Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Jeden z głównych przeciwników w Baldur's Gate 3 mógł pierwotnie zostać członkiem drużyny

Ostatecznie studio zmieniło zdanie.

Jeden z głównych antagonistów w Baldur’s Gate 3 mógł pierwotnie zostać członkiem drużyny gracza. Larian Studios ostatecznie wycięło jednak opcję, by zdążyć z premierą produkcji.

Swen Vincke - szef tego studia - przyznaje, że twórcy musieli „zabić swoich ulubieńców”, ponieważ w przeciwnym przypadku tytuł nigdy by się nie ukazał. W opisywanym przypadku było podobnie, a pozbycie się możliwości rekrutacji jednego z przeciwników usunięto w ramach kończenia drugiego aktu przygody.

Zobacz na YouTube

Uwaga na spoilery poniżej!

O kim mowa? Usuniętą opcją dołączenia do drużyny jest sam Ketheric Thorm, pozornie nieśmiertelny przywódca kultu Absolute i sługa Myrkula. Potyczka z tą postacią jest zwieńczeniem drugiego aktu i podczas rozmowy z bossem już prawie możemy przekonać go, by się poddał. Jak przyznaje Vincke, dialog ten jest właśnie pozostałością z czasów, gdy Thorma można było jeszcze dodać do drużyny.

„Jeśli podczas rozgrywki dochodzimy do momentu, w którym możemy go przekonać i widzimy, że już prawie się łamie, to ten moment prowadził do normalnej rekrutacji” - wyjaśnia szef Larian w rozmowie z serwisem IGN.

„Wycięliśmy to, gdy zmienialiśmy zakres produkcji. To było w ramach naprawiania drugiego aktu, po tym, jak w nim utknęliśmy. Tak się dzieje podczas weryfikowania założeń” - dodaje. Jak opisuje, początkowo Thorm czekałby w obozie, udzielając cennych wskazówek na temat Gortasha i Orin. Wraz z upływem czas mógłby nawet przeciągnąć gracza na swoją stronę.

Vincke ujawnił też szereg innych momentów, które pojawiały się w planach, lecz z których ostatecznie zrezygnowano: pałac królowej githyanki Vlaakith, plan astralny Githa, wizyta w piekle, a nawet miasto Candlekeep, w którym zaczynało się pierwsze Baldur's Gate.

„Był taki moment, w którym mapy miały być mniejsze, dzięki czemu mogliśmy zapewnić większą różnorodność lokacji do eksploracji” - mówi. „Ale problem z tymi mniejszymi mapami był taki, że nie zapewniały poczucia eksplorowania. Dlatego też sporo z nich wycięliśmy”.

Zobacz także: Baldur's Gate 3 - Poradnik

Read this next