyć wolno.

Twoim zadaniem będzie badanie miejskich graffiti w poszukiwaniu znaków, które doprowadzą Markusa do Jerycha. W tej misji unikniesz sekwencji QTE i trudnych wyborów. Będziesz - za to - dokładnie eksplorował okolicę.

Rozdział nie jest zbyt rozbudowany - można wręcz powiedzieć, że jest korytarzowy. Tym samym schemat nie posiada dużo rozgałęzień.

101

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.

Przyjazd od Ferndale

Rozdział rozpocznie się w Ferndale - jednej z dzielnic Detroit. Gdy wysiądziesz z kolejki metra, Markus odtworzy w pamięci wspomnienie dotyczące innego defekta (1), od którego po raz pierwszy główny bohater dowiedział się o Jerychu.

Twoim zadaniem - w opisywanej misji - będzie odszukanie drogi do Jerycha. W tym celu musisz szukać wskazówek na miejskich graffiti, które doprowadzą cię do społeczeństwa wolnych defektów.

103

Przytrzymaj przycisk L2, aby sprawdzić pierwszy symbol, którego poszukujesz. Jego odzwierciedlenie znajdziesz na ścianie stacji Ferndale (przeanalizuj graffiti na stacji - 2) - po lewej stronie, obok obrazu policjanta w czapce. Gdy najedziesz wskaźnikiem na symbol, wciśnij trójkąt, aby sczytać obraz. Tym sposobem odnalazłeś pierwszą wskazówkę.

Na jednej z ławek leży magazyn, w którym możesz zapoznać się dwoma artykułami (3). Do odkrycia są łącznie trzy publikacje, ale ich pojawienie się jest uzależnione od tego, jak potoczyła się historia Alice i Kary (między innymi od tego, gdzie spędziły noc w rozdziale Wielka ucieczka, oraz czy uciekały przez autostradę).

104

Następnie zjedź po ruchomych schodach i opuść stację (4). Wychodząc, zauważysz na wprost kolejne graffiti, na którym namalowany jest lew oraz dwóch pięściarzy. Tym razem musisz odszukać dwa symbole. Pierwszy znajduje się na lewo od głowy lwa, a drugi na spodenkach boksera (tego od lewej).

Spytaj androida o drogę do Jerycha (5), którego znajdziesz na parkingu dla androidów niedaleko graffiti.

105

Idź dalej w stronę dwóch przejść dla pieszych. Przejdź przez ulice, aby dostać się do budynku z powybijanymi szybami (oznaczono go - na powyższym obrazie od lewej - strzałką). Odszukaj dwóch symboli (podążaj za znakami -6). Pierwszy znajdziesz pod oknem (od strony ulicy), drugi na lewo od okna.

Idź wzdłuż budynku z powybijanymi szybami. Dotrzesz do fragmentu ogrodzenia z siatki. Kucnij, przejdź pod płotem i opuść ulicę (7). Po lewej stronie znajduje się graffiti. Symbole znajdziesz w miejscach: nad głową pierwszego robota od lewej oraz na brzuchach robotów pierwszego i drugiego od prawej. W przypadku tego ostatniego, aby zobaczyć symbol, musisz przesunąć paletę, która go zasłania.

106

W ten sposób rozwiązałeś zagadkę kolejnego graffiti (podążaj dalej za tropem Jerycha - 8). Znajdziesz się na terenie parkingu pełnego wraków samochodów. Kolejne interesujące Markusa graffiti dostrzeżesz na murze budynku. Zanim jednak do niego podejdziesz, zobacz ciało androida (9), które znajdziesz przed maską białego samochodu - tego po lewej stronie.

Następnie sczytaj pierwszy symbol na graffiti (umiejscowiony jest na lewo od oka kobiety). Kolejne znaki są ukryte, i aby je dostrzec, musisz dostać się na budynek. W tym celu przesuń niebieski śmietnik bliżej ściany i wskocz na dach (użyj śmietnika, by się wspiąć - 10; dostań się na dach - 11).

107

Dostań się na dach (11)

Gdy będziesz na dachu, odszukaj dwie kolejne wskazówki (biały i czarny znak znajduje się wewnątrz kształtu przypominającego głowę). Kiedy to wykonasz, Markus obliczy szanse powodzenia na przeskoczenie na drugą stronę (12) dachu. Musisz odszukać punkty, które utworzą drogę do celu. A te wiodą przez ścianę budynku, a następnie przez wystający z muru pręt.

Podejdź do krawędzi dachu i zeskocz. Przed sobą dostrzeżesz kolejne graffiti, a pod nim, obok kontenera, zobaczysz ciało androida (13). Poszukaj trzech wskazówek na obrazie (na dole, pod napisem: „Repairs tore”; między słowami w napisie: „Sparkle City”; pod metalowym balkonem).

108

Następnie będziesz musiał wykonać rekonstrukcję skoków i wspinania się, aby odnaleźć najlepszą drogę na górę. Zacznij od biegu pod dziurawym dachem, potem wykonaj bieg wzdłuż ściany ze skokiem na metalową kładkę, a na końcu użyj drabiny. Tym sposobem dotarłeś do drzwi (14).

W kolejnym pomieszczeniu ławo odnajdziesz duży symbol. Kluczem do rozwiązania tej zagadki jest odpowiednie ustawienie kamery, aby utworzyć znak namalowany na ścianie i filarze (zbadaj opuszczone biuro - 15). Zanim opuścić to miejsce, zobacz ciało androida (16), które leży pod jednym z filarów. Następnie znajdź właściwe wyjście (17) z pomieszczenia, odsuwając paletę i przeciskając się pomiędzy ścianą a belkami.

109

Wyjdź na zewnątrz. W oddali zobaczysz ogromny, zniszczony statek - zlokalizowałeś Jerycho (18).

Zlokalizowałeś Jerycho (18)

Gdy wejdziesz na most (19), ten zawali się (20). Należy odnaleźć inną drogę. Obok znajduje się żuraw. Wespnij się na niego i wejdź na szczyt. Przejdź na koniec mostu i skocz z niego (wejdź na żuraw i skocz - 21). Znajdziesz się wewnątrz statku (na łodzi - 22).

102

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na łodzi (22)

Wejdź po drabinie. Otwórz drzwi, przechylając pada. W korytarzu znajdziesz latarkę (23) w skrzynce przywieszonej do ściany. Idź dalej. Po drodze natrafisz na przebiegającego androida, ale nie przejmuj się nim.

Dotrzesz do maszynowni (24). Następnie wejdź na metalowy pomost. Po chwili zawali się, a Markus spadnie z kładki (25).

110

Gdy wstaniesz, wokół ciebie zgromadzą androidy - spotkano mieszkańców Jerycha (26).

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaDetroit: Become Human - Recenzja

Roboty z duszą i bezduszni ludzie.

Detroit Become Human - Bitwa o Detroit: Demonstracja Markusa

Zakończenie: Markus chce pokojowo zakończyć konflikt z ludźmi.

Detroit Become Human - Bitwa o Detroit: Kara opuszcza Detroit

Zakończenie: finał historii związany z wątkiem Kary, Alice i Luthera.

Detroit Become Human - Noc duszy

Markus decyduje o sposobie rozwiązania konfliktu z ludźmi.

Najnowsze

Reklama