Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Detroit Become Human - Ostatnia szansa, Connor

Connor znajduje położenie Jerycha.

Położenie Jerycha, tak ważne dla rozwoju śledztwa Hanka i Connora, przed rozpoczęciem tego rozdziału mogłeś już poznać. Zależy to od tego, czy łowca defektów uzyskał tę informację od Kamskiego w misji Spotkanie z Kamskim. Zdobycie tej wiadomości zależało od tego, czy Connor zaliczył test polegający na zabiciu Cloe, androidki na usługach Elijaha Kamskiego.

Jeśli ze względów moralnych nie zrobiłeś tego, położenie Jerycha należy odszukać w inny sposób. W tym rozdziale Connor przekradnie się do policyjnego archiwum. W nim, na podstawie zebranych dotychczas dowodów, będzie próbował odnaleźć lokalizację siedziby defektów. Powodzenie tego zadania zależeć będzie od sumienności wykonywanych działań podczas całego śledztwa, czyli wszystkich misji, w których występował Connor.


Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.


Początek - Rozpocznij

Na lewo od miejsca, gdzie zacząłeś rozdział, znajduje się magiczny kamień - spójrz na niego (1). Amanda stoi na środku zamarzniętego stawu. Porozmawiaj z nią (2).

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Na początku rozmowy będzie poruszony wątek Kamskiego. Jeśli Connor poznał lokalizację Jerycha, to relacje z Amandą polepszą się. Jeżeli nie, to przełożona androida będzie rozczarowana. Dopytując Amandę o serię „Connor” czy o CyberLife, wasze stosunki pogorszą się.


Na komendzie (3)

Scena rozpocznie się w gabinecie Fowlera, przełożonego porucznika Andersona. Będziesz świadkiem kłótni pomiędzy Fowlerem a Hankiem (4). Partner Connora nie będzie w stanie przekonać swojego szefa do swoich racji. Porucznik zostanie odsunięty od sprawy defektów.

Jeśli poznałeś położenie Jerycha (5) w rozdziale Spotkanie z Kamskim, to opisywana misja zakończy się po rozmowie z Hankiem, a Connor uda się do siedziby defektów.

Jeżeli jednak położenie Jerycha jest nieznane (6), a Connor zebrał podczas swojej dotychczasowej pracy wystarczające dowody (7), aby odnaleźć siedzibę defektów, to rozdział będzie toczył się dalej.

W przypadku gdy dowody są niewystarczające (8), to misja zakończy się tym, że Connor został zdezaktywowany (9). Taki finał spotka gracza, który do tej pory odszukał bardzo mało poszlak i informacji związanych z defektyzmem, Jerychem i rA9.

Jeśli zatem położenie Jerycha jest nieznane (6), a dowody są wystarczające (7), to będziesz mógł porozmawiać z Hankiem (11), gdyż ten pójdzie do swojego biurka (10). To, czy Connor namówi Andersona do dalszej współpracy, zależeć będzie od poziomu relacji.

Nawet jeśli relacje pomiędzy partnerami są wrogie, to będzie możliwość dalszego rozegrania misji, ale wówczas Hank zrezygnuje i odejdzie (17) i nie pomoże Connorowi.

Tak czy inaczej w komisariacie zjawi się Perkins (12) z FBI, który przejął śledztwo. Rozmawiając z Hankiem, Connor spróbuje go przekonać, że należy kontynuować śledztwo na własną rękę. Łowca defektów musi przedostać się do archiwum, aby przenalizować zebrane dowody. Odpowiedź Andersona jest uzależniona od waszych relacji.

  • Hank pomoże (13) - porucznik pomoże Connorowi, jeśli się przyjaźnią. Podczas przeprowadzania dywersji (19) Hank uderzy Perkinsa (16), umożliwiając androidowi przedostanie się do archiwum
  • Hank odejdzie (14) - jeśli relacja pomiędzy partnerami jest wroga, to Hank odejdzie
  • Hank nie pomoże (15) - jeśli relacja pomiędzy partnerami jest umiarkowana, to Anderson, co prawda, porozmawia z Connorem, ale odejdzie (17) i zostawi go samego.

W przypadku gdy Hank odejdzie (14) lub nie pomoże (15), będziesz musiał poszukać innego rozwiązania, aby przedostać się do archiwum. W tym celu należy przeprowadzić dywersję (19). Masz na to dwie minuty.

Przeprowadź dywersję (19)

Podejdź do cel więziennych. Zhakuj panel, aby uwolnić więźnia (18). Ten, podczas ucieczki, wywoła popłoch wśród agentów FBI i policjantów. Będziesz miał chwilę, aby przedostać się do miejsca, gdzie przechowywane są dowody. Weź klucz (20) z biurka Hanka i udaj się pędem do archiwum (21) - pomieszczenie z napisem „ARCHIVE ROOM”.

Gdy będziesz w środku, zjawi się Gavin (Gavin krzyczy - 22). Sposób, w jaki się go pozbędziesz, wpłynie na zakończenie. Jeśli uda ci się go oszukać, to na końcu misji nie zjawi się w archiwum i nie będziesz musiał z nim walczyć.

  • jeśli zignorujesz Gavina (23), wybierając opcję odejdź, Gavin będzie podejrzliwy (26). Gdy odnajdziesz położenie Jerycha, to wróci (46) do archiwum i będziesz musiał stoczyć z nim walkę
  • jeśli odprawisz Gavina (24), wybierając opcję odpowiedz, a następnie ironia, Gavin będzie podejrzliwy (26). Gdy odnajdziesz położenie Jerycha, to wróci (46) do archiwum i będziesz musiał stoczyć z nim walkę
  • jeśli odpowiesz spokojnie (25), wybierając opcję odpowiedz, a następnie dyskrecja lub spokojnie, Gavin zostanie przekonany (27). Gdy odnajdziesz położenie Jerycha, unikniesz spotkania z nim.

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Po spotkaniu z Gavinem Connor pójdzie na dół, do piwnicy (28). Otwórz szklane drzwi za pomocą karty, którą zabrałeś z biurka Hanka.


W magazynie dowodów (29), Znajdź położenie Jerycha

Podejdź do panelu. Odgadnij hasło Hanka (30), wpisując: JEBANEHASŁO. W ten sposób odblokujesz dostęp do dowodów (31)

Przed tobą pojawi się ściana z dowodami, które do tej pory zebrałeś. Masz ponad cztery minuty, aby wykonać zadanie. Sposobów na odnalezienie lokalizacji Jerycha jest kilka. Poniżej opiszemy dwa, które - jeśli korzystałeś z naszego poradnika od początku - pozwolą ci zakończyć misję z sukcesem.

1. Podejdź do regału, który znajduje się na środku ściany. Przeczytaj dziennik Ruperta (32), który leży po lewej stronie. Odłóż go i podejdź do ciała Ruperta (33), żeby je zbadać. Aby go aktywować potrzebna jest część 9164x. Ten komponent znajdziesz w ciele Daniela (34). Wyjmij go i włóż do ciała Ruperta, aby go ponownie aktywować (35).

Następnie zeskanuj jego pamięć, by zdobyć klucz deszyfrujący (36). Teraz podejdź z powrotem do dziennika Ruperta. Analizując go (37), odnajdziesz lokalizację Jerycha (45).

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

2. Zbadaj ciało androida ze Stratford (38). Część (3983v) potrzebną do jego uruchomienia znajdziesz w ciele Daniela. Wyjmij komponent i włóż go do ciała androida ze Stratford. W ten sposób ponownie go uruchomisz (39). Android nie będzie chciał ci zdradzić położenia Jerycha (przesłuchaj defekta - 40).

Podejdź do regału i chwyć tablet z nagraniem Markusa (Transmisja Markusa - 41). Znajduje się po lewej stronie. Uruchom film i skopiuj głos Markusa, aby móc się podszyć pod niego (42). Podejdź do androida ze Stratford. Oszukaj defekta (43), przemawiając głosem Markusa. W ten sposób pobierzesz klucz do Jerycha (44) i zlokalizujesz je (45).

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.



Zakończenia

  • Connor ominął Perkinsa (51) - gdy zlokalizowałeś Jerycho (45), a wcześniej przekonałeś Gavina (27), to bez problemu opuścisz archiwum
  • Connor obezwładnił Gavina (52) - gdy zlokalizowałeś Jerycho (45), ale wcześniej Gavin był podejrzliwy (26) wobec ciebie, to będziesz musiał z nim walczyć (47). Odblokujesz to zakończenie, jeśli wygrasz pojedynek (49)
  • Gavin zniszczy Connora (53) - gdy zlokalizowałeś Jerycho (45), ale wcześniej Gavin był podejrzliwy (26) wobec ciebie, to będziesz musiał z nim walczyć (47). Odblokujesz to zakończenie, jeśli przegrasz pojedynek (48)
  • Connor został zdezaktywowany (9/54) - do tego zakończenia prowadzą dwie ścieżki. Jeśli skończy się czas (50), gdy będziesz szukał położenia Jerycha w archiwum lub nie przeprowadzisz dywersji (19) na komisariacie, to odblokujesz to zakończenie
  • Connor uda się do Jerycha (55) - jeśli poznałeś położenie Jerycha (5) w rozdziale Spotkanie z Kamskim, to Connor uda się do siedziby defektów już na początku rozdziału. Ominie cię w ten sposób scena z przeprowadzaniem dywersji (19) i szukaniem położenia Jerycha w archiwum.
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze