Wiedźmin 3 - Kaer Morhen: zadania poboczne

Opis zadania: Miecz Berengara, Efekt cieplarniany, Bastion, Echa przeszłości, Sąsiedzka sprzeczka, Wiedźmińska kuźnia.

Poniżej znajdziesz opisy zadań dodatkowych, których wykonania możesz się podjąć w trakcie pobytu w twierdzy Kaer Morhen. Najlepiej dokonać tego podczas misji Najbrzydszy Człowieka na świecie. Wprawdzie istnieje możliwość wykonania misji później, ale po bitwie jedno z zadań będzie niedostępne.

Misja poboczna: Miecz Berengara

Zadanie możesz aktywować po powrocie do Kaer Morhen w trakcie kampanii fabularnej, przed bitwą, która ma się rozegrać w twierdzy. W trakcie eksploracji wiedźmińskiej reduty zwróć uwagę na przejście przez zniszczoną kratę na dziedzińcu u podnóża ogromnego drzewa rosnącego na szczycie kamiennych schodów.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 27
mz159

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Trafisz w ten sposób do lokacji, gdzie w narożniku odnajdziesz skrzynię z listem Berengara. Przeczytaj go, a dowiesz się, że wiedźmin pracował nad specjalnym mieczem. Aby dowiedzieć się więcej na jego temat udaj się do Vesemira (#2) w głównej części twierdzy. Vesemir powie ci o walce, jaką Berengar odbył z czartem, gubiąc przy okazji schemat miecza.

Po rozmowie skieruj się na wschód w stronę legowiska czarta (#3). Wejdź w głąb jaskini i rozpocznij walkę z czartem wspomagając się znakiem Quen, który uchroni cię przed wrogimi atakami (nie zapominaj o unikach i regeneracji tarczy). Po walce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów, aby zlokalizować poszukiwany schemat leżący z prawej strony komnaty. Po jego podniesieniu misja zakończy się.

Misja poboczna: Efekt cieplarniany

Zadanie możesz rozpocząć po skierowaniu się na południowy wschód od twierdzy wiedźmińskiej. Jadać doliną dotrzesz w pobliże jaskini (Mapa #1), gdzie wywołane są ładowania elektryczne.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 27
mz155

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wejdź do środka i przeszukaj pomieszczenie, gdzie znajdziesz kilka przedmiotów oraz leżący na ziemi list czarodzieja. Podnieś go i przeczytaj. Znajdziesz w nim wskazówkę, w jaki sposób wyzwolić magiczną moc z trzech głazów stojących nieopodal. Najpierw na każdym z nich użyj znaku Aard. Jeden z nich (ten najbliżej jaskiń) przejmie część energii. Wtedy na dwóch pozostałych użyj znaku Igni.

W ten sposób wywołasz wyładowanie magiczne, po którym na polu bitwy pojawi się czart na 27 poziomie doświadczenia. W walce z nim wspomagaj się znakiem Quen oraz podpalaj Igni, co znacznie ułatwi ci walkę. Po zabiciu potwora odczekaj kilka dni i wróć w to samo miejsce, na którym znajdziesz sporo ziół przydatnych w alchemii.

Misja poboczna: Bastion

Misję aktywujesz po dotarciu do starego bastionu (Mapa #1) na zachód od głównej twierdzy. Po dotarciu na miejsce zacznij przeszukiwać miejsce korzystając z wiedźmińskich zmysłów. W trakcie śledztwa pozbądź się wszystkich okolicznych upiorów. Zadanie ułatwi ci korzystanie ze znaku Yrden.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 23
mz156

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

W trakcie dochodzenia okaże się, że Geralt nie może znaleźć żadnych widocznych śladów. Wyjmij wtedy magiczny kaganek, który w jednej z misji fabularnych podarowała ci Keira Metz. Przy jego pomocy odnajdziesz duchy z przeszłości, którym się przyjrzyj. W sumie musisz zlokalizować trzy scenki - jeden na dolnym dziedzińcu i dwa na wyższym poziomie, na który dostaniesz się po schodach.

Następnie zlokalizuj z wyższego piętra drabinę prowadzącą na mury. Dojdź nim do wieży, gdzie znajdziesz szkielet chłopca z wizji. Podnieś szczątki i zejdź z nimi na dół. Rozpraw się z kolejną grupą upiorów, po czym udaj się we wskazane miejsce na dziedzińcu i spal pozostałości malca.

Misja poboczna: Echa przeszłości

Jest to bardziej wydarzenie niż zadanie, ponieważ nie pojawia się w dzienniku misji. Pomimo tego warto udać się na północny zachód od twierdzy (Mapa #1), gdzie natkniesz się na jaskinię.

mz157

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Wejdź do środka eliminując po drodze sporą grupę nekkerów i podobnych potworów. Na końcu dotrzesz do starego pomieszczenia, w którym odbywały się wiedźmińskie próby traw. Geralt przypomnij sobie to miejsce, a ty będziesz mógł je przeszukać dowiadując się nieco na temat przeszłości miejsca.

Misja poboczna: Sąsiedzka sprzeczka

Misję możesz rozpocząć po udaniu się na północ od twierdzy w pobliże przystani. Na północny wschód od niej, nieopodal trójkątnej wyspy, znajdziesz jaskinię (Mapa #1), w której zamieszkuje troll.

  • Uwaga: Sugerowany poziom doświadczenia - 24
mz158

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Rozpraw się z bestią korzystając przede wszystkim ze znaku Aard i wyprowadzając ataki, kiedy przeciwnik jest ogłuszony. Po walce rozejrzyj się po grocie, gdzie znajdziesz ciało utopca oraz leżący w łodzi list. Przeczytaj go z poziomu ekwipunku (zakłada „Do użytku"). W ten sposób ukończysz bieżącą misję.

Misja poboczna: Wiedźmińska kuźnia

Aby aktywować zadanie musisz w Kaer Morhen odnaleźć pewną księgę. Znajdziesz ją za kuchnią, a konkretnie w jednej ze skrzyń w pobliżu spiralnych schodów. Po jej zdobyciu przeczytaj wpis. Następnie udaj się do Kopalni Żelaza, której znacznik pojawi się na mapie (jest na południe od twierdzy).

Na miejscu zabij Żywiołaka Ziemi, a następnie połóż księgę na pobliskim postumencie. W ten sposób odblokujesz tajne przejście do kuźni. W lokacji jest magiczny ogień, który okaże się ifrytem. Pokonaj go, a potem zdejmij iluzję z magicznej ściany za piecem. W ten sposób zyskasz dostęp do ukrytego pomieszczenia i zakończysz zadanie.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami