Skip to main content

Resident Evil 4 - szybka podróż, czy można odwiedzać poprzednie lokacje

Czy można wrócić do wcześniej odwiedzonych miejsc.

Resident Evil 4 Remake jest zaskakująco długą grą jak na standardy serii, a w trakcie przygody przyjdzie nam odwiedzić wiele lokacji. Czy jednak istnieje system szybkiej podróży i czy w ogóle można wracać do wcześniej odwiedzonych miejsc - tego dowiesz się na tej stronie.


Na tej stronie:


Szybka podróż: czy jest

Nie, w Resident Evil 4 Remake nie ma opcji szybkiej podróży pomiędzy lokacjami. Głównym środkiem lokomocji - poza kilkoma wyjątkami narzuconymi przez scenariusz - są nogi Leona i w większość miejsc dostaniemy się wyłącznie na piechotę.

Nie istnieje system pozwalający wybrać dowolne miejsce z poziomu mapy ani punkty nawigacyjne pozwalające teleportować się w inne miejsce. Można tylko spróbować dostać się w dane miejsce o własnych siłach.


Czy można odwiedzać poprzednie lokacje

Odpowiedź jest złożona. Resident Evil 4 Remake podzielono na trzy różniące się od siebie obszary - Wioska, Zamek oraz Wyspa. W obrębie danego obszaru możemy poruszać się stosunkowo swobodnie, a i sama gra niejednokrotnie zmuszać nas będzie do krótkich wycieczek przez wcześniej odwiedzone lokacje. Istnieją jednak punkty bez powrotu.

Po ukończeniu konkretnych rozdziałów przygody i przejściu do nowego obszaru, stracimy dostęp do wcześniejszych regionów. Na przykład po dotarciu na Wyspę nie mamy możliwości powrotu do Zamku ani do Wioski, natomiast z Zamku nie wrócimy do obszarów odwiedzonych w początkowych etapach gry.

Dlatego warto zwracać uwagę na zbierane przedmioty. W każdej z lokacji istnieją unikalne skrzynie lub zamki, do których otwarcia niezbędne są określone rodzaje kluczy. Jeżeli wejdziemy w posiadanie takiego klucza, to bardzo prawdopodobne, że wkrótce opuścimy dany obszar. Jest to najlepszy moment, by cofnąć się do pominiętych wcześniej miejsc w poszukiwaniu skarbów czy zapasów.


Zobacz też: Resident Evil 4 - latarka: jak włączyć

Spis treści: Resident Evil 4 - Poradnik, Solucja

Zobacz także