Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Resident Evil 4 Remake - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami, zlecenia, zagadki, znajdźki i sekrety.

Witajcie! Przed wami poradnik do Resident Evil 4 Remake, czyli stworzonego od podstaw hitu Capcomu sprzed lat. Choć jest to kolejna część kultowego cyklu, opowieść stanowi zamkniętą historię, dlatego nie trzeba znać poprzednich odsłon.

W niniejszym opracowaniu znajdziecie kompletny opis przejścia, wyjaśnimy, jak wykonać wszystkie zlecenia i jak pokonać najtrudniejszych bossów. Znajdziecie tu również informacje dotyczącego wszystkich istotnych mechanik. Nie brakuje wskazówek, które pozwolą wam znaleźć wszystkie znajdźki i sekrety.

Życzymy przyjemnej lektury i zachowania zimnej krwi podczas rozgrywki w Resident Evil 4!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji:


Podstawy i rozgrywka

Zaczynamy od podstaw rozgrywki, dlatego w tej sekcji znajdziecie kompletne podpowiedzi związane z mechaniką gry, eksploracją, a także oczywiście walką.

Kwestie techniczne

Podstawy

Leczenie

Broń i amunicja

Walka

Crafting, zarządzanie ekwipunkiem

Skarby i eksploracja

Pytania i odpowiedzi

Aktywności dodatkowe, Nowa Gra Plus


Opis przejścia

Rozdział po rozdziale pomagamy w ukończeniu gry. Znajdziesz tutaj rozwiązania zagadek i informacje, które pomogą ci przebrnąć przez każdą misję.

Village (Wioska)

Castle (Zamek)

Island (Wyspa)


Walki z bossami

Tutaj zamiesiliśmy odnośniki do stron z poradami i wskazówkami, które pomogą ci pokonać najważniejszych bossów w grze. Jest ich kilku - sprawdź na poniższej liście.


Zlecenia (Requests)

Request to rodzaj aktywności pobocznej. Warto je realizować, gdyż nagrodą za ich wykonanie są spinele, czyli waluta, za którą możesz kupić rzadkie przedmioty.

Village (Wioska)

Castle (Zamek)

Island (Wyspa)


Znajdźki i sekrety

W Resident Evil 4 znajduje się wiele sekretów do odkrycia i znajdziek do zebrania. W tej sekcji znajdziesz zatem wszystkie najważniejsze, ale również zestawy broni, które warto zdobyć.


Interfejs i menu gry

Na ekranie pojawia się bardzo mało informacji, które wyświetlane są na stałe. Oto te najważniejsze:

  1. Trwałość noża - nóż podczas walki niszczy się, biały pasek informuje o aktualnym stanie trwałości noża
  2. Pasek zdrowia bohatera
  3. Liczba nabojów w magazynku / liczba nabojów w zapasie
  4. Informacja o tym, czy Ashley ma trzymać się blisko Leona, czy ma oddalić się (widoczne, gdy Ashley jest pod opieką Leona)

Najlepsze porady i wskazówki

- Cel w głowę przeciwników, a zadasz im większe obrażenia i zmarnujesz mniej nabojów.

- Można unikać niektórych starć. Większość wrogów, zwłaszcza tych wolniejszych, możesz omijać i przebiec dalej, jeśli chcesz zaoszczędzić amunicję. Pamiętaj jednak, że w ten sposób tracisz możliwość zdobycia waluty gry - peset.

- Dokładnie przeszukuj pomieszczenia. Eksploracja lokacji do podstawa. Zaglądaj w każdy kąt, otwierając szafki i szuflady, a także niszcząc niektóre obiekty, zdobędziesz wiele cennych przedmiotów, jak amunicja czy skarby, które można sprzedać handlarzowi.

- U Sprzedawcy można zakupić mapę skarbów danej lokacji. Warto to zrobić przy pierwszej wizycie. Wówczas na mapie pojawią się ikony, co opisujemy w naszym poradniku - w postaci diamentów -informujące o położeniu każdego skarbu.

- Często korzystaj z mapy. Wyświetl ekran mapy, gdy wejdziesz po raz pierwszy do nowego pomieszczenia. Dobrze jest znać rozkład pomieszczeń, dzięki czemu nie wpadniesz w ślepy zaułek w przypadku ucieczki przed wrogami. Co więcej, na mapie zaznaczono diamentem skarby i ikonami przedmiotów, których nie zebrałeś/aś.

- Jeżeli znajdziesz kosztowne przedmioty ze slotami na klejnoty, nie sprzedawaj ich, zanim nie wypełnisz wszystkich miejsc kryształami. Zarobisz dzięki temu znacznie więcej, niż za sprzedawanie pojedynczych komponentów.

- Przeciwników, którym z ciał wyrasta pasożyt z mackami, można zabić pojedynczym granatem błyskowym. Zawsze staraj się mieć przynajmniej jeden Flash Bang w ekwipunku i przypisz go do skrótów szybkiego wyboru broni.

- Jeśli sprzedasz u kupca ulepszoną broń, to odzyskasz większość pieniędzy zainwestowanych w poprawienie statystyk. Dzięki temu można eksperymentować z różnymi typami uzbrojenia i ulepszeń bez strachu o znaczne uszczuplenie portfela.

- Początkowo nóż szybko się łamie, jednak u kupca można nie tylko naprawić uszkodzone ostrze, ale też wzmocnić ogólną wytrzymałość broni. Stosowną opcję znajdziesz w menu Tune Up. Na późniejszym etapie gry zdobędziesz też znacznie lepszy nóż o bardzo wysokiej wytrzymałości, który także można ulepszyć.


O serii Resident Evil

Resident Evil to seria, która w dużej mierze zdefiniowała i spopularyzowała gatunek horrorów przetrwania (survival horror). Za pierwszą grę tego typu uznaje się Sweet Home, które ukazało się w 1989 roku na konsoli NES i stanowiło sporą inspirację dla Capcomu. Dziś marka Resident Evil stała się niemal wizytówką gatunku i od lat stawiana jest za wzór do naśladowania.

Pierwsze części serii kojarzone są głównie z PlayStation One. Były to gry znacznie różniące się od tego, co znamy z nowszych odsłon - akcja ukazana była w rzucie izometrycznym, a rozgrywka w znacznie większym stopniu skupiała się na rozwiązywaniu zagadek niż walce z przerażającymi przeciwnikami. Pod tym względem początki Resident Evil bardziej przypominały escape roomy niż dzisiejsze gry akcji.

Pierwszy punkt zwrotny dla serii nastąpił w 2005 roku, gdy Resident Evil 4 zadebiutowało jako tytuł na czasową wyłączność Nintendo GameCube. Czwórka przyniosła ogromne zmiany - przesunęła kamerę za plecy bohatera, a środowisko w pełny trójwymiar. Rozgrywka położyła ogromny nacisk na dynamiczną i widowiskową akcję, natomiast zagadki uproszczono i zepchnięto na dalszy plan.

Resident Evil 4 sprzedało się w ogromniej liczbie egzemplarzy, przez co stało się wzorem dla innych twórców gier - choćby EA Redwood Shores/ Visceral Games i ich Dead Space. Kolejne części próbowały rozwinąć formułę, stawiając na jeszcze więcej akcji, co ostatecznie doprowadziło do pewnej zapaści. Mimo rekordowej sprzedaży szóstej części seria straciła szacunek fanów i krytyków, co doprowadziło do kolejnego przemodelowania fundamentów rozgrywki.

Resident Evil 7 ponownie wywróciło serię do góry nogami - gra ukazywała akcję z pierwszej osoby, a zamiast wytrenowanego agenta wcielaliśmy się w zwyczajną, nieprzeszkoloną militarnie osobę, która starała się po prostu przetrwać i ochronić bliską osobę. Zagadki oraz strach ponownie stanęły na pierwszym planie, a seria obecnie dalej podąża tą ścieżką, choć zauważyć można, że Capcom zastosował ciekawe podejście do kalendarza wydawniczego.

Zdaje się, że twórcy celowo wypuszczają na rynek nowe, pierwszoosobowe gry w pewnych interwałach, które przeplatane są generalnie bardzo udanymi remake'ami starszych odsłon. Remaki nawiązują sposobem prowadzenia akcji do Resident Evil 4, natomiast zupełnie nowe części skupiają się na kamerze z oczu bohatera, dzięki czemu fani obu podejść mogą znaleźć coś dla siebie i rzadziej odczuwają znużenie jedną lub drugą formułą.

Read this next