Detroit Become Human - Zakładniczka: negocjuj z defektem, wszystkie zakończenia

Negocjujemy z androidem Danielem.

Gdy wyjdziesz na zewnątrz, android postrzeli cię, ale nie będzie to miało większych konsekwencji. Po obejrzeniu krótkiej scenki zacznie się rozmowa z defektem.

Pamiętaj: wypowiadane przez Connora kwestie dialogowe zwiększają lub zmniejszają szanse powodzenia na uratowanie zakładnika.

Jeśli poznałeś wcześniej imię oprawcy (3 na poprzednim schemacie), będziesz mógł je użyć na początku dialogu.

Poszczególne opcje dialogowe musisz wybierać szybko. Jeśli czas na odpowiedź skończy się, zostanie wybrano losowo kwestia dialogowa.

Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.

Negocjuj z defektem

Uspokój Daniela (kółko na padzie) i podejdź bliżej postrzelonego policjanta (leży na ziemi po lewej stronie; miejsce to zaznaczono strzałką na obrazie). Jeśli zabrałeś ze sobą pistolet, defekt zapyta cię, czy masz broń. Jeżeli pytanie w ogóle nie padnie, to znaczy, że nie wziąłeś go ze sobą (na poprzedniej stronie opisujemy, w jaki sposób możesz zdobyć broń).

020

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Mając broń przy sobie, możesz skłamać lub przyznać się do jej posiadania (1). Jeśli go okłamiesz, zachowasz pistolet, który możesz wykorzystać w dalszej części rozmowy. Defekt nie odkryje, że blefujesz. Jeżeli natomiast przyznasz się do jego posiadania, Daniel nakaże ci go wyrzucić, co Connor uczyni, a szanse powodzenia wzrosną.

W międzyczasie kieruj się w stronę rannego policjanta.

019

Gdy podejdziesz bliżej rannego funkcjonariusza, będziesz mógł przeanalizować jego sytuacje. Jeżeli będziesz chciał zatamować krwawienie, wówczas Daniel zdenerwuje się, strzeli ostrzegawczo i zabroni ci dotykać funkcjonariusza. Gdy zignorujesz ostrzeżenie, to wówczas ocalisz policjanta (2), ale stracisz kilka punktów procentowych na szanse powodzenia uratowania zakładnika. Jeśli natomiast posłuchasz się Daniela, to szanse wzrosną, ale pozostawisz na pastwę losu funkcjonariusza (3).

Kontynuuj dialog z defektem i podejdź bliżej androida i dziewczynki. Możesz też wykorzystać kwestie dialogowe, jeśli je wcześniej odblokowałeś, czyli: „Możliwa przyczyna” i „Ty i Emma”. Te opcje dialogowe będą dostępne, jeśli je wcześniej odblokowałeś (zerknij na poprzednią stronę - tam wyjaśniamy, jak je odblokować).

Dodatkowo, możesz mu współczuć, co spowoduje, że szanse powodzenia znacząco wzrosną. Co więcej, dzięki wspomnianym kwestiom dialogowym, będziesz miał wystarczająco dużo czasu, aby podejść wystarczając blisko defekta i zakładniczki (4).

016

Daniel zażąda odwołania helikoptera. Możesz się zgodzić na to lub odmówić mu (5). Pierwsza opcja spowoduje, że szanse na powodzenie wzrosną. Jeśli nie wyrazisz zgody na odwołanie śmigłowca, to nie spotka cię żadna konsekwencja.

Przed tobą finałowe rozstrzygnięcia. Jeśli prowadziłeś rozmowę w spokojnym tonie, wykorzystując opcje dialogowe, które wcześniej odblokowałeś szukając wskazówek, będziesz miał dostęp do bardziej rozbudowanego drzewka zakończenia rozdziału (przyjazne podejście (6)).

W innym przypadku (chłodne podejście (7)) - gdy w sposób surowy rozmawiałeś z androidem, mówiąc mu prawdę, co go czeka - musisz się liczyć z niepowodzeniem negocjacji (8) i negatywnym zakończeniem misji. Wiąże się to oczywiście z faktem, że wypowiadane przez Connora kwestie dialogowe powodowały zmniejszające się szanse powodzenia na uratowanie zakładniczki.

Wszystkie zakończenia rozdziału

Jeśli interesuje cię ukończenie rozdziału w najlepszy możliwy sposób wybierz ścieżkę prowadzącą do finału, który oznaczyliśmy liczbą 15 lub 20.

Pamiętaj, aby podejść jak najbliżej Daniela i Emmy.

Jeśli negocjacje zakończyły się porażką (8), nie zdobędziesz zaufania defekta. Ten w konsekwencji zdecyduje się na skok z wieżowca razem z Emmą (9). Ta ścieżka ma dwa zakończenia.

Jeśli będziesz daleko stał od Emmy i Daniela i szybko nie wciskał przycisku X, to Connorowi nie uda się dosięgnąć defekta na czas (10) i Emma zginie. Jeżeli jednak uda ci się dobiec do dziewczynki i androida na czas, wówczas negocjator uratuje zakładniczkę, ale spadnie razem z oprawcą (Connor doskoczył do Emmy i spadł (11) ).

021

Jeśli podejdziesz dosyć blisko defekta, a efekt twojej rozmowy będzie miał pozytywne przyjęcie ze strony Daniela, będziesz mógł zakończyć pomyślnie rozdział. Choć nie zapominaj, że nawet jeżeli uda ci się świetnie poprowadzić dialog, to możesz na końcu podjąć błędny wybór, który zniweczy twój trud.

Dobrym przykładem tego może być fakt, że jeśli - pod koniec rozmowy, gdy zdobędziesz zaufanie Daniela - powiesz prawdę defektowi o tym, co się z nim stanie (12), to doprowadzisz do zakończeń oznaczonymi liczbą: 10 i 11.

018

Do zakończenia: snajperzy strzelili do defekta (15) dotrzesz, jeśli okłamiesz defekta (13) i zdobędziesz jego zaufanie (14). Będzie to możliwe, jeżeli szanse na powodzenie będą bardzo wysokie. Zależy to od twoich odpowiedzi. Możesz wykorzystać poniższe (ustawione chronologicznie) kwestie dialogowe, aby dotrzeć do tego finału.

  • Imię (X) - informacje na temat imienia defekta znajdziesz w tablecie dziewczynki w jej pokoju,
  • Uspokój Daniela (kółko),
  • Kłamstwo (kółko) - opcja będzie dostępna, jeśli posiadasz przy sobie broń, która leżała pod stołem w kuchni,
  • Możliwa przyczyna (trójkąt) - jeśli sprawdzisz informację, że ojciec dziewczynki złożył zamówienie na nowego androida,
  • Ty i Emma (kwadrat) - dowiesz się tego z tabletu dziewczynki,
  • Współczująco (kółko),
  • Zgódź się (kółko) - odpowiedź na żądanie Daniela, aby Connor odwołał helikopter,
  • Zaufanie (kwadrat),
  • Kompromis (kółko),
  • Uspokój (kółko).

Innym, również pozytywnym, zakończeniem rozdziału jest: Connor strzelił do defekta (20). Dotrzesz do tego rozwiązania, jeśli skorzystasz z pierwszych siedmiu powyższych odpowiedzi. Po wybraniu opcji: Zaufanie, wciśnij trójkąt, aby użyć broni (18), a następnie: zabij (kółko). Jeżeli zamiast zabij, wybierzesz opcję: zastrasz (X), a następnie: przekonaj (X), misja zakończy się fiaskiem (Defekt strzelił do Connora (19)).

017

Ostatnim zakończeniem jest: Connor zginął, próbując chronić Emmę (17). Dotrzesz do niego, gdy po wybraniu opcji: Zaufanie (patrz kolejność powyżej), skorzystasz z akcji: Poświęcenie (16).

Akcję: Nie udało się zdobyć zaufania (21) osiągniesz, jeśli będzie lawirował na średnim poziomie (ok. 60%) szansy na powodzenie. Wówczas pod koniec rozmowy spróbuj przekonać Daniela, że może ci zaufać (opcje: kompromis i uspokój). Jeśli poziom szansy będzie poniżej 60%, wtedy android zdenerwuje się i skoczy z Emmą z wieżowca (9).

Jak widać, rozstrzygnięć pierwszej misji jest wiele. Od ciebie zależy, którą ścieżką podążysz. Niezależnie od twojego wyboru Connor pojawi się w dalszej części gry.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami