W świecie gry znajduje się 7 ukrytych komnat, czyli specjalnych miejscówek, do których nie da się wejść z przysłowiowego marszu.

Dostęp do nich blokują duże, drewniane wrota ze specyficznie wyglądającą pieczęcią.

Po odszukaniu takiego wejścia należy jeszcze znaleźć sposób, na jego otworzenie.

Odnalezienie i otworzenie tajemnych miejsc jest związane z pracą o nazwie Ukryte komnaty.

Warto dodać, że jeśli odnajdziesz wszystkie tego typu miejscówki, to otrzymasz 1880 punktów doświadczenia.

Otwieranie ukrytych komnat stanie się możliwe dopiero po ukończeniu misji głównej o nazwie Magiczne dłuto. Kiedy to nastąpi będziesz w stanie niszczyć pieczęcie blokujące wejście. W komnatach natkniesz się na potężnych bossów - walkirie. Ich pokonywanie zapewnia punkty doświadczenia oraz wiele innych, cennych nagród.

Ukryta komnata #1 - Midgard (Dziki las)

k001

Po pokonaniu trolla wskocz na górę i idź ścieżką cały czas przed siebie. Na końcu drogi znajdziesz wejście do ukrytej komnaty.

Ukryta komnata #2 - Midgard (Przedgórze)

k002

Kolejną ukrytą komnatę odnajdziesz w Przedgórzu. W miejscu z dużą ilością trujących lampionów, gdzie musisz walczyć z upiorem. Po jego pokonaniu skieruj się w prawo. Dotrzesz do tunelu, na końcu którego odnajdziesz drzwi do komnaty.

W komnacie natkniesz się na walkirię - Geirdriful.

Ukryta komnata #3 - Alfheim

k003

Po zabiciu władcy ciemnych elfów i opuszczeniu świątyni wsiądziesz na łódź. Popłyniesz nią do pobliskiego brzegu, gdzie wysiądziesz na ląd na plaży. Przed sobą zobaczysz wejście prowadzące do jaskini. Skorzystaj z niego, a po chwili dotrzesz do ukrytej komnaty.

Ukryta komnata #4 - Midgard (Góra)

k004

W lokacji z chwytakiem, który musisz uruchomić, aby zacząć jechać na górę kopalni. Drzwi do komnaty znajdują się po drugiej stronie lokacji. W komnacie znajduje się walkiria - Eir.

Ukryta komnata #5 - Midgard (Rzeczna przełęcz)

k005

W jaskini pod domem wiedźmy. Kiedy dotrzesz do tego miejsca ponownie, po zabiciu smoka w lokacji Góra i spotkaniu z Mimirem, odszukaj przejście prowadzące do niższego poziomu podziemi. Przepchnij wielki głaz z prawej strony i wrzuć go do wody.

Z prawej strony jest skrzynia Norn. Aby dostać się na ląd skorzystaj z niebieskiego kryształu i łuku Atreusa. Następnie podnieś czerwony kryształ znajdujący się z prawej strony i rzuć nim w roślinę porastającą kamienną ścianę na lewo od skrzyni. Zdetonuj kryształ elektryczną strzałą i wejdź na górę. Komnata będzie na wprost bohatera

W ukrytej komnacie znajduje się walkiria - Kara.

Ukryta komnata #6 - Zwłoki Thamura (Midgard)

k006

Zaraz po przybiciu do brzegu skieruj się do gór z lewej strony. Od razu zobaczysz wejście do ukrytej komnaty. Natkniesz się w niej na walkirię - Gunnr.

Ukryta Komnata #7 - Helheim

k007

Idąc główną ścieżką, po której idą dusze zmarłych, dotrzesz do drugiego podwyższenia. Z lewej strony jest ściana z czerwonym kryształem. Wysadź ją w powietrze elektryczną strzałą, a potem idź cały czas prosto i skorzystaj z windy.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta