Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Detroit Become Human - Wstęp, Odcienie koloru

Poznajemy Karę i Markusa. Odbieramy zamówienie na farby.

Po zakończeniu prologu (Zakładniczka, część I i Zakładniczka, część II), w którym wcieliłeś się w androida Connora, akcja opowieści przesunie się o kilka miesięcy, do listopada 2038 roku. Drugi rozdział gry - Wstęp - jest bardzo krótki. Poznasz drugiego głównego bohatera gry, czyli robota Karę.

Rozdział rozpocznie się w sklepie z androidami. Po chwili pojawi się Todd, właściciel Kary, który odbierze ją z serwisu, gdyż wcześniej uległa wypadkowi. Twoim zadaniem będzie przysłuchiwanie się rozmowie pomiędzy sprzedawcą a Toddem. Możesz jedynie rozglądać się. Następnie, wspólnie z Toddem, udacie się do jego domu, przemierzając zurbanizowane Detrot.

Rozdział zakończy się i rozpocznie się kolejny - Odcienie koloru.


Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.


W tym rozdziale po raz pierwszy będziesz sterować Markusem, androidem, który pomaga w codziennym czynnościach malarzowi w podeszłym wieku. Jednak zanim poznasz jego właściciela, najpierw będziesz musiał odebrać zamówienie ze sklepu z farbami.

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Ten krótki rozdział będzie miał na celu zaznajomić gracza z nastrojami społecznymi, które panują w Detroit. Na ulicach spotkasz protestujących ludzi. Są wyraźnie zaniepokojeni rozwojem technologii, która doprowadziła do tego, że ludzie zostają zastępowani przez androidy, a tym samym pozbawiając ich pracy.

W tym rozdziale znajdziesz kilka interaktywnych momentów, które nie mają bezpośredniego przełożenia na główny wątek fabularny, ale ich odkrycie pozwoli ukończyć zadanie na 100%. Poniżej zamieściliśmy opis wszystkich interaktywnych elementów, które pozwolą ci w pełni zrealizować schemat rozdziału.

Rozdział rozpoczyna się od spaceru w parku. Idź przed siebie. Z pierwszym interaktywnym elementem zetkniesz się już na początku tej misji. Mianowicie, na pierwszej ławce po prawej stronie leży magazyn (1), w którym przeczytasz dwa artykuły („Sekrety androidów" i „Zmiany klimatyczne"). Strony czasopisma przewraca się za pomocą wykonywania ruchów na touch-padzie.

Wyjdź z parku główną bramą. Stań na chodniku przed przejściem dla pieszych. Przejdź na drugą stronę ulicy, gdy zapali się zielone światło (pasy na jezdni zmienią kolor na zielony). Podejdź do stoiska z hot-dogami. Stań przed sprzedawcą (A) i poczekaj tak długo, aż ten wyzwie cię (2), a następnie popchnie (3).

Udaj się w stronę posągu i fontanny, gdzie spotkasz ulicznego grajka (4). Gdy podejdziesz bliżej, wejdź w interakcję (L1 na padzie), by posłuchać piosenki. Następnie udaj się w kierunku sklepu z farbami (gdy naciśniesz R2, niebieskie strzałki wskażą ci drogę do celu).

Zanim wejdziesz do sklepu, podejdź do kaznodziei (5), który stoi przed wystawą sklepu James & Carter. Wejdź w interakcję (przytrzymaj L1) i obejrzyj scenkę przerywnikową, w której kaznodzieja zaczepi cię (6).

Wejdź w uliczkę pomiędzy budynkami. Po lewej stronie znajdziesz sklep Bellini paints. Wejdź do środka (7) i podejdź do panelu mieszczącego się na ladzie. Sprzedawca - android poinformuje cię o udanej weryfikacji. W celu zakończenia transakcji, musisz wykonać płatność (w odpowiednim momencie naciśnij X na padzie). Zabierz paczkę (8) i wyjdź ze sklepu.

Teraz twoim zadaniem będzie dostać się do autobusu. Wchodząc w tryb umysłu (R2 na padzie), znajdziesz łatwo drogę do celu (podążaj za niebieską strzałką). Idąc na przystanek, natkniesz się na grupkę protestujących ludzi (9), którzy stoją przed budynkiem CyberLife. Jeden z nich popchnie cię i upadniesz na ziemie. Wstań, przytrzymując dwukrotnie przycisk L1 (a za drugim razem również przycisk: X).



Uratuje cię z opresji policjant, więc po chwili będziesz mógł ruszyć dalej. Udaj się w kierunku przystanku autobusowego. Podejdź do miejsca oznaczonego „Android arena" (niebieskie pole znajdujące się na chodniku obok przystanku). Przytrzymaj przycisk X, aby opuścić lokalizację. Nadjedzie autobus. Wejdź do środka.

Obejrzyj film, który zakończy rozdział (10) .

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze