Horizon Zero Dawn - Szkoła przetrwania

Przechodzimy przez trening podstaw polowania razem z Rostem i ratujemy Teba.

Ostatnio mieliśmy okazję wydostania się z tajemniczej jaskini, do której trafiliśmy wskutek niefortunnego upadku. Było to zadanie Podarunek z przeszłości, w którym zdobyliśmy także niecodzienny, tajemniczy przedmiot, pozwalający na badanie otaczającego nas świata w specjalnym trybie widzenia.

Po odnalezieniu Rosta, który z zaistniałej sytuacji nie był szczególnie zadowolony, czas na kontynuowanie samouczka, w którym poznasz podstawy polowania na maszyny oraz ogólnego przetrwania w dziczy. Zwracaj szczególną uwagę na użyte przyciski w sterowaniu. Samouczek co prawda wydaje się banalny, ale dość szybko zostaniesz rzucony na głęboką wodę w niebezpiecznym świecie.

Zebranie owoców zdrowoziela

Najpierw zaczniesz od zebrania owoców tak zwanego zdrowoziela, która to roślina - jak sama nazwa wskazuje - jest przedmiotem leczniczym. Zbieractwo to dość ważna dziedzina w grze Horizon Zero Dawn, dlatego dobrze jest zakodować ją sobie w głowie od pierwszych minut spędzonych przy tej produkcji. Na razie ruszaj za Rostem, który pokaże ci jak wygląda zdrowoziele. Wykonaj na krzaczku interakcję, dzięki czemu dodasz roślinę do ekwipunku.

004
Zdrowoziele to niepozorny krzaczek o różowych kwiatach, wyglądem nieco przypominający nasz rodzimy oset.

Jako że brakuje ci nieco energii, która prawdopodobnie została zmniejszona podczas upadku do jaskini, powinieneś od razu użyć pozyskanej rośliny. Aby skorzystać z przedmiotów leczących, po prostu naciśnij ↑ na krzyżaku pada. Następnie podążaj za Rostem w kolejny rejon tak zwanej Obręczy Wszechmatki. To obszar, który jest kontrolowany przez plemię Nora, aby żadne maszyny nie dostały się w ich rejony. Skuteczność ochrony bywa różna, o czym za chwilę się przekonasz.

Ukrywanie się w trawie i czujki

Razem podążycie w dół rzeki, gdzie zazwyczaj da się spotkać stada maszyn. Nie będą to na szczęście bardzo groźne osobniki, chociaż nie można ich lekceważyć. Teraz Rost pokaże ci przewagę wysokich traw. Jeśli znajdujesz się pośród nich, a okoliczne maszyny nie były do tej pory świadome twojej obecności, nie zostaniesz zauważony, nawet gdy będą przemykać tuż obok ciebie, o ile pozostaniesz oczywiście bez ruchu. Zanim ruszysz w najbliższe zarośla, ukucnij, aby przyjąć postawę do skradania.

005
Krzaki, w których możesz się schować, są z natury wyższe i ochoczo bujają się na wietrze.

Po dotarciu do wysokiej trawy napotkacie tak zwane czujki, rodzaj przeciwnika, z którym będziesz mieć do czynienia praktycznie przez większość czasu spędzonego z grą. Są to niewielkie, ale bardzo szybkie i relatywnie niebezpieczne roboty, których zadaniem jest skanowanie obszaru w poszukiwaniu ludzi. Mogą także wzywać posiłki, ale na razie nie zaprzątaj sobie tym głowy. Ukrywając się w zaroślach poczekaj, aż najbliższa czujka przejdzie obok dwójki bohaterów.

Gdy zagrożenie minie, podążaj za Rostem, cały czas pozostając w trybie skradania się. Dotrzecie do kolejnych zielono-czerwonych zarośli i raz jeszcze poczekaj, aż obok was spokojnym krokiem przejdzie czujka. Rost podpowie ci ważną rzecz - tempo twojego poruszania się, które regulujesz odpowiednim wychyleniem lewego drążka na padzie, wpływa na hałas, który generujesz.

006
Oddychaj spokojnie. Będąc schowanym w ten sposób czujka na pewno cię nie zauważy. Chyba, że opuścisz tryb skradania lub wyjdziesz poza granicę zarośli.

Przejdź do kolejnych zarośli, gdzie przepuścicie trzecią i ostatnią czujkę. Ruszaj zatem za Rostem. Tym razem nie musisz korzystać już z trybu skradania. W tym momencie na ekranie zostaną wyświetlone także cenne informacje dotyczące ikony skradania - poinformuje cię o twojej widoczności dla przeciwników.

Teraz uruchomi się przerywnik filmowy, w którym zauważysz pewnego zręcznego chłopaka o imieniu Teb. Należy on do plemienia, dlatego nie odezwie się do nas ani jednym słowem. Gdy chłopak zostanie wezwany, podążaj w dalszym ciągu za Rostem, gdzie w dole rzeki zauważycie stado niegroźnych maszyn. Są to bieguny, na które za kilka chwil zapolujesz.

Kamienie i odwracanie uwagi maszyn

Rost przepędzi te maszyny, a wy przejdziecie na drugą stronę niewielkiego mostu. Tam zbierz minimum trzy kamienie. W zależności od włączonych ułatwień mogą być wskazane przez znaczniki lub nie. Znajdziesz je mimo wszystko od razu po lewej stronie po zejściu z mostu. Po zebraniu kamieni pobiegnij za Rostem, trzymając wciśnięty lewy analog pada. Mężczyzna znajduje się pod dużym drzewem nad urwiskiem.

Spojrzysz w ten sposób na stado, które jest pilnowane przez czujkę. Aby maszyny się nie spłoszyły, najpierw trzeba zająć się czujką. W tym celu, zaraz po zakończeniu przerywnika filmowego, przytrzymaj ↓ na krzyżaku pada i wyceluj we wskazane przez znacznik miejsce. Zrób to od razu, gdy Rost da ci znać.

007
Rost, choć znajduje się o krok od czujki, doskonale wie jak sobie z nimi radzić.

Czujka zainteresuje się powstałym hałasem, a gdy podejdzie do Rosta, ten zniszczy ją. Zejdź na dół, aby zbadać zniszczoną maszynę. Po drodze możesz zebrać marszczyn, czyli suche krzaki, które przydadzą się później do wykonania strzał. Po przeszukaniu maszyny zyskasz surowce w postaci okruchów metalu. To znakomite groty strzał.

Tworzenie strzał do łuku i pierwsze polowanie

Aby wyprodukować strzały, naciśnij i przytrzymaj L1, dzięki czemu otworzysz koło broni. Skieruj prawym analogiem na strzały, które są przypisane do dolnej pozycji. Potem przytrzymaj przycisk X, a jeśli masz odpowiednią ilość surowców, wyprodukujesz tym samym swoje pierwsze myśliwskie strzały. Podążaj za Rostem na kuckach i ukryj się w trawie. Mężczyzna opowie ci o czułych punktach biegunów, na przykład oku. Więcej czułych fragmentów maszyn możesz poznawać aktywując specjalny tryb fokusa, czyli naciskając prawy analog.

008
Po oddaniu strzału w żółty zbiornik paliwa na grzbiecie bieguna wystarczy szybkie dobicie maszyny.

W ten sposób spójrz na żółty element na plecach maszyny. To zbiornik z paliwem. Jeśli zostanie trafiony idealnie, spowoduje to wybuch i znaczne uszkodzenie przeciwnika. Wyceluj w oko lub zbiornik za pomocą przycisku L2, a następnie przytrzymaj R2, aby mocno naciągnąć cięciwę łuku. Po wypuszczeniu strzały przygotuj się, że maszyna rozpocznie szarżę w twoją stronę. Jeśli tak się stanie, po prostu odskocz na bok. Jeśli nie, po prostu dobij maszynę oddając drugi strzał. On także może trafić w słaby punkt.

Uratowanie Teba

Podejdź do szczątków, a następnie je zbadaj. Pozyskasz okruchy metalu i iskrzak, po czym biegnij za Rostem, gdyż usłyszycie wołanie o pomoc Teba, czyli chłopaka, którego spotkaliście nieco wcześniej. Po dobiegnięciu do celu uruchomi się przerywnik filmowy, w którym chłopak spadnie pomiędzy niebezpieczne maszyny, alarmując tym samym czujki. Rost zadecyduje, że niesienie pomocy nie ma sensu, ale okaże się, że Aloy w trybie fokusa widzi ścieżki obierane przez maszyny.

009
Czujki mogą okazjonalnie spoglądać w twoim kierunku. Najlepiej się wtedy nie ruszaj, a następnie badaj maszyny i sprawdzaj ścieżki ich poruszania się.

Po zeskoczeniu na dół niestety stracisz łuk. Uruchom tryb fokusa, aby spojrzeć na najbliższą czujkę. W ten sposób poznasz jej ścieżkę. Aby ścieżka była w dalszym ciągu widoczna, podczas skanowania maszyny wciśnij przycisk R1. Teraz musisz przekradać się w kierunku Teba, trzymając się zarośli i kontrolując ścieżki maszyn. Idź cicho i powoli, a nie powinna stać ci się żadna krzywda. Jeśli jednak któraś z czujek zobaczy cię, zostaniesz zaatakowany i będziesz musiał zaczynać od nowa.

Spis treści: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Następnie: Horizon Zero Dawn - Na czubku włóczni

Gdy przejdziesz przez rzekę, trzymaj się prawej strony, gdzie automatycznie wylądujesz w zaroślach. Pamiętaj, że w razie potrzeby możesz rzucać kamieniami, aby odciągać uwagę czujek. Przejdź do kolejnych zarośli obok wielkiego korzenia, skąd już tylko kilka kroków dzieli cię od celu, czyli miejsca upadku Teba. Po rozmowie z chłopakiem będziesz musiał go jeszcze odprowadzić w bezpieczne miejsce. Trzymaj się zatem prawej strony i przechodź od zarośli do zarośli, ponownie unikając maszyn. Misja dobiegnie końca po spotkaniu z innymi członkami plemienia.

Pierwszy wybór i postawy bohaterki

Zanim jednak rozpoczniesz kolejne zadanie, Na czubku włóczni, czeka cię pierwsza możliwość wyboru. Nie mają one zbyt dużego wpływu na przebieg fabuły, ale potrafią zmienić finał danej scenki przerywnikowej. Możesz zatem celować w głowę, upuścić kamień lub wycelować w trzymany przez chłopaka kamień.

Są to odpowiednio postawy: konfrontacyjne, współczucia/przekonania oraz intuicyjne. Wybór należy do ciebie. W zależności od niego, scenka w której Aloy została zaatakowana przez inne dzieci, przybierze nieco inny przebieg, ale zakończony spotkaniem i trudną rozmową z Rostem. Dowiesz się z niej o tak zwanej próbie, dzięki której możesz zyskać wstęp do plemienia oraz status wojowniczki. Rozpocznie się szkolenie, które potrwa długie lata. Po scence przerywnikowej Aloy będzie już młodą kobietą, wyszkoloną solidnie przez Rosta.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami