Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 w końcu dostanie REDkit, raj dla twórców modów. Startują testy

Jest też wsparcie Warsztatu na Steamie.

Zgodnie z obietnicami, CD Projekt szykuje obecnie rozbudowany - i chyba nieco spóźniony - zestaw narzędzi do tworzenia modyfikacji dla Wiedźmina 3. Prace nad REDkit są najwyraźniej na zaawansowanym etapie, ponieważ na Steamie startują właśnie testy.

Dziki Gon na przestrzeni lat doczekał się oczywiście mnóstwa przeróżnych modów, lecz te tworzono „we własnym zakresie”, bez dedykowanego oprogramowania. REDkit stanowi tymczasem zaawansowany edytor, bazujący na tym, który posłużył deweloperom do przygotowania samej gry.

Aplikacja będzie dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy Wiedźmina 3 na PC. Pełne wersja powinna zadebiutować jeszcze w tym roku. Chęć wzięcia udziału w testach można zgłaszać na karcie produktu na Steamie, a zaproszenia będą wręczane falami. Beta zaczyna się dzisiaj i potrwa do 30 kwietnia.

Prawie jak Unreal

„Mamy nadzieję, że będziecie dobrze się bawić podczas testowania i wszystko pójdzie gładko, ale pamiętajcie, że korzystacie z wersji beta i możecie napotkać pewne problemy” - ostrzega CD Projekt w oficjalnym komunikacie, zachęcając do zgłaszania błędów.

Razem z rozbudowanym narzędziem do tworzenia modów warto także ułatwić ich pobieranie i w tym celu polska firma planuje przygotowanie także wsparcia dla Warsztatu na Steamie. I to rozwiązanie powinno już być dostępne - także w wersji beta.

Read this next