Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War - przysługi, zadania dodatkowe

Opis misji pobocznych dostępnych w grze.

Przysługi to coś w rodzaju zadań dodatkowych, które możesz wykonać w celu zdobycia nagród materialnych oraz doświadczenia, przydatnego przy rozwijaniu bohaterów.

Misje poboczne pojawiają się w różnych miejscach i w różnym czasie. Część z nich jest dostępna stosunkowo wcześnie, inne będziesz mógł rozegrać w dalszej części przygody. Pamiętaj również, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wrócić do zadań dodatkowych już po ukończeniu kampanii głównej.

Większość przysług jest zapoczątkowywana w konkretnych miejscach, po wejściu w interakcję z jakąś osobą lub przedmiotem. Część z zadań polega na dotarciu do określonych miejsc albo osób, inne prowadzą do różnego rodzaju walk, a niektóre polegają na zbieraniu konkretnych przedmiotów.

Pamiętaj, że aktualne i ukończone przysługi możesz w każdej chwili sprawdzić w celach w menu gry.

Poniższy spis przysług jest ułożony w porządku alfabetycznym. Przysługi opisane na stronie:

  • Anatomia nadziei

  • Anatomia nadziei

    Nagrody:

    • Przepis na Nadbiodrnik Tyra
    • Ofiara dla Tyra
    • 1880 XP

    Misję możesz rozpocząć w trakcie pobytu w Kanale Kamieniarza (jeden z regionów na Wybrzeżu Dziewięciu - 1 na mapie). Spotkasz tu ducha, który zleci odzyskanie trzech zestawów kości. Znajdziesz je w: Zapomnianych Jaskiniach (2), Ruinach Pradawnych (3) oraz nieopodal wieży Alfheimu (4). Po zdobyciu kości wróć z nimi do zleceniodawcy. Okaże się, że oszuka bohatera, przez co na koniec będziesz musiał pokonać silnego przywołańca.


    Bóg kontra królowa

    Nagrody:

    • Epicka rękojeść
    • Epickie zaklęcie
    • 12 sztuk stali z Asgardu
    • 6 sztuk doskonałej stali z Asgardu
    • 3290 XP

    Misja poboczna, która pojawia się po pokonaniu wszystkich walkirii, przebywających w ukrytych komnatach (ich lokalizację oraz sposoby walki z nimi znajdują się w osobnym dziale poradnika - Walkirie). Celem będzie pokonanie Królowej walkirii - jest to najtrudniejszy boss w całej grze, a opis walki znajdziesz na wspomnianej stronie.


    Czas leczy rany

    Nagrody:

    • Epickie zaklęcie
    • 3290 XP

    Zadanie pojawi się w dzienniku, jeśli podczas pobytu w Magazynie Fafnira (patrz przysługa o nazwie Skarb Fafnira) dotrzesz do ducha, który został zabity przez syna (1 na mapie). Aby ukończyć zadanie postępuje tak samo, jak w zadaniu Sprawy rodzinne, po czym powróć do zleceniodawcy, żeby odebrać nagrodę.


    Deus Ex Malachit

    Nagrody:

    • Epickie zaklęcie
    • 3290 XP

    Celem tej przysługi, zlecanej przez Broka (po wcześniejszym ukończeniu przysługi Dusza z odzysku), jest dostanie się do Kopalni Landsdur (okolice Wybrzeża Dziewięciu - 1 na mapie) i zdobycie dla krasnoluda młota. W trakcie drogi, jak zwykle, natkniesz się na sporo przeciwników. Po uporaniu się z nimi zabierz przedmiot i wróć do Broka.


    Dowiedź swego męstwa

    Nagrody:

    • Cenne łupy po pokonaniu walkirii

    Zadanie polega na zabiciu, a tak naprawdę na uwolnieniu dusz, wszystkich walkirii. Są to ciężkie do pokonania wojowniczki, które najczęściej przebywają w Ukrytych Komnatach. Ich lokalizacje oraz sposoby walki z poszczególnymi wojowniczkami znajdziesz w innym dziale poradnika. Samo zadanie aktywuje się po pokonaniu pierwszej walkirii.


    Dusza z odzysku

    Nagroda:

    • Rzadka rękojeść
    • 3290 XP

    Zadanie to możesz rozpocząć w sklepie Broka przebywającego w Kopalniach Volundr (jeden z regionów na Wybrzeżu Dziewięciu w świecie Midgard - 1 na mapie). Krasnolud zleci zadanie zdobycia cennego pierścienia. Udaj się w głąb kopalni i skieruj się do oznaczonego znacznikiem miejsca. Po drodze będziesz musiał uporać się z przeciwnikami, w tym z Pożeraczem Dusz. Po odzyskaniu pierścienia powróć z nim do krasnoluda.

    W kopalniach trafisz na kamienne drzwi, które należy otworzyć niszcząc trzy runiczne pieczęcie. Pierwsza (1) znajduje się za skałą z lewej. Aby dostać się do drugiej (2) zejdź na dół w lewej części lokacji i podnieś żelazną bramę (pieczęć będzie przed tobą). W celu zniszczenia trzeciej (3) rzuć toporem w wybuchową wazę na prawo od bramy.


    Martwy fracht

    Nagroda:

    • Przepis na Kirys Tyra
    • Ofiara dla Tyra
    • 1880 XP

    Zadanie to możesz rozpocząć podczas pobytu w Zapomnianych Jaskiniach (jeden z regionów w pobliżu Wybrzeża Dziewięciu - 1 na mapie). Znajdziesz tam ducha, który poprosi o zabicie przeciwników wskazanych przez niego na mapie. Kieruj się w poszczególne rejony (Wyspa Śmierci - 2, Żelazna Zatoka - 3 oraz Wieża Niflheimu - 4), rozprawiaj się z załogami, po czym wróć po odbiór nagrody.


    Młot na Thora

    Nagrody:

    • Przepis na zaginione rękawice Tyra
    • Ofiara dla Tyra
    • 1880 XP

    Misję możesz rozpocząć w Skalnych Wodospadach (region związany z Wybrzeżem Dziewięciu - 1 na mapie), a konkretnie w Veidrrgardzie (2). Natkniesz się tu na statuę, wokół której znajdują się łańcuchy. Zlokalizuj i zniszcz wszystkie, dzięki czemu odblokujesz dostęp do skarbu. Zabierz go i wróć do zleceniodawcy po nagrodę.

    Aby wywrócić pomnik Thora należy Lewiatanem trafić w pięć łańcuchów. Dwa pierwsze są z tyłu posągu - jeden na dole płaszcza, a drugi na prawej nodze. Kolejne znajdziesz od frontu - pierwszy jest na prawym przedramieniu, a drugi i trzeci na podudziach Thora.


    Niech żyje król

    Nagrody:

    • Runiczny Atak (Ogień Aresa)
    • Przepis na Krasnoludzki Pancerz
    • 3290 XP

    Zadanie to staje się dostępne po wykonaniu poprzednich przysług dla dwóch krasnoludzkich kowali, czyli Broka i Sindriego. Po ich ukończeniu udaj się do sklepu w świątyni Tyra (1). Otrzymasz namiary na trzy fragmenty Krasnoludzkiego Pancerza, które będziesz musiał zdobyć. Udaj się do wskazanej, dość rozległej lokacji (Konunsgard - 2 na mapie) i zdobądź je, rozprawiając się po drodze z przeciwnikami oraz rozwikłując zagadki. Następnie wróć do zleceniodawców, dzięki czemu otrzymasz w nagrodę m.in. potężny, tytułowy pancerz.

    Aby wejść do krasnoludzkiej twierdzy musisz odnaleźć trzy klucze (ich wskaźniki pojawią się na mapie) i umieścić je w specjalnym, kamiennym monumencie przed wejściem do twierdzy. Pierwszy klucz znajdziesz w jej pobliżu. Drugi jest na lewo od smoka, przy trzecim ołtarzu (więcej na temat tego, jak się do niego dostać w dziale poradnika Uwolnij smoki - Ogień Reginna).

    Trzeci znajdziesz na lewo od twierdzy. Po dotarciu do rzeki spójrz w górę i w lewo. Strąć toporem wiadro z kryształem (strzałka na obrazku), po czym przejdź przez jaskinię i umocuj go w specjalnym miejscu. Na górze pojawi się magiczny most. Wyjdź z jaskini, skieruj się w prawo i użyj Ostrzy Chaosu na Wiatrach Hel. Przenieś je do kamiennej bramy za zniszczonym mostem, dzięki czemu się otworzy. Teraz wystarczy dotrzeć do trzeciego klucza.


    Niedokończone sprawy

    Nagrody:

    • Zwykła rękojeść
    • 1 sztuka wypaczonych szczątków
    • 1880 XP

    Zadanie pojawi się po rozmowie z duchem na jednym z obszarów (1-4 na mapie) na Wybrzeżu Dziewięciu. Zleceniodawca pojawi się, kiedy wejdziesz w interakcję z runicznym napisem na kamiennym filarze. Kolejnym celem będzie odwiedzenie kolejnych miejsc i, po uporaniu się z wrogami, wchodzenie w interakcję z kolejnymi tablicami, co wywoła kolejne duchy. Tablice znajdują się: w Żelaznej Zatoce (1), na Wyspie Śmierci (2), w Zapomnianych Jaskiniach (3) oraz w Kruczych Klifach (4).


    Niewola Otra

    Nagrody:

    • Rzadkie zaklęcie
    • Smocza łza
    • 615 XP

    Zadanie można rozpocząć podczas pobytu w Veidrrgardzie (jeden z rejonów Wybrzeża Dziewięciu - 1 na mapie), gdzie znajduje się smok. Celem jest zniszczenie trzech ołtarzy, co spowoduje uwolnienie bestii (w trakcie wypełniania zadania uważaj na jej ataki). Pierwszy znajdziesz na prawo od smoka, drugi jest za drewnianym mostem, a trzeci za bramą, którą otworzysz rozwiązując łamigłówkę. Więcej na temat zadania znajdziesz w dziale poradnika o nazwie Uwolnij smoki.


    Ogień Reginna

    Nagrody:

    • Rzadkie zaklęcie
    • Smocza łza
    • 615 XP

    Kolejna misja polegająca na uwolnieniu smoka, tym razem możesz się jej podjąć w trakcie pobytu w Konunsgard (1). Celem jest zniszczenie trzech ołtarzy. Pierwszy znajduje się nieopodal drogi prowadzącej do smoka, drugi jest w jaskini w pobliżu ruin, a trzeci za bramą, którą otworzysz rozwiązując zagadkę. Więcej informacji na temat zadania znajdziesz w dziale Uwolnij smoki


    Skarb Fafnira

    Nagrody:

    • Rzadki talizman
    • 3290 XP

    Zadanie to pojawi się w dzienniku automatycznie podczas spotkania z krasnoludzkim kowalem Sindrim podczas kampanii fabularnej. Celem jest dotarcie do lokacji o nazwie Magazyn Fafnira (dotrzesz do niego łodzią z regionu Wybrzeże Dziewięciu - 1 na mapie). Na miejscu rozpraw się z przeciwnikami, w tym z Leśnym Starożytnym i odszukaj poszukiwane przedmioty, które zwróć Sindriemu.


    Sprawy rodzinne

    Nagrody:

    • Epickie zaklęcie
    • 3290 XP

    Zadanie pojawi się po rozmowie z kowalem Sindrim w jednym z prowadzonych przez niego sklepów. Celem jest dotarcie twierdzy Northri (1), gdzie znajduje się wyjątkowa osełka. Do regionu dostaniesz się łodzią. Następnie kieruj się w stronę znacznika, eliminując po drodze przeciwników. Po zdobyciu przedmiotu wróć z nim do krasnoluda, od którego otrzymasz nagrodę.


    Świat Mgły

    Nagroda:

    • Odblokowanie dostępu do świata Niflheim.

    Zadanie polega na zdobyciu czterech części szyfru. Dzięki nim możliwe jest stworzenie specjalnego dysku, który w kole światów będzie w stanie odblokować dostęp do świata mgły, czyli Niflheimu. Opis miejsca odnalezienia wszystkich części szyfru znajduje się w dziale poradnika o nazwie Niflheim.


    Świat Ognia

    Nagroda:

    • Odblokowanie dostępu do świata Muspelheim.

    Zadanie polega na zdobyciu czterech części szyfru. Dzięki nim możliwe jest stworzenie specjalnego dysku, który w kole światów będzie w stanie odblokować dostęp do świata ognia, czyli Muspelheimu. Opis miejsca odnalezienia wszystkich części szyfru znajduje się w dziale poradnika o nazwie Muspelheim.


    Ucieczka Fafnira

    Nagrody:

    • Rzadkie zaklęcie
    • Smocza łza
    • 615 XP

    Kolejna misja poboczna związana z uwalnianiem smoków. Aby ją rozpocząć należy udać się do Rady Walkirii (obszar w pobliżu Wybrzeża Dziewięciu - 1 na mapie) i zniszczyć trzy ołtarze, uważając przy tym na ataki bestii. Pierwszy ołtarz jest przy kamiennej ścianie na lewo od smoka, drugi we wnęce skalnej, nieopodal pierwszego, a trzeci na górze skały, na którą musisz się wspiąć. Więcej informacji na temat zadania znajdziesz w dziale Uwolnij smoki


    Wysoka Rada

    Nagrody:

    • 1075 XP
    • 1880 XP


    Zadanie rozpocznie się automatycznie po dotarciu do obszaru Rada Walkirii (w pobliżu Wybrzeża Dziewięciu - 1 na mapie) lub po pokonaniu jednej z Walkirii, które przebywają w Ukrytych komnatach. Celem misji rozprawienie się ze wszystkimi Walkiriami. Ich pokonanie, a zarazem uwolnienie, zapewni dostęp do Królowej Walkirii, z którą też należy walczyć (przysługa o nazwie Bóg kontra królowa).

    O autorze

    Awatar Michał Basta

    Michał Basta

    Senior Guide Writer

    Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

    Komentarze