Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

„Potrzebujemy mniejszych i prestiżowych gier” - mówi szef Xbox po zamknięciu studia produkującego mniejsze i prestiżowe gry

Co zrobić?

Zaledwie dzień po zamknięciu studia Tango Gameworks - odpowiedzialnego za Hi-Fi Rush - szef działu Xbox w Microsofcie przyznał, że jego firma potrzebuje gier, które „są mniejsze i zapewnią prestiż oraz nagrody”.

Nie jest obecnie jasne, czy menedżerowi umknął fakt, że właśnie Hi-Fi Rush było produkcją o mniejszym rozmiarze, która zdobyła sporo nagród i wykreowała prestiż.

Matt Booty - o nim mowa - wygłosił interesujący komentarz podczas spotkania z pracownikami, przeprowadzonego po zamknięciu kilku oddziałów Bethesdy. Obok Tango Gameworks pozbyto się także Arkane Austin, którego Redfall z pewnością nie mieści się w ustalonych kategoriach, ale już wcześniejszy Prey był całkiem prestiżowy...

Tymczasem rytmiczne i kolorowe Hi-Fi Rush było w przeszłości określane jako „mniejsze” przez sam Microsoft. Produkcja zebrała też całą półkę nagród, które teraz powędrują zapewne do kartonów: jest CEDEC 2023 za dźwięk, Game Award za projekt audio, nagroda GDC za audio, a nawet BAFTA za animacje.

Zobacz na YouTube

Wieści na temat wypowiedzi Booty’ego skomentował w serwisie X sam John Johanas, reżyser produkcji. Opublikował obrazek postaci, która chyba do końca nie rozumie, co właśnie usłyszała.

Hi-Fi Rush ukazało się w styczniu 2023 roku, oferując rytmiczną akcję z prestiżową ścieżką dźwiękową, obejmującą utwory od The Black Keys i Nine Inch Nails. Tytuł zdobył viralową popularność i szybko dotarł do 3 milionów graczy.

Zdecydowana większość grała najpewniej w Game Passie, więc Microsoft z pewnością zbyt wiele nie zarobił. Kto jednak przejmowałby się stagnacją w sferze abonamentu, skoro można zamknąć studia kupione właśnie po to, by tworzyć gry do tego abonamentu.

„Hi-Fi Rush pod względem wszystkich kluczowych parametrów i oczekiwań było hitem dla nas i naszych graczy. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co zespół Tango Gameworks dostarczył w tej niespodziewanej produkcji” - napisał szef marketingu w dziale Xbox - Aaron Greenberg - w kwietniu ubiegłego roku, gdy w sieci zaczęto debatować na temat rzekomej niskiej sprzedaży gry.

Read this next