Są to magiczne sarkofagi, w których można odnaleźć przedmioty specjalne. Większość z nich jest związana z rozwojem Kratosa. Przykładowo znajdywane w nich Jabłka Idunn pozwalają na zwiększenie maksymalnego poziomu zdrowia głównego bohatera (warunkiem jest otworzenie trzech skrzyń i zdobycie trzech jabłek).

Aby otworzyć magiczne skrzynie należy pozbawić je magicznych run, nazywanych pieczęciami. W większości przypadków są do przedmioty do zniszczenia lub specjalne znaki w ruchomych mechanizmach, które zazwyczaj znajdują się w okolicach skrzyni.

Często są poukrywane i trzeba nieco się natrudzić, aby do nich dotrzeć. Po wyłączeniu dezaktywowaniu trzech pieczęci uzyskany dostęp do skrzyni.

Oto bonusy, które można znaleźć w skrzyniach:

  • Jabłka Idunn - odnalezienie trzech zwiększa maksymalny poziom zdrowia Kratosa.
  • Róg krwistego miodu - zdobycie trzech zwiększa maksymalną wartość spartańskiego szału.

Poniżej znajdują się lokacje ze skrzyniami Norn w Midgardzie. W tej krainie jest ich do odnalezienia 17.

Dziki las (Skrzynie Norn: 1)

Skrzynia #1 (Jabłko Idunn)

s001

Jest w Dzikim Lesie, w lokacji, do której dostaniesz się niszcząc drewnianą przeszkodę. Pieczęcie znajdują się w następujących miejscach:

  • Pierwsza (1) - w sarkofagu z lewej.
  • Druga (2) - na ziemi, na prawo od magicznej skrzyni.
  • Trzecia (3) - w narożniku pomieszczenia na prawo od schodów (trzeba rzucić w nią toporem).

Rzeczna przełęcz (Skrzynie Norn: 5)

Skrzynia #1 (Jabłko Idunn)

s002

Natkniesz się na nią przed mostem, który musisz opuścić, aby przejść dalej. Do jej otworzenia należy zniszczyć trzy pieczęcie:

  • Pierwsza (1) - jest na prawo od skrzyni.
  • Druga (2) - na kamiennej ścianie na lewo od mostu.
  • Trzecia - znajdziesz ją w kamiennej jaskini, z lewej strony po przejściu przez most.

Skrzynia #2 (Róg krwistego miodu)

s003

W lokacji z pułapką w postaci kolców na suficie, które zsuwają się na dół. Po minięciu pułapki wejdź na górę i poczekaj, aż kolce zjadą na dół. Dzięki temu będziesz mógł wejść na górę ruchomego sufitu - skrzynię znajdziesz we wnęce z prawej strony. Jak zwykle będziesz musiał zniszczyć trzy runy, żeby ją otworzyć:

  • Pierwsza znajduje się w lokacji naprzeciwko skrzyni. Wejdź do tunelu i rzuć toporem w znak na podwyższeniu.
  • Druga jest w narożniku na górze, przed wejściem do tunelu z pierwszą runą.
  • Trzecia jest zasłonięta drewnianą belką, na lewo od skrzyni. Aby móc ją zniszczyć, rzuć kilka razy w pomalowane na złoto, drewniane skrzydło mechanizmu. W ten sposób wjedziesz nieco wyżej i będziesz mógł zniszczyć pieczęć.

Skrzynia #3 (Jabłko Idunn)

s004

Po walce z trollem rusz przed siebie I kontynuuj, aż do końca lokacji. Przy krawędzi przepaści natkniesz się na skrzynię. Aby ją otworzyć musisz szybko rzucić toporem w trzy pieczęcie (najlepiej ustawić się tak, aby wszystkie pieczęcie były w zasięgu topora, a potem celnie w nie rzucać nie ruszając się z miejsca):

  • Pierwsza (1) - znajduje się na podwyższeniu na lewo od skrzyni.
  • Druga (2) - jest na podwyższeniu na prawo od skrzyni.
  • Trzecią - znajdziesz na początku lokacji, na podwyższeniu na prawo od miejsca, z którego się tu dostałeś.

Skrzynia #4 (Róg krwistego miodu)

s013

Po zakończeniu wyprawy do wnętrza góry, która kończy się walką ze smokiem, powrócisz do jaskini pod domem wiedźmy. Odszukaj zejście, po który zejdź na niższy poziom, po czym przepchnij kamienny głaz z prawej strony do zbiornika wodnego na wprost. Skrzynia Norn znajduje się z prawej strony. Aby się do niej dostać strzel w niebieski kryształ ze świecącej na niebiesko strzały. Następnie zniszcz trzy pieczęcie:

  • Pierwsza (1) znajduje się z lewej strony lokacji, na kamiennej półce. Rzuć w nią toporem.
  • Druga (2) jest w lokacji na lewo od skrzyni, w miejscu z ukrytą komnatą. Aby się do niej dostać podnieś czerwony kryształ znajdujący się w oddaleniu na prawo od skrzyni, rzuć nim w rośliny na górze ściany, a potem strzel w niego elektryczną strzałą. Pieczęć jest w lewym górnym narożniku, patrząc na wprost zapieczętowanych drzwi.
  • Trzecią pieczęć znajdziesz w lokacji na prawo od windy, którą wjechałeś do jaskini z przystani. Dostaniesz się do niej strzelając w czerwony kryształ elektryczną strzałą. Pieczęć jest na wprost wejścia, przy kamiennej ścianie, po której musisz wejść na górę, aby kontynuować przygodę.

Skrzynia #5 (Jabłko Idunn)

s016

Naprzeciwko domu wiedźmy na podwyższeniu na które wejdziesz po łańcuchu. Skrzynia jest z lewej strony, a żeby ją otworzyć musisz skorzystać z kul energii i wichrołapów, które przenosisz Ostrzami Chaosu (wszystko zdobywasz w późniejszej części kampanii).

Aby otworzyć skrzynię musisz stworzyć kamienną bramę, pod którą znajduje się legendarna skrzynia (na podwórzu wiedźmy). Po uczynieniu tego przenieś ostrzami kulę energii z prawej strony bramy, do lewej. Następnie wejdź po łańcuchu na górę i przenieś kulę do wichrołapu (1) z prawej.

Następnie uderz Lewiatanem w mechanizm na górze (2), tak aby odpowiednio ustawić symbole (tak jak na obrazku powyżej, czyli podwójne trójkąty pionowo w prawo i dwa poziomo czubkami w górę). Następnie weź kulę z wichrołapu i użyj jej na skrzyni, dzięki czemu ją odblokujesz.

Wybrzeże dziewięciu

Uwaga - Wybrzeże Dziewięciu to rozległy obszar, wokół którego pojawia się sporo mniejszych lokacji. Niektóre są wliczane do Wybrzeża Dziewięciu, a inne stanowią małe, samodzielne regiony. Na potrzeby poradnika wszystkie te miejsca opisaliśmy zbiorczo w lokacji Wybrzeże Dziewięciu, natomiast w nawiasach podaliśmy nazwy mniejszych regionów, w których znajdują się skrzynie.

Skrzynia #1 (Jabłko Idunn)

s005

Skrzynia ta znajduje się na plaży, do której dostaniesz się zjeżdżając na dół windą z mostu Tyra. Wejdź na górę po łańcuchu I przejdź w prawo. Skrzynia znajduje się we wnęce, a do odblokowania wymagane jest rzucenie toporem w trzy pieczęcie. Zanim to zrobisz, rzuć w drewniane skrzydło obrotowego mechanizmu (1). W ten sposób odblokujesz na chwilę pieczęcie.

  • Pierwsza pieczęć (2) znajduje się na podwyższeniu na lewo od skrzyni.
  • Druga (3) jest nieco na prawo i w górę od skrzyni.
  • Trzecia (4) znajduje się na prawo od skrzyni.

Skrzynia #2 (Róg krwistego miodu) - lokacja: Krucze Klify

s017

Obejdź całą wyspę po drodze eliminując wszystkie rośliny. Za placem z ciałem giganta zejdź na dół i skorzystaj z Ostrzy Chaosu na kuli energii (1). Następnie będziesz musiał dostarczyć ją do miejsc z obrotowymi symbolami run. Kiedy na tablicy pojawi się odpowiedni symbol musisz zabrać kulę energii i zacząć przekazywać ją dalej.

  • Po wyjęciu kuli energii umieść ją w wichrołapie (2) przy bramie.
  • Obejdź cały teren i przeskocz z pobliża skrzyni na podwyższenie. Ustaw się tak, żeby sięgnąć kulę (2), po czym przeskocz przez przepaść i użyj jej w wchrołapie (3).
  • Poczekaj, aż pojawi się runa przypominająca literę P.
  • Weź wtedy kulę, szybko zejdź po ścianie na dół i przeskocz na drugą stronę. Potem umieść kulę w wichrołapie z prawej i ustaw symbol przewróconego „H" z ukośną kreską.
  • Wróć na arenę z gigantem i wejdź na górę po łańcuchu z prawej strony. Ze szczytu podejdź do krawędzi z prawej i użyj Ostrzy, aby zdobyć kulę. Umieść ją w ostatnim wichrołapie z lewej, ustawiając symbol zbliżony do litery R.
  • Zabierz kulę i szybko wróć do skrzyni.

Skrzynia #3 (Róg krwistego miodu) - lokacja: Veidrrgard

s019

Do tej lokacji możesz się dostać otwierając wielką, wodną bramę z region o nazwie Skalne Wodospady. Po dotarciu do południowego portu dotrzesz do miejsca, gdzie znajduje się smok Otr. Jest on na górze na szczycie kamiennych schodów. Po wejściu na ich górę skieruj się w lewo, a potem jeszcze raz. Ścieżka doprowadzi do następnych kamiennych schodów, a na lewo od nich na podwyższeniu znajdziesz skrzynię.

Do jej otworzenia trzeba zniszczyć trzy pieczęcie:

  • Pierwsza (1) jest na lewo od skrzyni.
  • Druga (2) nieco w oddaleniu z lewej części lokacji. Musisz podejść do krawędzi, aby zobaczyć ją w oddali na dole.
  • Do trzeciej (3) dotrzesz schodząc na dół i docierając do okrągłego terenu z kamiennymi tablicami. Na prawo od wejścia jest mała lokacja (na górze kamiennych schodów z prawej strony), w której znajdziesz ostatnią pieczęć (jest na prawo od bramy, za którą stoi skrzynia).

Skrzynia #4 (Jabłko Idunn) - lokacja: Posterunek elfów światła

s021

Skrzynię znajdziesz na wzniesieniu, na które dostaniesz się po stworzeniu pierwszego, magicznego mostu. Aby ją otworzyć musisz zniszczyć trzy pieczęcie.

  • Skieruj się w prawo od skrzyni, przeskocz przez małą przepaść i rusz w lewo. Przed sobą zobaczysz stojące w wodzie kamienne wieże. W tej bliższej znajdziesz pierwszą pieczęć.
  • Kontynuuj marsz w lewo, zrzuć na dół łańcuch, zejdź na dół i dojdź do końca. Z lewej będzie drewniana ścianka. Zniszcz ją, a odsłonisz niebieski kryształ, w który strzel. Udaj się na górę (otwórz łańcuchem bramę), skręć w prawo i kontynuuj, aż do miejsca na kryształ. Tuż za nim znajdziesz drugą pieczęć.
  • Wróć do miejsca, gdzie zszedłeś na dół po zrzuconym łańcuchu. Zniszcz drewniane przejście, otwórz bramę i weź niebieski kryształ, z którym zacznij iść w stronę miejsca na niego w pobliżu drugiej pieczęci (dostaniesz się tam, o ile wcześniej otworzyłeś bramę łańcuchem). Osadź kryształ i strzel w niego niebieską strzałą. Przejdź po moście i kontynuuj, aż do łańcucha. Na skale z lewej strony (nad bramą) jest trzecia pieczęć.

Magazyn Fafnira (Skrzynie Norn: 1)

Skrzynia #1 (Róg krwistego miodu)

s018

W zmaglonym lesie na prawo od wejścia do jaskini. Aby otworzyć skrzynię musisz Lewiatanem trafić w trzy znaki runiczne. Pierwszy (1) jest na górze z lewej, a dwa pozostałe (2, 3) znajdują się na podwyższeniu za skrzynią.

Konunsgard (Skrzynie Norn: 1)

Skrzynia Norn #1

s020

Do Konunsgardu, czyli krainy w północno zachodniej części Midgardu, dotrzesz w ramach przysługi o nazwie Niech żyje król. Po przejściu przez krasnoludzką twierdzę i salę tronową wyjdziesz na zewnątrz. Kontynuuj ścieżką, aż dotrzesz do kamiennej ściany. W jednym z jej miejsc będziesz mógł przejść na balkon ze skrzynią. Aby ją otworzyć skorzystaj z wiatrów Hel (1) i:

  • Przenieś ją do wiatrołapu z prawej (2), po czym wyjmij kulę, gdy pojawi się runa.
  • Umieść kulę w mechanizmie z lewej (3) i zacznij rzucać toporem w obracające się runy.
  • Po trafieniu we dwie z nich, szybko skieruj się do runy z prawej i w nią również rzuć toporem.

W ten sposób dezaktywujesz trzy runy i będziesz mógł otworzyć skrzynię.

Przedgórze (Skrzynie Norn: 1)

Skrzynia #1 (Róg krwistego miodu)

s006

Na prawo od kamiennego placu ze sklepem Sindriego. Udaj się na ścieżkę prowadzącą pod górę, a potem skręć w prawo. Zobaczysz skrzynię. Aby ją otworzyć musisz w ruchomych mechanizmach ustawić identyczne znaki, jak na skrzyni. Zmieniasz je rzucając toporem w okrągłe tarcze przy mechanizmach.

  • Pierwszy mechanizm (1) jest na lewo od skrzyni.
  • Drugi (2) na prawo, nieco poniżej (w pobliżu ścieżki).
  • Trzeci (3) znajduje się na prawo od drugiego. Jest spowity trującym dymem, dlatego jeśli chcesz zobaczyć na nim znak musisz najpierw zamrozić trujący lampion.

Góra (Skrzynie Norn: 2)

Skrzynia #1 (Róg krwistego miodu)

s011

Po przejściu przez most z upiorem wejdź na podwyższenie po kamiennej ścianie. Z lewej strony znajduje się drewniana ściana. Zniszcz ją i strzel w niebieski kryształ z łuku. Powstanie most, który doprowadzi do skrzyni Norn. Strzel w kryształ z prawej, aby rozświetlić pomieszczenie. Dzięki temu zobaczysz na ścianie trzy symbole, przypominające następujące litery: B, odwrócone U i R.

Celem jest ustawienie tych symboli na trzech mechanizmach.

  • Pierwszy (1) znajduje się na podwyższeniu z lewej za mostem, na który wejdziesz z komnaty ze skrzynią.
  • Drugi (2) jest na lewo, przed komnatą.
  • Trzeci (3) na prawo od niej. Symbole przestawiasz rzucając toporem w okrągłe tarcze.

Skrzynia #2 (Jabłko Idunn)

s012

Po pokonaniu smoka wejdziesz do jaskiń, które zaprowadzą bohaterów w pobliże mostu, który musisz zrzucić na dół (po raz pierwszy spotkasz tu vikena - silnego, lodowego przeciwnika). Pod ścianą z lewej znajdziesz skrzynię. Do jej otworzenia potrzebne jest zniszczenie trzech pieczęci:

  • Pierwsza (1) jest w lokacji zablokowanej przez czerwoną roślinę w korytarzu z lewej. Zniszczyć ją rzucając czerwonym kryształem (jest naprzeciwko skrzyni) i strzelając w nią elektryczną strzałą. Pieczęć jest na podwyższeniu z prawej (na prawo od ołtarza).
  • Po obniżeniu mostu i przechodzeniu po nim spójrz w prawo. Pieczęć jest przy kamiennej ścianie (2).
  • Aby dotrzeć do trzeciej (3), przejdź przez most, mechanizmem z prawej unieś go, a potem zablokuj toporem (rzuć w mechanizm na prawo od koła). Wejdź na górę i zniszcz pieczęć znajdującą się z prawej strony.

Świątynia Tyra

Skrzynia #1 (Jabłko Idunn)

s014

Po dotarciu do skarbca Tyra (np. w trakcie misji Czarna runa) dotrzesz do miejsca sąsiadującego z dwoma pomieszczeniami z pułapkami. Skrzynia znajduje się w jednym z nich, w tym w którym kolce wbijają się poziomo z lewej do prawej. Aby do niej dotrzeć ustaw się z lewej strony i rzuć Lewiatanem w okrągły mechanizm oddalonych kolców w momencie, gdy te bliższe uderzą w ścianę z prawej strony.

Aby otworzyć skrzynię należy odnaleźć trzy pieczęcie i je zniszczyć:

  • Pierwsza (1) z nich jest w głównym pomieszczeniu. Na prawo od wejścia do korytarza ze skrzynią.
  • Druga (2) jest na ruchomych kolcach. Zobaczysz ją, jeśli spojrzysz na nie od strony skrzyni.
  • Trzecia pieczęć znajduje się na górze pierwszego, pionowego rusztowania, kolców, w tunelu, gdzie przesuwają się one poziomo.

Zapomniane Jaskinie

Skrzynia #1 (Jabłko Idunn)

s020

Na szczycie z unieruchomionym smokiem. Skrzynia znajduje się na lewo od niego. Aby ją otworzyć należy rzucić Lewiatanem w trzy pieczęci znajdujące się na obrotowym słupie z lewej strony. Po trafieniu w jedną pieczęć słup sam się przesunie, a ty będziesz mógł rzucać w kolejne.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta