Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Metal Gear Solid 5 - Misja 9: Backup, Back Down - Niszczenie pojazdów i czołgów

Opis przejścia The Phantom Pain: Wysadzamy w powietrze transportery i inne pojazdy wroga, ratujemy więźniów.

Ze wszystkich zadań w grze, to wymaga największego zgrania w czasie - twoim celem jest zniszczenie tyle pojazdów wroga, ile tylko zdołasz. Problem polega na tym, że wszystkie zmierzają w kierunku granicy [Mapa: 1] - kordon składa się z kilku doskonale wyposażonych pojazdów opancerzonych oraz wyrzutni rakiet. Aby zadanie zostało zaliczone, musisz zdjąć co najmniej jedną z maszyn - likwidacja pozostałych jest opcjonalna.

Możesz także pobrać mapę na dysk lub otworzyć ją w nowym oknie.

Wyposaż się w tyle ciężkiego sprzętu, ile tylko zdołasz. Najprzydatniejsza będzie wyrzutnia rakiet oraz C-4, ale nie zapomnij też o granatach. Kiedy przyjdzie pora na wybór miejsca lądowania, koniecznie wybierz to na północy - oba pozostałe są zupełnie bezsensowne. Większość czasu i tak powinieneś spędzić w okolicach posterunku Yakho Oboo [Mapa: 2].

Cele misji:

  • Wyeliminuj wóz opancerzony;

Opcjonalne cele misji:

  • Wyeliminuj kilka pojazdów bojowych lub śmigłowców gunship;
  • Wyeliminuj pojazdy, nie wzywając wsparcia powietrznego ani zrzutu z zapasami;
  • Zabezpiecz broń przewożoną na ciężarówce;
  • Ukradnij pojazd opancerzony;
  • Porwij czterech żołnierzy poszukujących zbiegłych więźniów;
  • Uratuj sześciu więźniów;
  • Ukradnij trzy czołgi.

Wyeliminuj wóz opancerzony

Ta część zadania jest najbliższa temu, do czego się przyzwyczaiłeś. Natychmiast po wylądowaniu biegnij w kierunku posterunku Yakho Oboo. Zmierzając tam od zachodu, będziesz w stanie zeskoczyć ze skarpy na mury otaczające tę fortyfikację. Przechadza się na nich zaledwie dwóch strażników, więc nie będziesz miał żadnego problemu z infiltracją ośrodka. Na centralnym placu powinieneś zobaczyć wóz opancerzony - to właśnie twój cel.

Obejdź plac korzystając z muru po prawej, a następnie zeskocz na dół. Zakradnij się do pojazdu od tyłu i przytwierdź do niego cztery ładunki C-4 (mniejsza ilość ledwo go zarysuje). Następnie przejdź w tryb skradania i przejdź przez główną bramę przyczółku. Uśpij strażnika, który tam stoi, a następnie wydostań się na zewnątrz. Teraz wystarczy odpalić ładunek z bezpiecznej odległości i uciec przed żołnierzami, którzy zaczną chaotycznie biegać po bazie.

Opcjonalnie: Wyeliminuj kilka pojazdów bojowych lub śmigłowców gunship

Mógłbyś poprzestać na wyeliminowaniu pojazdu z Yakho Oboo, ale im więcej maszyn zniszczysz, tym wyższa będzie nagroda. Jak najszybciej udaj się na klify przy zakręcie na wschód od wspomnianego posterunku [Mapa: 3]. To wymarzone miejsce na zasadzkę - droga zakręca tu wąskim łukiem, a całą okolicę można spokojnie obserwować z pobliskich gór.

Zamów zrzut amunicji przy pomocy iDroida (zakładka Misja -> Zrzut zaopatrzenia) lub wyciągnij wyrzutnie rakiet i poczekaj, aż podjedzie pierwszy pojazd wroga. Najwygodniej jest ponownie skorzystać z ładunków C-4, kładąc je na samym środku drogi - jeśli jednak lubisz akcję, możesz też pobawić się pociskami lub granatami.

Pamiętaj jednak, że pojazdów jest kilka, dlatego amunicję należy oszczędzać lub stale uzupełniać. Jeśli maksymalnie ulepszyłeś balon, możesz też zakraść się do maszyn i ukraść je przy jego pomocy.

Transportery opancerzone to nie jedyne pojazdy wroga, z którymi przyjdzie ci się zmierzyć - pojawi się także wyrzutnia rakiet oraz dwie ciężarówki: pierwsza wioząca więźnia, druga przewożąca wyrzutnię pocisków samonaprowadzających CGM 25. Warto przejąć ich ładunek.

Kiedy wyeliminujesz większość pojazdów przeciwnika, na plac boju przybędą trzy czołgi oraz śmigłowiec. Prawdopodobnie najpierw będziesz musiał zmierzyć się ze śmigłowcem - możesz go łatwo zdjąć przy pomocy dopiero co znalezionej wyrzutni.

Jeśli zaś chodzi o czołgi, to pierwszy z nich od razu spróbuje cię wyśledzić, jeżdżąc w okolicy zakrętu przy którym się zaczaiłeś. Zdejmij go w dowolny sposób, a następnie zapoluj na dwa pozostałe, które będą jeździć po drogach w centrum mapy.

Opcjonalnie: Wyeliminuj pojazdy, nie wzywając wsparcia powietrznego ani zrzutu z zapasami

Ten warunek jest bardzo trudny do spełnienia i na dobrą sprawę osiągalny dopiero na późniejszych etapach rozgrywki, gdy będziesz dysponował znacznie potężniejszymi rakietami i materiałami wybuchowymi.

Opcjonalnie: Zabezpiecz broń przewożoną na ciężarówce

Pojazd z CGM 25 nadjedzie z północy, przemieszczając się [Mapa: 1], przemieszczając się w stronę posterunku Yakho Oboo [Mapa: 2]. Jeśli będziesz czaić się na zakręcie [Mapa: 3], to najpewniej zostaniesz zmuszony do zniszczenia transportera opancerzonego oraz przejęcia ładunku w tej samej chwili.

Istnieje jednak proste rozwiązanie - postaw na drodze swojego konia albo inną dużą przeszkodę. W ten sposób zatrzymasz pojazdy, dzięki czemu będziesz mógł się nimi spokojnie zająć. Uśpij kierowców ciężarówki, a następnie wydobądź z niej cenny ładunek. Zauważ przy okazji, że zniszczenie pojazdu nie skutkuje zepsuciem wyrzutni - będzie sprawna nawet jeśli wysadziłeś wszystko w powietrze.

Opcjonalnie: Ukradnij pojazd opancerzony

Aby zrealizować ten cel, musisz balon dysponować balonem Fulton z ulepszeniem Cargo 2 lub Wormhole. Doczep go do dowolnego z pojazdów opancerzonych i sprawa załatwiona.

Opcjonalnie: Porwij czterech żołnierzy poszukujących zbiegłych więźniów

Żołnierze chodzą po kotlinie między posterunkiem 12 a 15 [Mapa: 4] - przemieszczają się bardzo powoli, więc nie będziesz miał problemu z ich dogonieniem. Kiedy już ich znajdziesz, uśpij ich lub ogłusz, a następnie podepnij do balonu i wyślij do bazy.

Opcjonalnie: Uratuj sześciu więźniów

To zdecydowanie najtrudniejsza część zadania - musisz wykazać się doskonałym wyczuciem czasu oraz dużymi umiejętnościami. Nie licząc jednego wyjątku, wszyscy jeńcy znajdują się na mapie od samego początku misji - ich los jest jednak niepewny. Znaleźć ich można w sześciu różnych lokacjach.

  • Pierwszy więzień będzie jechał dżipem, który pojawi się mniej więcej dwie minuty po rozpoczęciu misji. Trasa przebiega po asfaltowej drodze, prowadząc od północnego jej skraju aż do baraków Wakh Sind [Mapa: 5]. Musisz przejąć go właśnie na tym odcinku - najlepiej zrobić to na północnym zakręcie [Mapa: 3].
  • Drugi więzień przetrzymywany jest w piwnicy szarego budynku na terenie baraków Wakh Sind [Mapa: 5]. Znajdziesz go za czerwonymi drzwiami, które trzeba otworzyć wytrychem. To ta sama lokacja, z której ratowałeś już kilka innych postaci - na pewno ją pamiętasz.
  • Trzeci więzień zamknięty jest w metalowej budzie przed pałacem Lamar Khate [Mapa: 6]. Uważaj na snajperów, którzy stoją na dachu starych ruin - mogą cię zauważyć podczas ewakuacji.
  • Czwarty jeniec chodzi po pustyni na wschód od pałacu Lamar Khaate, tuż obok jednego z dopuszczalnych punktów startowych [Mapa: 7].
  • Piąty jeniec jest poszukiwany przez radzieckich żołnierzy na przełęczy [Mapa: 4], którą można znaleźć między posterunkiem numer 12 a barakami Wakh Sind. Skrypt gry działa w ten sposób, że kiedy zbliżysz się do ekipy poszukiwawczej na około 150 metrów, natrafią oni na ślad zbiega. Jeśli się nie pospieszysz, więzień zginie, przez co nie będziesz mógł zrealizować tego celu opcjonalnego.
  • Ostatni więzień leży w korycie rzeki na północny zachód od posterunku numer 12 [Mapa: 8]. Jeśli nie możesz go dostrzec w trzcinie i sitowiu, skorzystaj z lornetki lub czułego węchu psa.

Opcjonalnie: Ukradnij trzy czołgi

Podobnie jak w przypadku transportera opancerzonego, tak i tutaj będziesz potrzebował odpowiednio ulepszonego balonu. Zakradnij się do pojazdów lub po prostu do nich podbiegnij, a następnie obserwuj, jak wzbijają się w przestworza.

Następnie: Metal Gear Solid 5 - Misja 10: Angel With Broken Wings - Ratunek dla Malaka i innych więźniów

Powrót do spisu treści: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain - Poradnik, Solucja - opis przejścia, wszystkie misje i sekrety

Komentarze