Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Detroit Become Human - wszystkie zakończenia

Jak inaczej może zakończyć się historia Kary, Connora i Markusa.

Detroit: Become Human to gra, która posiada wiele zakończeń. Mnóstwo decyzji do podjęcia podczas rozgrywki, kilkanaście pierwszo i drugoplanowych postaci oraz wiele elementów interaktywnych do odkrycia sprawia, że losy bohaterów mogą potoczyć się w różnoraki sposób.

Dla każdego z głównych bohaterów gry, wiele z tych finałów można by opisać jako pozytywne lub negatywne. Jednak - ze względu na różne spojrzenia na konflikt defektów z ludźmi i sympatyzowanie jednej ze stron - każdy z nas może odebrać zwycięstwo Markusa, ucieczkę Kary z USA czy dołączenie Connora do Jerycha inaczej. Dla przykładu - czy wygrana walka Markusa z wojskiem i doprowadzenia do zniszczenia miasta można nazwać pozytywnym finałem?

Dlatego też nie będziemy w tym miejscu klasyfikować zakończeń jako złych czy dobrych. Opisaliśmy finały historii z podziałem na głównych bohaterów, czyli Kary, Markusa i Connora.

Każda z pierwszoplanowych postaci może zakończyć opowieść w ostatnim rozdziale, Bitwie o Detroit, który ma dwie wersje. To, którą misję rozegrasz, zależy od tego, co się do tej pory wydarzyło i jakie wcześniej podjąłeś decyzje. Szczegóły opisujemy przy każdej postaci.


Kara

Kara, podobnie jak Markus, może zginąć w trakcie kilku rozdziałów. Jeśli zależy ci na tym, by obejrzeć zakończenie związane z historią jej, Alice - i być może Luthera - postaraj się, aby ona i dziewczynka, podczas poszczególnych misji, przeżyła.

Zanim dotrzesz do ostatniej misji, Kara może zginąć w rozdziale:

  • Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. I - Todd, właściciel Kary, może ją zniszczyć w kilku momentach (miejscach w domu): na korytarzu, na podwórzu, na parterze
  • Burzowa noc: wszystkie zakończenia, cz. II - Todd, właściciel Kary, może ją zniszczyć również na dachu
  • Wielka ucieczka - Kara może zginąć na autostradzie, jeśli pomylisz się podczas sekwencji QTE
  • Zlatko - jeśli Kara i Alice zaczną uciekać z domu Zlatko, mogą zginąć w łazience lub w magazynie; jeśli Zlatko wymazał Karze pamięć, a ta następnie nie znajdzie wskazówek, które pomogą jej odzyskać wspomnienia, to jej historia zakończy się
  • Rozdroża - Kara - Kara zginie, gdy pod koniec rozdziału - leżąc na ziemi - stawi opór żołnierzom, by ratować Alice

Zakończenia: Kara opuszcza Detroit

Jeśli Kara, wraz z Alice, ucieknie z Jerycha w rozdziale Rozdroża - Kara, to ostatnią misją w grze będzie Bitwa o Detroit: Kara opuszcza Detroit.

  • Kara, Alice (i Luther - jeśli żyje) zostaną zabici na terminalu autobusowym - żołnierze przeprowadzą egzekucję na Karze, Alice (i Lutherze), gdy znajdą ich na terminalu autobusowym

Jeśli Kara i Alice (i Luther) zdążą na autobus i uda się im wejść do niego, to dotrą do przejścia granicznego.

  • Wszyscy zostali zaaresztowani i zabici - jeśli zdecydujesz się na końcu gry nikogo nie poświęcać, a Markus zaatakował obóz (wybrał rozwiązanie siłowe), to Kara, Alice i Luther zostaną aresztowani i zabici
  • Wszyscy przekroczyli granicę - jeśli zdecydujesz się na końcu gry nikogo nie poświęcać, a Markus protestuje pokojowo (demonstruje), strażnik graniczny pozwoli całej trójce przekroczyć granicę
  • Kara i Alice przekroczyli granicę - jeśli zdecydujesz poświęcić Luthera lub Jerry'ego (jeśli żyją), to Kara i Alice przekroczą bezpiecznie granicę
  • Alice przekroczyła granicę z Lutherem - jeśli Kara poświęci się dla Alice, a Luther żyje, to on i dziewczynka przekroczą bezpiecznie granicę
  • Alice przekroczyła granicę z Rose - jeśli Kara poświęci się dla Alice, a Luther nie żyje, to dziewczynką zaopiekuje się Rose.

Jeśli Kara, Alice (i Luther) nie zdążą na autobus lub nie zdobędą biletu upoważniającego do skorzystania z niego, to będą mogły udać się nad rzekę, by tam kontynuować ucieczkę z miasta.

  • Kara i Alice przeżyły - android i dziewczynka dotarły na łódce do Kanady
  • Kara umarła, a Alice przeżyła - Kara została uszkodzona, co spowodowało jej wyłączenie
  • Alice umarła, a Kara kontynuowała samotnie - próbując dopłynąć do Kanady o własnych siłach, Kara zostawiła Alice i odpłynęła
  • Kara i Alice umarły - próbując dopłynąć do Kanady o własnych siłach, Kara nie zostawiła Alice i wybrała śmierć.

Zakończenia: Kara schwytana

Jeśli Kara i Alice zostaną schwytane w rozdziale Rozdroża - Kara przez żołnierzy, to kolejnym rozdziałem będzie Kara schwytana. W ten sposób zostanie zablokowania możliwość rozgrywania misji Kara opuszcza Detroit.

Przebieg tego rozdziału może być bardzo różny. Kara może zostać zabita przez drona we wczesnym etapie misji. Główna bohaterka może umrzeć na taśmie wraz z Alice, jeśli ta spanikuje. Kara zostanie wyswobodzona przez Markusa, jeśli ten odbił obóz i uratował defekty.

Szukając drogi ucieczki główna bohaterka i jej podopieczna mogą zostać zniszczone w maszynie do recyklingu lub mogą przetrwać, jeśli Markus wyzwoli androidy. W tym drugim wypadku rozdział zakończy się wcześniej.

W ostatnim etapie misji Kara i Alice (i Luther jeśli żyje) mogą albo uciec w ciężarówce, albo mogą zostać zabici. Wszystko zależy od podjętych decyzji. Poszczególne postacie mogą przeżyć (lub umrzeć) w różnych konfiguracjach, na przykład: Alice i Luther uciekli w ciężarówce lub tylko Alice zdoła się uratować.


Connor

Connor - generalnie - nie może umrzeć, gdyż za każdym razem, gdy zostanie zniszczony, powróci jako nowy model. Jego pamięć będzie każdorazowo uzupełniana o wspomnienia z wcześniejszych rozdziałów, przez co nie odczujesz znacznej różnicy grając kolejnymi „Connorami”. Oczywiście dojdzie do takiej sytuacji, jeśli główny bohater zginie, co nie koniecznie musi się wydarzyć, jeśli odpowiednio nim pokierujesz.

Dla Connora najważniejszym wyborem, w kontekście zakończenia gry, jest decyzja o dołączeniu - lub niedołączeniu - do Jerycha, czyli: czy zostanie defektem czy pozostanie maszyną na usługach CyberLife.

Zakończenie: Connor w wieży CyberLife

Jeśli Connor stał się defektem, ostatnia misja rozgrywać się będzie w głównej siedzibie CyberLife w Detroit. Zadaniem głównego bohatera, stojącego po stronie defektów, jest uruchomienie androidów i „zarażenie” ich defektyzmem. Dzięki temu armia Markusa powiększyłaby się. Zanim jednak Connor dotrze do pomieszczenia docelowego, ochrona może go zabić, jeśli nie będzie czujny - i to już na wczesnym etapie rozdziału.

Na -49. poziomie budynku CyberLife, gdzie znajdują się uśpione androidy, niespodziewanie pojawi się klon Connora, który zakłóci zadanie głównego bohatera. Jeśli Hank nie popełnił samobójstwa w rozdziale Noc duszy, to będzie obecny w tym miejscu.

Koniec końców wywiąże się walka pomiędzy prawdziwym Connorem a fałszywym. Rezultat potyczki będzie rzutował na zakończenie gry. Jeśli główny bohater wygra walkę, to wybudzi androidy z CyberLife, które staną się defektami. Jeśli nie, to Connor zginie i nie uda mu się ukończyć powierzonego mu zadania.

Nie bez znaczenia jest obecność Hanka w tej misji. Jeśli się pojawi, to on zadecyduje o losach głównego bohatera. Prawdziwy Connor będzie musiał przekonać Andersona do tego kim jest. Jeżeli mu się uda, to - jak nie trudno się domyślić - misja zakończy się go sukcesem.

Zakończenie: Ostatnia misja Connora

Jeśli Connor nie zdecydował się zostać defektem (lub nie mógł nim zostać - ze względu na niski poziom niestabilności programu), to ostatnia misja rozgrywać się będzie na dachu budynku Hart Plaza. Jego zadaniem będzie zabicie, za pomocą karabinu snajperskiego, przywódcy Jerycha, Markusa.

Jeżeli Hank żyje (nie popełnił samobójstwa w rozdziale Noc duszy), to będzie starał się przeszkodzić łowcy defektów. Jeśli jednak go zabraknie, to jego miejsce zajmie policjant Allen.

Connor, pod wpływem Andersona, może zrezygnować z kontynuowania zadania i odejść, co zakończy jego historię. Jeśli - mimo wszystko - będzie chciał dokończyć swoją misję, Hank go zaatakuje. Walka pomiędzy nimi może zakończyć się śmiercią jednego albo drugiego.

W przypadku gdy Connor rozprawi się z Andersonem (bądź Allenem), nie będzie mógł użyć broni snajperskiej, gdyż została ona uszkodzona podczas walki z Hankiem. Wówczas główny bohater opuści dach budynku i pójdzie w stronę Markusa, by rozprawić się z nim w pojedynkę. Jeśli mu się uda i unicestwi przywódcę Jerycha, to wróci do Amandy, aby donieść jej o powodzeniu swojej misji. Od niej dowie się, że zostanie zdezaktywowany, a jego model zostanie zastąpiony nowszym.


Markus

Markus nie może zginąć w początkowych rozdziałach gry. Nastąpić to może dopiero pod koniec gry. Co prawda, główny bohater umiera w rozdziale Upadek, ale odżywa na wysypisku androidów, w misji: Powstanie z martwych, by możliwe było kontynuowanie jego historii.

Markus, zanim dotrze do ostatniej misji, może zginąć dopiero w rozdziale:

  • Marsz wolności - Markus może zostać zastrzelony, jeśli poświęci się dla dobra sprawy lub przegra walkę z policją. Główny bohater może również popełnić samobójstwo (zastrzelić się), jeżeli przegra walkę i nie będzie widział dla siebie innego wyjścia.
  • Rozdroża - Markus - Markus w tym rozdziale może zginąć w kilku miejscach, na przekład przegrywając walkę z żołnierzami, ratując inne postacie, a także gdy przegra pojedynek z Connorem, który nie został defektem.

Jeśli Markus zginie w rozdziale Marsz wolności albo Rozdroża - Markus, to jego miejsce zajmie North i wątek walki o wolność androidów będzie kontynuowany.

Zakończenie: Demonstracja Markusa

Jeśli Markus w rozdziale Noc duszy zdecydował się na pokojowe rozwiązanie konfliktu z ludźmi (przez demonstrację), to ostatnią misją z jego udziałem będzie: Demonstracja Markusa .

  • Markus umiera, zdradzając swoich ludzi - gdy zgodzisz się wejść w układ z Perkinsem, Markus tym samym zdradzi swoich ludzi. Doprowadzi to do tego, że defekty zginą, łącznie z Markusem
  • Markus umiera, chroniąc swoich ludzi - gdy żołnierze przedrą się przez barykadę, a Markus nie uratuje wystarczającej liczby defektów, to sam zginie
  • Androidy zyskały wolność - na razie - gdy żołnierze osaczą Markusa i jego przyjaciół, a opinia publiczna jest przychylna androidom (wsparcie), wówczas wybierz opcję „śpiewaj” lub „pocałuj North” (jeśli żyje). Androidy nie zginą, a co więcej, zdobędą wolność. Jest to jedno z tych „najlepszych” zakończeń gry
  • Markus zginął ze swoimi ludźmi - gdy żołnierze osaczą Markusa i jego przyjaciół, a opinia publiczna nie jest przychylna androidom, wówczas wybierając opcję „śpiewaj” lub „pocałuj North” (jeśli żyje), doprowadzisz do śmierci członków Jerycha. Stanie się tak również, gdy Markus poświęci się albo nic nie zrobi
  • Androidy stały się wolne, niszczą Detroit - jeśli Markus zabrał detonator do bomby w rozdziale Rozdroża - Markus, to może skorzystać z tej opcji i wysadzić całe miasto. Detroit zostanie zniszczone, ludzie umrą, a androidy przejmą kontrolę nad miastem.

Zakończenie: Rewolucja Markusa

Jeśli Markus w rozdziale Noc duszy zdecydował się na agresywne rozwiązanie konfliktu z ludźmi (poprzez atak na obóz), to ostatnią misją będzie Rewolucja Markusa.

Rozdział ten ma bardzo wiele zakończeń, które - dodatkowo - łączą się z innymi. Markus, wraz z innymi defektami, zaatakuje wojsko, aby odbić obóz, w którym przetrzymywane są androidy. Niestety, takie rozwiązanie wiąże się z poświęceniem kilku ważnych postaci.

Podczas nieudanego szturmu na obóz Markus może zginąć, jeśli North i Simon nie poświęcą się dla niego. Stanie się tak, jeżeli Simon nie żyje, a North nie zakochała się w głównym bohaterze.

Jeśli atak na obóz powiedzie się, to Markus może zginąć z rąk żołnierzy lub Connora (jeżeli nie zmienił się w defekta). Wówczas rewolucja androidów z Jerycha zakończy się niepowodzeniem. Gdy jednak główny bohater pokona żołnierzy bądź Connora, to rewolucja zakończy się zwycięstwem defektów.

W przypadku gdy nie uda się Markusowi zdobyć obozu, to wraz z pozostałymi androidami będzie musiał się wycofać. Główny bohater znajdzie schronienie w sklepie. W zależności od tego, czy North żyje, Markus w tym budynku będzie przebywał samotnie lub ze swoją ukochaną.

W sklepie jest wiele możliwości zakończenia rozdziału. Jeśli Connor nie został defektem, to również będzie uczestniczył w końcowych scenach gry.

  • Connor zabił Markusa
  • Connor oszczędził Markusa
  • Markus i Connor zabili się nawzajem
  • Markus zginął i zdetonował bombę, która zniszczyła Detroit
  • Markusa zabili żołnierze
  • Markus popełnił samobójstwo
  • Markus zdetonował bombę, która zniszczyła miasto
  • Markus i North zdetonowali bombę, która zniszczyła miasto
  • Markusa i North zabili żołnierze
  • Markus i North popełnili samobójstwo


Jeśli Markus zginął w rozdziale Marsz wolności lub Rozdroża - Markus, to Nort za niego przeprowadzi rewolucję i zaatakuje wojsko. Niestety, jej próba będzie skazana na porażkę. Zginąć może bowiem od kul żołnierzy albo w sklepie, gdzie dopadnie ją Connor. Jedyną możliwością uratowania jej będzie łaskawa decyzja łowcy defektów, który oszczędzi ją i odejdzie.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Detroit: Become Human

PS4

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.
Komentarze