Skip to main content

God of War - Walkirie

Jak walczyć z Eir, Geirdriful, Gondul, Gunnr, Hildr, Kara, Olrun, Rota, Sigrun.

Walkirie to potężne wojowniczki, które najczęściej możemy spotkać w ukrytych komnatach w wielu różnych miejscach w trakcie gry. Pokonywanie walkirii w rzeczywistości wyzwala ich dusze, o czym przekonasz się za każdym razem po pokonaniu wojowniczki.

Same walki są zupełnie opcjonalne i nie są w żaden sposób związane z osią fabularną gry. Do tego są to ciężkie starcia, które stanowią spore wyzwanie nawet na niskim i średnim poziomie trudności, a na wyższych potrafią z grających wycisnąć ostatnie poty.

Warto jednak podjąć się walk z walkiriami, ponieważ dzięki temu możemy nie tylko zdobyć wiele punktów doświadczenia, ale również zdobyć cenne nagrody materialne. Z walkiriami związane są również przysługi - Dowiedź swego męstwa, Wysoka Rada oraz Bóg kontra królowa.

W sumie do pokonania jest 8 walkirii. Walki z siedmioma z nich możesz rozpocząć w dowolnej kolejności. Dopiero, kiedy to uczynisz będziesz mógł stanąć do pojedynku z Królową Walkirii.

Poniżej znajdziecie lokalizacje poszczególnych wojowniczek oraz wskazówki, które mogą ułatwić starcia z walkiriami.


Porady ogólne

Zanim zabierzesz się za walkę z wojowniczkami warto pamiętać o kilku podstawowych elementach. Przede wszystkim dobrze przygotuj się do każdego pojedynku. Uzupełnij zdrowie i wybierz najlepszy rodzaj pancerza oraz modyfikacje i ulepszenia broni, jakie posiadasz.

Pamiętaj też o przypisaniu odpowiednich ataków specjalnych, które mogą ułatwić starcia. Do walki dobrze jest przystąpić z pełnym paskiem spartańskiej furii. Czasami wpadnięcie w szał może bowiem uratować życie Kratosa.

Podczas starć analizuj styl walki przeciwniczek. Każda z nich stosuje inne taktyki i tylko dokładne ich poznanie zapewni zwycięstwo. Kiedy będziesz już znał styl walki danej wojowniczki, to dopasuj się do niego. Najczęściej należy wykazać się dużym refleksem w odpieraniu lub unikaniu wrogich ataków i przechodzenia do ofensywy, kiedy nadarzy się okazja. To wszystko wymaga cierpliwości i obserwacji.

Nie zniechęcaj się, jeśli coś pójdzie nie tak za pierwszym, drugim, a nawet trzecim razem. To są naprawdę trudne pojedynki i trzeba liczyć się z wytrwałością. Jeśli kilka prób z rzędu jest nieudanych, to może warto chwilę przez chwilę skupić się na innych rzeczach i wrócić po przerwie, być może z mocniejszą postacią.

Dobrze jest posiadać kamień wskrzeszenia. Dzięki niemu, w przypadku śmierci Kratosa, Atreus będzie miał szansę uratować ojca, co umożliwi prowadzenie dalszej walki. Warto też dodać, że wypełniając pracę Światło świata zyskasz przedmiot, który nieco ogranicza straty bohatera zadawane przez walkirie.


Eir

Jest to walkiria, którą znajdziesz w Midgardzie w regionie o nazwie Góra. Przebywa w Ukrytej komnacie.

Jest to wojowniczka skupiająca się głównie na szarżach, atakach obszarowych, a także atakach z powietrza. Do tego często korzysta ze swoich skrzydeł, jako tarczy. Oto kilka wskazówek, które mogą ułatwić pojedynek:

  • Jeszcze zanim dojdzie do właściwej bitwy możesz podbiec do walkirii i wyprowadzić kilka ciosów, które zabiorą jej nieco życia.
  • Kiedy Eir wznosi się w powietrze możesz strącić ją przy pomocy strzał Atreusa lub rzucając Lewiatanem.
  • Jeśli nie zatrzymasz ataku z powietrza, to możesz obronić się przy pomocy tarczy, w ostatniej chwili wykonując blok.
  • Eir często wyprowadza charakterystyczną szarżę. Kiedy widzisz, że ją wykonuje, wykonaj unik, a potem kolejny, ponieważ po chwili zawsze zadaje drugi, zamaszysty cios uderzając bronią w ziemię. Powoduje to powstanie fali uderzeniowej (charakterystyczny jasny okręg na ziemi) i lepiej jest być poza jej zasięgiem.
  • Walkiria wyprowadza też serie ciosów przy pomocy skrzydeł i broni. W takich przypadkach najlepiej trzymać się na dystans i korzystać z uników.
  • Kiedy Eir zasłania się skrzydłami możesz przełamać jej blok korzystając z silnego uderzenia tarczą lub używając potężnych kombinacji ciosów albo ataków runicznych.
  • Wojowniczkę najlepiej atakować z dystansu, kiedy wzbija się w powietrze, a także po przełamaniu bloku z jej skrzydeł. Chwila na wyprowadzenie kilku ciosów pojawia się też po wykonaniu przez przeciwniczkę różnych ataków.

Geirdriful

Ta walkiria będzie czekać na Kratosa w ukrytej komnacie w regionie o nazwie Przedgórze. Po dotarciu na miejsce zjedź na dół windą i skieruj się na arenę, gdzie będzie czekać wojowniczka.

  • Podobnie, jak w przypadku innych walk, również i tę możesz rozpocząć od podbiegnięcia do przeciwniczki i zadaniu jej kilku potężnych ciosów.
  • Geirdriful posiada kilka rodzajów ataków, które wyprowadza z powietrza. Zanim je rozpocznie zawsze mija kilka chwil, kiedy dobrze jest ją strącić na ziemię przy pomocy strzał Atreusa.
  • Jednym z ataków powietrznych jest szybka szarża. Jeśli się rozpocznie, to nie będzie możliwości jej zatrzymania ani zablokowania. Jedyna szansa na wykonanie w odpowiednim momencie uniku. W innym razie złapie Kratosa i sporo poważnych obrażeń.
  • Drugim powietrznym atakiem są wyrzucane przez wojowniczką złote kręgi. Część z nich możesz zablokować, jednak kiedy wokół walkirii pojawi się czerwony okręg, to koniecznie wykonaj unik, ponieważ tego krążka Kratos nie jest w stanie zablokować.
  • Wojowniczka może też z powietrza wysyłać specjalne, elektryczne i szybko poruszające się pociski. Koniecznie blokuj się przed nimi tarczą.
  • Kiedy Geirdriful się wznosi najlepiej postarać się ją ostrzeliwać strzałami Atreusa oraz pozostawać w sporej odległości, co da czas na podjęcie odpowiednich kroków.
  • Walkiria może wywoływać mgłę, która znacznie ogranicza widoczność podczas bitwy. Jeśli do tego dojdzie, to skup się na wypatrywaniu jej ataków i unikaniu ich. W takim momencie dla bezpieczeństwa lepiej nie przechodzić do ofensywy.
  • Na ziemi wojowniczka może ostrzeliwać Kratosa ciemnymi pociskami wystrzeliwanymi ze skrzydeł (blokuj je) lub żółtą, trującą kulą, przed którą wykonuj uniki.
  • Geirdriful korzysta też z szarży oraz atakami skrzydłami. Wykonuj uniki, kiedy widzisz, że szykuje się do zadania któregoś z tych ciosów.
  • Najlepszy moment na wyprowadzenie serii potężnych ataków następuje chwilę po szarży (powietrznej lub ziemnej) walkirii. Dobrze jest wtedy do niej doskoczyć i przepuścić atak, a następnie powtarzać tę taktykę.

Gunnr

Wojowniczka, którą znajdziesz w ukrytej komnacie w lokacji o nazwie Zwłoki Thamura. Wejście do komnaty znajduje się z lewej strony terenu, na który wkroczysz chwilę po przybiciu do przystani.

  • Podobnie, jak inne walki z walkiriami również i tę dobrze jest zacząć od podbiegnięcia do przeciwniczki i wyprowadzenia szeregu potężnych ciosów, zanim walka zacznie się na dobre.
  • Walkiria jest wyposażona w wielką kosę, przy pomocy której wyprowadza szarże z powietrza oraz z ziemi. W obydwu przypadkach możesz ich unikać lub odpierać przy pomocy tarczy - wystarczy wcisnąć klawisz L2 dwukrotnie w odpowiednim momencie.
  • Jeśli Gunnr wzbija się w powietrze, to nie musisz czekać biernie na jej atak. Możesz ostrzelać ją z łuku Atreusa, co może zrzucić wojowniczkę na dół.
  • Innym atakiem walkirii jest seria ciosów łączących ataki skrzydłami oraz kosą. Najlepiej jest ich unikać, chociaż możesz próbować je również odbić tarczą w odpowiednim momencie, aby przerwać kombinację.
  • Czasami Gunnr szybko przemieszcza się w stronę Kratosa i próbuje go dźgnąć (pojawia się czerwony okręg). Tego ataku nie da się sparować, dlatego zawsze wykonuj unik.
  • Ataki najlepiej jest wyprowadzać po sekwencjach Gunnr. Możesz czekać, aż je zakończy i wyprowadzać ciosy lub, te które się da, sparować tarczą i wtedy przystąpić do ofensywy.

Kara

Walkiria, z którą możesz się zmierzyć po dotarciu do ukrytej komnaty w lokacji o nazwie Rzeczna przełęcz (wejście znajduje się pod domem Wiedźmy i staje się dostępne w późniejszej części kampanii fabularnej).

  • Zanim bitwa rozpocznie się na dobre, podbiegnij do przeciwniczki i wyprowadź kilka silnych ataków.
  • Kara korzysta w trakcie walki z wielkiej kosy. W jednym z ataków wzbija się w powietrze, a potem zaczyna wykonywać bronią zamaszyste ruchy. Możesz ich unikać, zablokować (wciśnij dwa razy L2 w odpowiednim momencie) albo spróbować strącić przeciwniczkę strzelając z łuku Atreusa, zanim rozpocznie swój atak.
  • Walkiria korzysta też z kilku rodzajów pocisków. Te, które są wypuszczane w seriach (dymne i elektryczne) możesz blokować przy pomocy tarczy. Przed pojedynczymi kręgami wykonuj uniki.
  • Innym atakiem są serie ciosów z wykorzystaniem skrzydeł. Możesz wykonywać przed nimi uniki lub korzystać z tarczy, żeby je zablokować.
  • Wyjątkową cechą Kary jest możliwość przywoływania innych wrogów. Staraj się ich eliminować w pierwszej kolejności i to jak najszybciej (najlepiej spychając poza arenę), ale cały czas miej oko na walkirię.
  • Samemu atakuj, kiedy Kara kończy swoje silne ataki lub ich serie. Jest to idealny moment na wyprowadzanie kilku ciosów.

Olrun

Jest to wojowniczka, którą możesz spotkać w ukrytej komnacie w świecie elfów, czyli Alfheimie. Wejście do wnętrza lokacji znajduje się w pobliżu jednej z plaż, do których trzeba dopłynąć łodzią.

  • Walkę rozpocznij od podbiegnięcia do przeciwniczki i zadania jej kilku silnych ciosów, zanim przyjmie w pełni bitewną pozycję.
  • Olrun posiada atak dystansowy w postaci wystrzeliwanych ze skrzydeł, dymnych pocisków. Wystarczy unieść tarczę, aby je zablokować.
  • Kolejny atak walkirii to szarża z kilkoma ciosami wyprowadzanymi przy pomocy skrzydeł (można je blokować), zakończona silnym uderzeniem, przed którym tarcza nic nie zdziała (trzeba wykonać unik).
  • Następna szarża zaczyna się podobnie, ale po kilku ciosach skrzydłami walkiria odskakuje, a potem błyskawicznie zbliża się do Kratosa i zaczyna obracać wokół własnej osi zadając obrażenia wokół siebie. Wystarczy taki atak zablokować tarczą.
  • Olrun wyprowadza również pchnięcie z rozpędu - tego niepozornego ataku nie da się zablokować i trzeba wykonać unik.
  • Uważaj też na momenty, w których walkiria na chwilę znika z ekranu. Po chwili zaatakuje Kratosa z góry, dlatego trzeba w odpowiedniej chwili wykonać unik.
  • Walkirę najlepiej atakować po wyprowadzanych przez nią szarżach, a zwłaszcza po ataku z powietrza. Przyklęka wtedy na kolano, co daje sporo czasu na zadanie potężnej serii ciosów.

Gondul

Aby dotrzeć do tej wojowniczki musisz najpierw odblokować świat ognia, czyli Muspelheim, a następnie przebrnąć przez szereg prób. Dopiero po ich zaliczeniu dotrzesz na szczyt świata, gdzie czeka cię pojedynek z walkirią.

  • Podobnie, jak w przypadku innych walkirii rozpocznij walkę od podbiegnięcia do wojowniczki i zadania jej kilku silnych ciosów.
  • Wojowniczka będzie przyzywać z nieba ogniste kule, przed którymi wykonuj uniki.
  • Gondul będzie też wystrzeliwać w stronę Kratosa ostrza, które blokuj tarczą.
  • Kolejnym atakiem wojowniczki jest pchnięcie, przed którym można tylko wykonać unik.
  • Co pewien czas przeciwniczka wykona szarżę, po której zamachnie się kosturem i uderzy w ziemię wywołując wokół falę uderzeniową. W obydwu przypadkach wykonaj szybko uniki, dzięki czemu unikniesz tego połączonego ataku.
  • Gondul może się też wznieść nad ziemię i rozpocząć ładowanie potężnego, dystansowego ataku. Kiedy widzisz, że zaczyna się tak dziać, to szybko strącaj ją na ziemię strzelając z łuku Atreusa.
  • Wojowniczka będzie też wyskakiwać do góry i po ataku ogniowym próbować zaatakować Kratosa z powietrza. Wykonuj uniki, aby do tego nie dopuścić.
  • Ponadto rywalka będzie korzystać z kilku ataków skrzydłami, które możesz blokować tarczą.
  • Najlepszym momentem do atakowania Gondul pojawia się wtedy, gdy po którymś ze swoich silnych ataków na chwilę zatrzymuje się w miejscu. Jest to idealny moment do zadania jej kilku silnych ciosów.

Hildr

Aby dotrzeć do tej wojowniczki musisz najpierw odblokować świat mgły, czyli Niflheim. Aby dotrzeć do jej kryjówki należy z głównego placu udać się w lewo i kontynuować marsz w tym kierunku.

  • Podobnie, jak w przypadku innych walkirii rozpocznij walkę od podbiegnięcia do wojowniczki i zadania jej kilku silnych ciosów.
  • Hildr wykonuje szarżę ze swoim kosturem - najlepiej wcisnąć klawisz bloku, kiedy się zbliży. Spowoduje to odrzucenie przeciwniczki i możliwość zadania kilku ciosów.
  • Kiedy walkiria korzysta z lodowych pocisków wystarczy unieść tarczę, aby się przed nimi obronić. Musisz uważać jedynie na końcówkę serii, kiedy wypuszcza duży kryształ - przed nim musisz już wykonać unik.
  • Serie ataków skrzydłami również możesz zablokować tarczą.
  • Czasami walkiria wypuszcza z kostura falę uderzeniową - uważaj, ponieważ nie da się przed nią obronić i trzeba wykonać unik.
  • Hildr może się też wzbić w powietrze i zaatakować z wysoka. Najlepiej strącić ją zanim rozpocznie atak (strzelaj z łuku Atreusa), ale jeśli się to nie uda, to wykonuj uniki.
  • Walkirię najlepiej atakować po odbiciu jej szarży lub zablokowaniu serii ciosów. Wojowniczka czasami przystaje po swoich szturmach i to jest właśnie najlepszy moment do zadania jej obrażeń.

Sigrun - Królowa Walkirii

Sigrun jest nie tylko królową wszystkich walkirii, ale zarazem zdecydowanie najtrudniejszym przeciwnikiem, z jakim przyjdzie mierzyć się Kratosowi w całej grze. Walkę będziesz mógł stoczyć po pokonaniu pozostałych 7 walkirii i zaniesieniu ich hełmów na trony w lokacji Rada Walkirii.

Jak pokonać Sigrun?

W przeciwieństwie do innych pojedynków, na starcie inicjatywę przejmie Sigrun, która od razu zaatakuje Kratosa. Po zakończonej animacji wciśnij blok, żeby odeprzeć ataki skrzydłami, a potem przygotuj się na odparcie losowego ataku (może np. zablokować się skrzydłami lub zaatakować z powietrza).

Ataki powietrzne

  • Sigrun posiada całą paletę ataków powietrznych, przed którymi wznosi się w powietrze. Aby się z nimi uporać ostrzeliwuj ją strzałami Atreusa lub rzucaj Lewiatanem. Kiedy spadnie na dół będziesz miał trochę czasu na zadanie jej kilku ciosów.
  • Jeśli nie zablokujesz ataku powietrznego, to możesz spodziewać się jednej z kilku opcji.
  • Pierwszą jest powietrzna szarża we mgle. Należy przed nią uskoczyć, ale musisz być skupiony, ponieważ mgła będzie dość mocno ograniczać widoczność wroga.
  • Drugi atak to wystrzelenie elektrycznego pocisku z kostura. Niestety tutaj jedyną możliwością jest znajdowanie się jak najdalej. Pocisk niemal zawsze trafia i zabiera bardzo dużo zdrowia, dlatego najlepiej strącić wojowniczkę zanim go wystrzeli.
  • Kolejnym powietrznym atakiem jest szarża - możesz przed nią tylko uskoczyć. Po jej wykonaniu Sigrun będzie przez chwilę bezbronna, więc możesz zadać kilka ciosów. Czasami szarża powtarza się kilkukrotnie, dlatego koniecznie obserwuj jej ruchy.
  • Ponadto wojowniczka może wznieść się wysoko w stronę nieba i opaść na Kratosa - tutaj pomoże tylko unik.

Ataki naziemne

  • Szarża z pchnięciem - w tym przypadku należy wykonać unik. Następnie możesz szybko wykonać np. atak runiczny.
  • Szarża po jej ruchu w lewo (czasami poprzedzona ognistym deszczem lub ostrzałem z mgielnych pocisków) - w tym przypadku Sigrun zawsze wykona atak skrzydłami (dwa uderzenia) zakończone trzecim ciosem. Najlepiej zablokować dwa pierwsze ciosy lub wykonać unik w lewo.
  • Szarża po ruchu w prawo (też może być poprzedzona ognistym deszczem lub ostrzałem z mgielnych pocisków) - w tym przypadku Sigrun zawsze wykonuje pchnięcie do przodu, którego nie da się zatrzymać. Kiedy się zbliża też wykonaj unik w prawo.
  • Korzystanie ze skrzydeł, jak z tarczy - kiedy Sigrun przyjmuje tę defensywną pozycję możesz ją przełamać uderzeniem tarczą (i zadać szybko kilka ciosów) albo wykonać silny atak runiczny, który rozbije „tarczę". Jeśli nic nie zrobisz, to przygotuj się na uniknięcie silnego ataku, który wyprowadzi.
  • Ataki skrzydłami - możesz je łatwo zablokować przy pomocy tarczy. Ważniejsze jest to, co Sigrun robi po serii takich ciosów. Jeśli wykona atak polegający na obracaniu się wokół własnej osi (możesz go zablokować), to po chwili najpewniej wyskoczy w górę i zaatakuje Kratosa z powietrza (nawet kilkukrotnie), więc przygotuj się na uniki. Gdy kończy serię ciosów zamachem kostura, możesz skontrować to uderzenie i samemu zaatakować.
  • Szarża i uderzenie kosturem w ziemię - Sigrun wykonuje go po szarży, po której uderza Kosturem w ziemię (wykonaj unik do tyłu, nie na boki), a potem szybko atakuje raz jeszcze (ponownie musisz wykonać unik).

Ataki dystansowe

  • Jednym z ataków dystansowych jest wypuszczana przez Sigrun fala mgły. Kiedy ją widzisz wykonaj unik i przygotuj się na odparcie szarży (możesz skontrować ją tarczą lub wykonać unik).
  • Jeśli zacznie przywoływać ogniste kule uderzające w ziemię, to przygotuj się na serię uników. Pamiętaj, aby nie wchodzić na palące się pola.
  • Lodowy ostrzał - w tym przypadku wystarczy skorzystać z tarczy, a na koniec wykonać unik przed największym pociskiem.
  • Ostrzał pociskami mgły - wystarczy skorzystać z tarczy, żeby zablokować ten rodzaj pocisków.
  • Sigrun może się również wznieść w powietrze i zaatakować elektrycznymi pociskami. Te, które są wystrzeliwane seriami możesz blokować tarczą, natomiast w przypadku pojedynczych okręgów wykonuj uniki.


W trakcie rozpoczęcia walki z Sigrun automatycznie rozpocznie się praca Bóg kontra królowa. Pokonanie wojowniczki oznacza jednoczesne wypełnienie zadania.

Zobacz także