Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Hi-Fi Rush 2 i zapewne nowe Dishonored były w planach studiów zamkniętych przez Microsoft

Ponadto: to nie koniec zwolnień u „zielonych”.

Arkane Austin i Tango Gameworks były rzekomo w trakcie planowania sequeli udanych produkcji - Hi-Fi Rush oraz, potencjalnie, nowego Dishonored. Microsoft podjął jednak niedawno decyzję o zamknięciu obu studiów, a ponadto szykują się kolejne zwolnienia w korporacji.

Wieści pochodzą z raportu Jasona Schreiera na łamach serwisu Bloomberg. Od źródeł zaznajomionych ze sprawą dziennikarz dowiedział się, że po chłodno przyjętym Redfall, Arkane planowało powrócić do korzeni. Studio z Austin przedstawiło kierownictwu działu Xbox pomysł na nowego tzw. „immersive sima” dla jednego gracza. Jest szansa, że miało nim być właśnie kolejne Dishonored.

Tango Gameworks także było w trakcie pitchowania nowego projektu, chcąc przygotować kontynuację doskonale ocenianej rytmicznej gry akcji z ubiegłego roku, Hi-Fi Rush. Sam Microsoft nazwał ją w 2023 roku „jedną z najbardziej udanych premier Bethesdy i Xboxa w ostatnich latach”.

Zobacz na YouTube

Żaden ze wspomnianych projektów nie będzie kontynuowany. Microsoft zamknął oba wspomniane studia, a do tego Alpha Dog Games, deweloperów Mighty Doom. Z kolei Roundhouse Studios zostało włączone w szeregi ZeniMax Online.

Microsoft rozmawiał o zamknięciach z pracownikami. Szykują się też kolejne zwolnienia

Zgodnie z raportem Schreiera, szef Xbox Game Studios - Matt Booty - i szefowa studiów ZeniMax - Jill Braff - zroganizowali wczoraj spotkanie dla pracowników, by omówić kwestię zwolnień i zamknięć. Booty wypowiedział się podobno ciepło o Hi-Fi Rush, ale nie sprecyzował, dlaczego Microsoft zdecydował się zamknąć Tango Gameworks. Stwierdził też, że zamknięcie Arkane Austin nie było związane ze słabymi ocenami i komercyjną porażką Redfall.

Booty powiedział na spotkaniu, że studia ZeniMax są zbyt rozproszone, jak „masło orzechowe na chlebie”, a kierownictwo podjęło decyzję o zamknięciu niektórych z nich, aby uwolnić zasoby. Braff zasugerowała z kolei, że głównym czynnikiem stojącym za zamknięciem Arkane Austin i Tango Gameworks były prośby tych studiów o dodatkowy personel podczas pitchowania nowych projektów. Reorganizacja ZeniMax ma podobno ułatwić skupienie się na mniejszej liczbie gier.

- Trudno jest wspierać dziewięć studiów na całym świecie, mając do dyspozycji skromny zespół centralny z ciągle rosnącą liczbą rzeczy do zrobienia - tłumaczyła Braff na spotkaniu. - Myślę, że byliśmy bliscy przewrócenia się.

Źródła Bloomberg raportują też, że ostatnie działania Microsoftu są częścią szerszej inicjatywy, która jeszcze się nie zakończyła. Ludzie „z całej organizacji Xbox zostali poinformowali, że szykują się kolejne cięcia”.

Read this next