Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Czystki w Bethesdzie. Microsoft zamyka studia twórców Redfall i Hi-Fi Rush

Niespodziewany ruch.

Microsoft zamknął cztery oddziały deweloperskie Bethesdy, w tym Arkane Austin (ostatnio twórcy Redfall) oraz Tango Gameworks (Hi-Fi Rush, a wcześniej The Evil Within).

Ofiarą restrukturyzacji jest też Alpha Dog Studios (odpowiedzialne za mobilne Mighty Doom). Pracownicy Roundhouse Games przejdą za to w struktury ZeniMax Online Studios, zajmującego się The Elder Scrolls Online.

Microsoft nie potwierdził jeszcze wieści publicznie, lecz serwis IGN dotarł do wewnętrznej wiadomości, jaką Matt Booty - szef Xbox Game Studios - rozesłał do pracowników. Menedżer wyjaśnia, że jego firma chce skupić się bardziej na większych hitach, niż na mniejszych pozycjach.

W przypadku Redfall i Arkane Austin sytuacja - choć smutna - jest mało zaskakująca. Booty dodaje, że gra nie otrzyma już więcej wsparcia, ale serwery pozostaną aktywne, a osoby nadal czekające na obiecane postacie mogą liczyć najwyraźniej na jakąś rekompensatę.

Hi-Fi Rush, jedna z najlepszych gier Xbox w ostatnich latachZobacz na YouTube

Większą niespodzianką jest zapewne los japońskiego Tango Gameworks. Hi-Fi Rush to jedna z najlepszych gier ubiegłego roku, a seria The Evil Within także ma wielu miłośników.

Strzelanka Mighty Doom pozostaje aktywna do 7 sierpnia. Już teraz wyłączono możliwość wykonywania zakupów w aplikacji.

„Wraz z konsolidacją naszych zespołów deweloperskich, aby móc dalej inwestować w nasze portfolio gier i w nowe licencje, wyeliminowana zostanie również niewielka liczba etatów w zespołach wydawniczych i korporacyjnych Bethesdy” - dodaje Booty w swoim liście.

„Bethesda pozostaje jednym z kluczowych filarów Xbox, z silnym portfolio niesamowitych gier i z kwitnącymi społecznościami” - zapewnił.

Te ostatnie słowa zapewne nie uspokoją nastrojów w firmie. Microsoft dopiero co przeprowadził ostatnią dużą falę zwolnień, w ramach której z pracą pożegnało się niemal 2 tys. pracowników. Pozostali deweloperzy mogli więc pomyśleć, że najgorsze za nimi, zwłaszcza w obliczu optymizmu wykreowanego przez popularność serialu Fallout. Nic z tego.

Read this next