Początek tego zadania następuje automatycznie po zakończeniu poprzedniego, czyli Tajemnicze drogi. Zapoznaliśmy się wówczas ze specyficznym proboszczem niewielkiej miejscowości. Tym razem nasze drogi wiodą jednak do Ledeczka, dokąd prowadzi trop Śmierdziela.

Udaj się więc do wspomnianego miasta, a pozostając na wyznaczonym żółtym obszarze popytaj mieszkańców o Śmierdziela. Prawdopodobnie już podczas pierwszej rozmowy uzyskasz potrzebne informacje. Jeśli jednak nie, udaj się do miejscowej oberży i o szczegóły popytaj któregoś z gości.

Jeśli trafisz na kogoś, kto ma szczątkowe informacje, od razu dopytaj o wszystkie szczegóły z dostępnych opcji dialogowych, a więc o samą osobę, jego ojca oraz powód nazywania Śmierdzielem. W ten sposób uzyskasz informacje, które - zgodnie z poniższą mapą zadania - poprowadzą cię do dwóch nowych celów.

kingdom_come_deliverance_poradnik_037
Cel (B) to ojciec Śmierdziela, natomiast (C) - łaźnie.

W teorii są to cele opcjonalne, ale warto zaliczyć oba, choć niekoniecznie tracić na nie dużo czasu. Najpierw udajemy się więc do łaźni, gdzie rozmawiamy z łaziebną. Jeżeli masz rozwiniętą umiejętność retoryki, możesz dość gładko wyciągnąć od niej stosowne informacje. Jeśli ci się nie uda, możesz też jej zagrozić.

Otrzymasz również informacje o schowku, ale nie opłaca się poświęcać mu czasu. Zamiast tego udaj się od razu na spotkanie z ojcem. Jeśli jesteś ubrany przyzwoicie, nie jesteś brudny i okaleczony, możesz od razu powołać się na zadanie od pana Radzika, dzięki czemu ojciec Śmierdziela od razu zacznie mówić o konkretach.

To w naturalny sposób doprowadzi nas do oberży, a więc wracamy do centrum miejscowości, gdzie nawiązujemy kontakt z oberżystą. Możesz spróbować przekupić go lub skorzystać z umiejętności retoryki. Po uzyskaniu informacji na twojej mapie pojawi się kilka punktów. Jeśli chcesz zastać Śmierdziela żywego, od razu udaj się na północny wschód (1), do znacznika z literą „B”.

kingdom_come_deliverance_poradnik_038
Udaj się do wyznaczonego miejsca (1), gdzie zauważysz wejście do jaskini (2).

Znajduje się tam wejście do jaskini (2). Po zbliżeniu się tam uruchomi się scenka przerywnikowa i w zależności od tego, jak szybko dotarłeś na miejsce, misja może mieć różny finał:

  • odnajdziesz Śmierdziela żywego i pomożesz mu w uporaniu się z napastnikami
  • odnajdziesz Śmierdziela żywego i uciekniesz przed napastnikami, skazując mężczyznę na pewną śmierć
  • znajdziesz Śmierdziela dogorywającego lub martwego i będziesz musiał uporać się z napastnikami lub od nich uciec

Z fabularnego punktu widzenia najlepiej jest pomóc mężczyźnie, ale będziesz mógł to zrobić tylko wtedy, gdy od razu udasz się do punktu (1) z powyższej mapy. Sprawdzanie innych wyznaczonych miejsc spowoduje, że życie mężczyzny będzie zagrożone.

Jeśli chodzi o samych napastników, będzie ich aż trzech. Decydując się na walkę, warto rozpocząć atak na łysego, na końcu natomiast pozostawiając tarczownika. Trzymaj ich na dystans i wykorzystuj naturalne osłony, typu drzewa, aby regenerować wytrzymałość. Po pokonaniu napastników lub ucieczce misja dobiegnie końca.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko