Jest to specjalny rodzaj skrzyń, które zawierają cenne wyposażenie na przykład w postaci ataków runicznych zwiększających wartość bojową noszonej przez bohaterów broni lub też specjalnych talizmanów, zapewniających różne bonusy.

Cechą charakterystyczną legendarnych skrzyń są złote zdobienia.

Legendarne skrzynie pojawiają się dość rzadko, ale warto się za nimi rozglądać.

Dzięki ich zawartości możemy bowiem mocno wzmocnić bohaterów.

Dlatego, kiedy tylko nadarza się okazja, postaraj się taką skrzynię przeszukać.

Rzeczna przełęcz (Legendarne skrzynie: 5)

Legendarna skrzynia #1 (Dotyk Hel)

l001

Natkniesz się na nią na początku przygody. Po dotarciu do Rzecznej przełęczy I pokonaniu grupy draugrów wejdziesz na podwyższenie. Atreus zwróci wtedy uwagę na znajdującą się z prawej strony skrzynię. Otwórz ją, a zdobędziesz nowy atak runiczny o nazwie Dotyk Hel.

Legendarna skrzynia #2 (Talizman skoncentrowanej witalności)

l002

Znajdziesz ją pod domem wiedźmy. Przeskocz przez dwie platformy i podejdź do skrzyni stojącej w narożniku.

Legendarna skrzynia #3 (Stado kruków)

l011

W jaskini pod domem wiedźmy, do której trafisz ponownie po spotkaniu z Mimirem na szczycie góry. Po dotarciu do jaskini zejdź poziom niżej. Przepchnij kamienny głaz i wrzuć go do wody. Wejdź do nowej lokacji - z prawej strony zobaczysz skrzynię Norn. Przedostań się w jej pobliże strzelając z łuku w niebieski kryształ. Następnie podnieś czerwony kryształ z prawej strony i rzuć nim w rośliny na lewo od skrzyni. Strzel w kryształ elektryczną strzałą, co spowoduje eksplozję. Wejdź po ścianie na górę, a trafisz do pomieszczenia z ukrytą komnatą.

Udaj się w lewo i podnieś wrota. Trafisz do lokacji z dwoma upiorami. Po ich pokonaniu rusz przed siebie i podejdź do krawędzi. Z prawej strony, w kamiennej wnęce, znajdziesz legendarną skrzynię. Aby się do niej dostać należy wykonać następujące czynności:

  • Zniszcz drewnianą blokadę (1) na górze z prawej i podsadź na górę Atreusa.
  • Przeciągnij w prawo kamienną bryłę (2) tak, żeby chłopak na nią wskoczył. Kiedy to zrobi przestaw ją w lewo.
  • Zniszcz deski na górze z lewej (3) i powiedz chłopaki, żeby odczytał napis.
  • Niech przerysuje napis do kamiennej misy (4).

Teraz wystarczy przeskoczyć na obniżoną platformę i otworzyć skrzynię stojącą z prawej strony.

Legendarna skrzynia #4 (Gniew jelenia)

l012

Na lewo od domu wiedźmy natkniesz się na kamienny kopiec oraz misę, z którą wejdź w interakcję. Okaże się, że aby ją aktywować trzeba będzie zdobyć hasło. Naprzeciwko wejścia do domu jest łańcuch, po którym wejdziesz na górę. Skorzystaj z niego i skieruj się w prawo. Na końcu drogi dotrzesz do krawędzi (1), z której zobaczysz runy na kamieniach (2). Powiedz Atreusowi, aby je odczytał. Następnie wróćcie do misy, a chłopak nie przepisze to, co niedawno zobaczył.

Legendarna skrzynia #5 (Szał furii)

l019

Pod domem wiedźmy, w tej samej lokacji, co legendarna skrzynia #3. Tę będziesz mógł odkryć po zdobyciu Ostrzy Chaosu w trakcie kampanii fabularnej. Zacznij od zniszczenia Ostrzami korzeni z prawej strony (1). Następnie przeciągnij wagon (2) na środek.

Teraz będziesz musiał się cofnąć do poprzedniej lokacji pod domem wiedźmy, a konkretnie tej, gdzie znajduje się skrzynia z częścią szyfru do Muspelheimu. To właśnie przy skrzyni znajdziesz kulę z energią. Nadziej ją na Ostrza Chaosu, a potem transportuj do kolejnych wichrołapów:

  • Pierwszy jest przy drewnianym moście.
  • Drugi na dole w centrum lokacji nad „wysepką".
  • Trzeci (3) na górze na prawo od wejścia z korzeniami, które zniszczyłeś.
  • Czwarty otwiera drzwi (4) do skrzyni i znajduje się z lewej strony - doskocz do niego po wagonie.

Magazyn Fafnira (Legendarne skrzynie: 1)

Legendarna skrzynia #1

l028

W maazynie Fafnira, w komnacie z duchem ojca, którego zabił syn. Skrzynia będzie stała na obrzeżu okrągłej komnaty.

Przedgórze (Legendarne skrzynie: 2)

Legendarna skrzynia #1 (Szarża białego niedźwiedzia)

l003

Skrzynię znajdziesz w lokacji Przedgórze, w miejscu przed kamienną bramą, gdzie walczysz z pierwszym ogrem. Skrzynia jest z lewej strony placu, wśród trujących oparów. Aby się do niej dostać zrzuć toporem w dwie czerwone wazy - ich eksplozje zniszczą kamienie blokujące przejście do skrzni. Następnie rzuć w wazę z lewej strony, co spowoduje zniszczenie trującego lampionu, a potem zamroź toporem drugi lampion, stojący z prawej strony.

Legendarna skrzynia #2 (Wybuch Hefajstosa)

l016

W trakcie misji Wróć na szczyt będziesz ponownie pokonywał od kamiennego placu z Sindrim trasę na piechotę. Po wejściu na szczyt kamiennej ściany rusz przed siebie. Z lewej strony jest zaułek z dwiema trującymi mgłami (przejdziesz przez nie zamrażając toporem pochodnie). Nad skrzynią są korzenie, które zniszcz Ostrzem Chaosu.

Pojawi się Wicher Hel (1), podnieś go Ostrzem i przenieś szybko do wichrołapu (2) przy ścieżce (aby się to udało musisz przed złapaniem kuli zamrozić toporem pochodnię przy ścieżce). Z wichrołapu przenieś kulę do kamiennych drzwi na placu (3). Kiedy się otworzą otrzymasz dostęp do skrzyni.

Góra (Legendarne skrzynie: 3)

Legendarna skrzynia #1 (Pikujące sokoły)

l009

Po przepchnięciu wielkiego wagonu do pomieszczenia z chwytakiem, który musisz sprowadzić z powrotem na ziemię. Po przejechaniu przez wrota łączące dwa pomieszczenia będziesz musiał się zatrzymać, wejść na wagon, a potem przeskoczyć na podwyższenie z lewej strony. To właśnie na nim znajdziesz skrzynię, która stoi z lewej strony (trochę przed miejscem, gdzie musisz zepchnąć na dół głaz).

Legendarna skrzynia #2 (Zemsta Tyra)

l010

Po pokonaniu smoka wejdziesz do tunelu, na końcu którego będziesz musiał wejść na górę. Zanim to uczynisz skręć w prawo. Zobaczysz tu wnękę ze skrzynią owiniętą przez roślinę. Strzel w nią ładunkiem elektrycznym z łuku, a potem otwórz.

Legendarna skrzynia #3 (Uderzenie Hyperiona)

l021b

W miejscu z drewnianą windą, którą wjeżdżasz na górę w trakcie drugiego pobytu w Górze (jeśli grasz w trybie gry swobodnej, to możesz dostać się do tego miejsca schodząc na dół kamiennej grani, tej prowadzącej do miejsca, gdzie spotkałeś Mimira, a potem cofać się przez sklep Sindriego i miejsce walki z trollem).

Aby dotrzeć do skrzyni podsadź Atreusa na prawo od windy, dzięki czemu zrzuci łańcuch. Wejdź na górę i przeczytaj znacznik informacji na drzwiach, a potem pokonaj ogra.

  • Wróć na dół i przenieś wichrołap (1) w pobliże łańcucha (2).
  • Następnie zniszcz drewnianą ścianę z lewej (3) i przenieś kulę energii do wichrołapu (2).
  • Wejdź na górę, weź kulę z energią i użyj jej na drzwiach (4), które odkryją skrzynię.

Świątynia Tyra (Legendarne skrzynie: 2)

Do Świątyni Tyra, a konkretnie jego tajnego skarbca, trafisz w trakcie kampanii fabularnej, podczas misji Czarna runa.

Legendarna skrzynia #1 (Eteryczne rękojeści ochrony)

l015

Po pokonaniu dwóch trolli (lodowego i ognistego) zlokalizuj wnękę w głównej sali. To właśnie w niej znajdziesz skrzynię.

Legendarna skrzynia #2 (Hak Hyperiona)

l018

W tajnej komnacie Tyra znajdującej za korytarzem z obracającymi się ostrzami (aby przez niego przejść musisz je zamrozić, aby obracały się w ten sam sposób). Do miejsca tego docierasz podczas misji głównej o nazwie Droga do Jotunheimu.

  • Z lewej strony znajdują się drzwi z jedną energetyczną kulą (1). Użyj na niej Ostrzy Chaosu, po czym osadź ją w wichrołapie (2) w sąsiednim pomieszczeniu.
  • Kiedy koło z kolcami obróci się w prawo wyjmij kulę i osadź ją na środku koła (3).
  • Kiedy pojawi się przejście skorzystaj z niego, weź kolejną kulę (4), którą to znajdziesz i wróć z nią do drzwi w poprzedniej lokacji.
  • Osadź ją w wichrołapie (5), a potem drugą (3) w drugim miejscu (1).

Konunsgard (Legendarne skrzynie: 1)

Legendarna skrzynia #1

l033

W Konunsgardzie, do którego możesz się dostać podczas wypełniania przysługi Niech żyje król. Po wejściu do krasnoludzkiej twierdzy (więcej na temat, jak się do niej dostać na stronie Przysługi, zadania dodatkowe - Niech żyje król) dotrzesz do ścieżki na świeżym powietrzu. Dotrzesz nią do wzgórza, na którym znajdziesz skrzynię.

Wybrzeże dziewięciu

Uwaga - Wybrzeże Dziewięciu to rozległy obszar, wokół którego pojawia się sporo mniejszych lokacji. Niektóre są wliczane do Wybrzeża Dziewięciu, a inne stanowią małe, samodzielne regiony. Na potrzeby poradnika wszystkie te miejsca opisaliśmy zbiorczo w lokacji Wybrzeże Dziewięciu, natomiast w nawiasach podaliśmy nazwy mniejszych regionów, w których znajdują się skrzynie.

Legendarna skrzynia #1 (Eteryczne wojenne rękojeści)

l020

Po zdobyciu Ostrzy Chaosu (w dalszej części kampanii fabularnej), udaj się na most Tyra na środku zbiornika wodnego i zejdź na najniższy poziom. Zacznij obiegać lokację, aż dotrzesz do korzeni. Zniszcz je, a odsłonisz skrzynię.

Legendarna skrzynia #2 (lokacja - Krucze Klify)

l024

Należy przetransportować kulę energii z drugiego końca wyspy do kamiennej budowli na plaży. Początek jest zbliżony, jak w przypadku Skrzyni Norn #2 (Wybrzeże Dziewięciu). Następnie weź kulę, przebiegnij na lewo od skrzyni, przeskocz na skałę z prawej, odwróć się i użyj kuli na wichrołapie (1). Następnie weź kulę, zbiegnij na dół i użyj jej na drzwiach (2).

Legendarna skrzynia #3 (lokacja - Wyspa Śmierci)

l025

W trakcie przechodzenia przez wyspę trafisz na miejsce ze znacznikiem (runicznym napisem) na kamiennej płycie. Na lewo od niej są korzenie, które zniszcz Ostrzami Chaosu. Pod nimi znajdziesz skrzynię.

Legendarna skrzynia #4 (lokacja - Wyspa Śmierci)

l026

Na lewo od poprzedniej legendarnej skrzyni. Zniszcz drewnianą przeszkodę i zjedź po linie na część wraku. Skrzynia będzie przed tobą.

Legendarna skrzynia #5 (lokacja - Żelazna Zatoka)

l027

Aby dotrzeć do tej skrzyni musisz w specjalnych mechanizmach ustawić trzy runy tak, aby pokrywały się z tymi nad kamiennym wejściem (tym, które znajduje się za polem trującej mgły).

  • Pierwszy mechanizm (1) jest na prawo od wraku statku. Aby dostać się na pokład rzuć w wybuchową wazę przy maszcie z lewej, potem w drugą na ziemi z prawej (od wewnętrznej strony wraku), a potem w trzecią, znajdującą się pod wrakiem (rzuć w nią od strony skrzyni, która pojawi się po eksplozji). Wejdź na pokład i spójrz w lewo na dół. Rzuć raz w prawe koło obrotowego mechanizmu.
  • Drugi mechanizm (2) znajduje się przy dziobie wraku, na skale. Zejdź na dół, przejdź w prawo, wdrap się na kamienną ścianę i rzuć raz w koło z prawej strony.
  • Trzech mechanizm (3) jest w pobliżu wraku, jedna aby się do niego dostać trzeba zniszczyć wybuchowe wazy przed kamienną bramą ze skrzynią, co oczyści drogę z trujących oparów (zwłaszcza ścieżkę na lewo od bramy). Podejdź do głazów z lewej i ustaw się tak, aby widzieć żółte kamienie na prawo od wraku. Wyceluj Lewiatanem w wazę między nimi. Po eksplozji udaj się w okolice odblokowanego mechanizmu i obróć go raz w lewo.

Skieruj się teraz do kamiennych drzwi, otwórz je, zniszcz wybuchowe wazy i podejdź do odblokowanej skrzyni.

Legendarna skrzynia #6 (lokacja - Skalne Wodospady)

l030

Na początku lokacji zobaczysz skrzynię na plaży, którą porastają rośliny. Dostań się na szczyt (1) najwyższej skały (naprzeciwko wielkiej bramy). Stąd, po lewej stronie zobaczysz czerwony kryształ przy roślinie. Strzel w niego, a odblokujesz wielkie koło. Kiedy zacznie się obracać, wróć na plażę i strzel w kolejny kryształ (2), kiedy ten będzie się znajdował w pobliżu obrośniętej skrzyni.

Legendarna skrzynia #7 (lokacja - Skalne Wodospady)

l029

Po wejściu po łańcuchu na górę natkniesz się na ducha zlecającego przysługę. W jego pobliżu jest most (1), który zrzuć na dół rzucając toporem w pieczęć. Przejdź na drugą stronę i skorzystaj z łańcucha, który zablokuje pobliską bramę, ale uniesie drugą (2), za którą znajdziesz legendarną skrzynię. Wystarczy się do niej skierować wracając po moście.

Legendarna skrzynia #8 (lokacja - Veidrrgard)

l031

W Veidrrgardzie, do którego można się dostać przez otwarcie rzecznej bramy w lokacji o nazwie Skalne Wodospoady. Skrzynia znajduje się wewnątrz świątyni, która prowadzi do jednego z ołtarzy służących do uwolnienia smoka (więcej na ten temat w dziale Uwolnij smoki - Niewola Otra). Skrzynię znajdziesz w jednym z pomieszczeń, do którego dostaniesz się po zabiciu trolla.

Legendarna skrzynia #9 (lokacja - Kopalnie Volundr)

l032

Uwaga - do kopalni Volundr (będących jedną z lokacji wokół Wybrzeża Dziewięciu) możesz wpłynąć dopiero po przyjęciu od Broka przysługi o nazwie Dusza z odzysku.

W miejscu, gdzie natkniesz się na pradawnego. Skrzynia stoi w narożniku areny.

Legendarna skrzynia #10 (lokacja - Magazyn Boriego)

l034

Po dotarciu na wyspę skieruj się na plażę z lewej. Skrzynia będzie między głazami - wystarczy zniszczyć korzenie przy pomocy Ostrzy Chaosu.

Legendarna skrzynia #11 (lokacja - Magazyn Boriego)

l035

Na wzgórze na lewo od poprzedniej skrzyni znajdziesz czerwony kryształ, który wysadź w powietrze elektryczną strzałą. Następnie udaj się po schodach na górę i zacznij mechanizmem obracać wielkie, drewniane koło. Następnie:

  • Opłyń łodzią wyspę i wyjdź na plażę z drugiej strony.
  • Zamknij łańcuchem bramę.
  • Wróć łodzią na pierwotną plażę.
  • Rzuć toporem w trzy pieczęcie (1-3), co spowoduje otworzenia przejścia do skrzyni.

Legendarna skrzynia #12 (lokacja - Posterunek elfów światła)

l036

Legendarną skrzynię znajdziesz na górze lokacji, do której dostaniesz się korzystając z system magicznych mostów aktywowanych niebieskimi strzałami. W niektórych przypadkach będziesz musiał przenieść kryształ w odpowiednie miejsce i dopiero wtedy aktywować most.

Aktualizacja wkrótce.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta