Skip to main content

Battlefield 2042 - premiera i najważniejsze informacje

Multiplayer, tryby, zmiany. Co nowego?

Battlefield 2042 to najnowsza odsłona cyklu strzelanek od studia DICE i Electronic Arts. Ta część - jak sugeruje tytuł - przenosi akcję do niedalekiej przyszłości. Gra skupia się na rozgrywce multiplayer.

Prace nad nową częścią trwają już od kilku lat. Deweloperzy nie ukrywają, że - jeśli chodzi o starcia sieciowe - to najbardziej ambitny i największy projekt w historii serii.

Warto zaznaczyć, że Battlefield 2042 w ogóle nie zaoferuje kampanii dla pojedynczego gracza. Jedyna opcja samotnej rozgrywki to rywalizacja z botami na mapach z trybu wieloosobowego.

  • Premiera: 19 listopada 2021
  • Platforma: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
  • Gatunek: sieciowa strzelanka FPP
  • Wersja językowa: polska (dubbing)
  • Producent: DICE, Ripple Effect
  • Wydawca: EA

Data premiery

Battlefield 2042 zadebiutuje 19 listopada 2021 roku. Gra trafi na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One. Co ważne, na konsolach poprzedniej generacji limit graczy to - tradycyjnie - wynosi 64 zawodników na mapie. Nowa generacja oraz PC to już maksymalnie 128 użytkowników biorących udział w bitwach.

Zamówienie przedpremierowe gwarantuje wcześniejszy dostęp do testów beta, która najprawdopodobniej odbędą się na początku września, na wszystkich platformach.

Kupno gry w edycji Gold lub Ultimate pozwoli grać w pełną wersję tydzień przed premierą - od 12 listopada.


Tryby gry

Battlefield 2042 to strzelanka sieciowa, bez kampanii singlowej. Zaoferuje trzy główne moduły gry, w ramach których znajdą się różne tryby rywalizacji.

Najważniejszy segment multiplayera nazywa się All Out Warfare. Zaoferuje zmagania na największych mapach w trybach Podboju (Conquest) i Przełamania (Breakthrough). Mapy w Podboju zostały zaprojektowane z myślą o ogromnej skali - to właśnie tu możliwe będzie wzięcie udziału w bitwach 128 graczy.

Do przejmowania sektorów nie wystarczy już zdobycie jednego punktu kontrolnego, a raczej kilku flag. Dopiero podbicie paru obszarów pozwoli przejąć kontrolę nad całym sektorem mapy.

Większe mapy to też więcej przestrzeni dla pilotów

Twórcy przygotowali siedem map dla tego trybu rozgrywki (w przyszłości kolejne udostępniane będą za darmo). Twórcy zaznaczają, że każdy obszar jest projektowany w taki sposób, by gracze rozprzestrzeniali się równo po całej mapie.

Drugi moduł BF2042 to Battlefield Portal. Połączy elementy z Battlefielda 1942, Bad Company 2, Battlefielda 3 oraz tegorocznej części cyklu. Co to oznacza? Na przykład fakt, że możliwe jest stworzenie meczu z rywalizacją żołnierzy z dwóch zupełnie innych gier - z odpowiednim wyposażeniem i pojazdami. Stworzymy więc na przykład bitwę żołnierzy armii niemieckiej z okresu II wojny światowej z członkami oddziałów marines z BF3.

Ten rozbudowany edytor pozwoli tworzyć różne nietypowe, hardkorowe lub absurdalne rodzaje gier, ponieważ opcji modyfikacji zasad rozgrywki jest mnóstwo. Od włączania ognia sojuszniczego, poprzez blokowanie różnych rodzajów broni, dobór uzbrojenia i akcesoriów, aż po zmienianie wartości obrażeń każdego karabinu. Zaletą Portalu jest też fakt, że otrzymamy remake'i dwóch map z pierwszej odsłony serii.

Powrócą też dwie mapy z Bad Company 2 - w trybie Portal

Dostępne będą więc gry, w których jeden żołnierz z współczesnej armii zmierzy się z 99 żołnierzami z okresu II wojny, albo też jeden czołg stanie naprzeciwko zastępu dronów, ale też stworzymy - przykładowo - klasyczny, tradycyjny mecz w trybie Rush z Bad Company 2. Twórcy będą regularnie przeglądać i wybierać najciekawsze rodzaje zabawy tworzone przez użytkowników, by promować je w menu głównym.

Ostatni moduł rozgrywki w Battlefield 2042 nazywa się Hazard Zone. Nie ujawniono jeszcze szczegółów na jego temat. Wiadomo tylko, że będzie to tryb rywalizacji na mniejszą skalę, w którym ważna będzie współpraca w ramach czteroosobowego oddziału.


Nowości, mechanika rozgrywki

Najważniejsza zmiana w Battlefield 2042 to zrezygnowanie z tradycyjnego systemu klas. Profesje takie jak Szturmowiec, Zwiadowca czy Inżynier cały czas występują - jednak otrzymujemy Specjalistów, czyli konkretnych bohaterów z ustalonym imieniem, klasą oraz wyglądem.

Dla przykładu, jedną z postaci jest Casper. To Zwiadowca, a jego specjalny gadżet to dron, który ułatwi dostrzeganie wrogów. Główna cecha (perk) tego żołnierza pozwala mu z kolei zareagować na niebezpieczeństwo ze strony wroga, który stara się zajść go od tyłu. Inna postać będąca Zwiadowcą zaoferuje już odmienne cechy i gadżety.

Istotny jest też fakt, że w BF2042 żadna broń nie jest przypisana do jednej klasy. Oznacza to, że każdy może wyposażyć karabin snajperski czy LKM. Ciekawy jest też system zmiany akcesoriów i dodatków do broni w dowolnym momencie w trakcie rozgrywki, bez wychodzenia do menu.

Nie zabraknie wielu pojazdów, w tym znanych z poprzednich części

Nowością są też różne efektowne wydarzenia, których będziemy świadkami podczas rozgrywki. Część związana jest z ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi. To na przykład burza piaskowa pochłaniająca niemal całe miasto. Z kolei na mapie w Korei Południowej mogą powstawać tornada. Co ważne, trąba powietrzna nie jest oskryptowana i nie zawsze będzie podążać jedną ścieżką.

Ciekawym dodatkiem jest też możliwość przyzywania niektórych pojazdów w formie zrzutów na mapę. Teoretycznie możliwe będzie więc zrzucenie ładunku z czołgiem na kampiącego gdzieś snajpera.


Gameplay

Twórcy Battlefield 2042 udostępnili oficjelny materiał z prezentacją rozgrywki. Sami mogliśmy też niedawno opublikować krótki film z fragmentami gameplayu z trybu Portal.

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

Zobacz także