Baldur's Gate 3 - Uwięziony półelf

Poboczne zadanie rozdziału pierwszego, uratowanie półelfa, znalezienie posagu.

Uwięziony półelf to jedno z zadań pobocznych pierwszego rozdziału w Baldur's Gate 3. Możesz podjąć się go w północnej części mapy, w obrębie gospody Popas Waukeen. W trakcie zadania będziesz musiał uratować uwięzionego w płonącym budynku półelfa, a także odnaleźć ukryty posag.

Misję rozpoczniesz w trakcie odwiedzin w Popas Waukeen (1), gospodzie w północnej części mapy. W tym samym miejscu rozpoczniesz też zadanie Na ratunek Wielkiemu Księciu. Wejdź do gospody, a następnie wdrap się na piętro i zbliż do zdobionych drzwi (2). Otwórz je i natychmiast się wycofaj - po kilku sekundach wybuchnie tam ognista pułapka.

241

Wejdź do pomieszczenia, by aktywować zadanie i się z niego wycofaj, a następnie wybiegnij na zewnątrz. Wejdź do budynku drugim wejściem (3) i wdrap się po schodach na górę. Na końcu korytarza biegnącego na północ znajdziesz zniszczone drzwi (4). Rozwal je przytrzymując klawisz Ctrl i klikając na nie.

242

Po drugiej stronie znajdziesz potrzaskane belki (5). Wejdź z nimi w interakcję, a następnie wykonaj test na siłę, by oswobodzić pół-elfa. Wycofaj się do poprzedniego pomieszczenia, tego ze schodami i rozpocznij rozmowę z Benrynem (6). Przeklikaj opcje dialogowe i zakończ rozmowę.

243

Na ziemi, obok Benryna, leżeć będzie ciało jego żony. Wykorzystaj zaklęcie Rozmawianie z umarłymi (7), a następnie kliknij na ciało Mirileth (8) by z nią porozmawiać. Dowiesz się o ukrytym w pobliskiej stodole posagu, który Benryn będzie chciał odzyskać.

244

Zakończ rozmowę z umarłym i udaj się do wspomnianej stodoły - widać ją (9) z miejsca, w którym rozmawiasz z Mirileth.

Wewnątrz znajdziesz stóg siana (10). Wejdź z nim w interakcję, by wyciągnąć ze środka pozłacaną skrzynię (11). Przeszukaj ją i zbierz pierścień.

245

Wróć z pierścieniem do Benryna. W trakcie rozmowy możesz mu go przekazać bądź zachować go dla siebie - choć to drugie spotka się z dezaprobatą twoich towarzyszy. W obu przypadkach zadanie to zostanie zakończone.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Niedokończone arcydzieło

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Na ratunek Wielkiemu Księciu

PS5 - poradnik do konsoli

Wszystko o PlayStation 5: najważniejsze funkcje, rozwiązania problemów, porady i wskazówki.