W momencie zakończenia zadania Jeśli nie siłą pięści, będziesz musiał wydostać się z kościoła. Aby to zrobić, po prostu podnieś klucz wsunięty przez szparę pod drzwiami. Dzięki temu nie będziesz musiał ryzykować złamania wytrycha - o ile w ogóle taki posiadasz.

Naszym celem jest dostanie się do klasztoru, gdzie mamy zabić niejakiego Świętoszka. Nie będzie to proste, a kolejna misja - gdy już się tam dostaniesz - również nie będzie należeć do łatwych. Na początku jednak warto zrealizować opcjonalny cel. Aby to zrobić, udaj się do Ratajów i porozmawiaj z panem Radzikiem.

W rozmowie daj mu znać o zadaniu powierzonym przez bandytów. Radzik zasugeruje, że dobrym rozwiązaniem byłoby zamiast zabijać Świętoszka, aresztować go. O tym jednak zadecydujesz dopiero w kolejnym zadaniu. Nie uprzedzajmy więc faktów. Teraz udaj się do karczmy w Sazawie, gdzie znajduje się pewien szlachcic z dokumentami uprawniającymi wstąpienie do zakonu.

Szlachcica znajdziesz w budynku oberży, przy jednym ze stołów. Poznasz go po charakterystycznym, zielonym ubiorze (1). Cała trudność w tym zadaniu polega na tym, że wymagane dokumenty dzierży strażnik, który cały czas dotrzymuje mu towarzystwa (mężczyzna w czerwonym nakryciu głowy).

kingdom_come_deliverance_poradnik_066
Odciągnięcie strażnika od Karola może być nieco kłopotliwe.

Porozmawiaj z Karolem, bo tak właśnie ma na imię szlachcic. Zaproponuj mu więc, że możesz pójść do klasztoru za niego. Mężczyzna zasugeruje ci, abyś w jakiś sposób odciągnął uwagę strażnika Manfreda, by porozmawiać na osobności. Porozmawiaj z nim zatem, a następnie zaproponuj rozmowę na osobności.

Nie wyniknie z tego nic konkretnego, ale możesz wybrać zaproponowanie wspólnego napicia się, o ile twoja retoryka jest wyższa niż 11 punktów. Jeśli mężczyzna przystanie na twoją propozycją, będziesz musiał rozegrać z nim kilka partii kości. Wynik gry nie będzie istotny dla dalszego przebiegu misji. Jeśli po rozgrywce strażnik nie uda się w inne miejsce, po prostu przyspiesz czas do wieczora. Wówczas Karol powinien siedzieć przy stoliku sam (2).

W rozmowie dopytaj o wszystkie możliwe szczegóły - dowiesz się dzięki temu, że musisz ukraść kilka przedmiotów Manfredowi. Szkopuł w tym, że wymagane przedmioty nosi cały czas przy sobie. Aby ukraść strażnikowi dekret, najpierw zdejmij z siebie wszystkie hałasujące elementy uzbrojenia.

kingdom_come_deliverance_poradnik_067
Po wejściu po schodach wejdź do ostatniego pomieszczenia.

Następnie wyjdź z oberży i skorzystaj z zewnętrznych schodów (3) prowadzących na górny poziom knajpy. Przejdź do ostatnich drzwi, które powinny być otwarte - w środku izby prawdopodobnie śpi strażnik (4) Karola. Włącz tryb skradania i postaraj się podejść do mężczyzny bezszelestnie.

Na ekranie wyświetli się opcja znokautuj - warto z niej skorzystać, gdyż wtedy będziesz miał pewność, że zyskasz potrzebne przedmioty. Okradnij ogłuszonego i natychmiast opuść pomieszczenie. Wezwij konia i udaj się do klasztoru, gdzie za dnia będziesz musiał porozmawiać z bratem Furtianem (5).

Uwaga, bardzo ważne! Gdy podczas rozmowy wyrazicie swoją gotowość do wstąpieniu do klasztoru, rozpoczniesz automatycznie kolejne zadanie główne, a to poskutkuje tymczasową utratą wszystkich przedmiotów. Jeśli więc chcesz coś jeszcze załatwić, zrób to teraz, bowiem kolejna misja zajmie ci sporo czasu.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko