Star Wars Squadrons - premiera i najważniejsze informacje

Gameplay, mechanika i fabuła.

Star Wars Squadrons pozwoli wcielić się w rolę pilota statku kosmicznego z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Tytuł zaoferuje zarówno rozbudowaną kampanię dla jednego gracza, jak i intensywne tryby wieloosobowe.

Gracze będą mogli wziąć udział w kosmicznym konflikcie pomiędzy flotami Nowej Republiki i Imperium. Akcję będą obserwować z perspektywy pierwszej osoby, większość czasu spędzając w kokpicie swojego myśliwca.

Studio Motive zapewnia, że całą grę będzie można także przejść w goglach wirtualnej rzeczywistości. Z technologii VR skorzystać będą mogły osoby grające na komputerach osobistych lub konsoli PlayStation 4.

  • Premiera: 2 października 2020
  • Platforma: PC, PlayStation 4, Xbox One
  • Rodzaj: symulator
  • Wersja językowa: polska (napisy)
  • Producent: MOTIVE
  • Wydawca: Electronic Arts
  • Wydawca PL: Electronic Arts

Data premiery i edycje

Star Wars Squadrons ukaże się 2 października 2020 roku. Tytuł zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. W przypadku pierwszych dwóch platform możliwa będzie rozgrywka w trybie VR.

Tytuł jest już dostępny w przedsprzedaży. Osoby, które zdecydują się zamówić grę przed premierą, otrzymają dodatkowe bonusy w postaci przedmiotów kosmetycznych dla swoich postaci i myśliwców:

  • Kombinezon lotniczy „Rekrut Nowej Republiki” (epicki)
  • Kombinezon lotniczy „Imperialny As” (epicki)
  • Skórki myśliwców „Rekrut Nowej Republiki” (rzadkie)
  • Skórki myśliwców „Imperialny As” (rzadkie)
  • Naklejka „Rekrut Nowej Republiki” (pospolita)
  • Naklejka „Imperialny As” (pospolita)
star_wars_squadron

Fabuła i świat gry

Kampania dla jednego gracza dzieje się po wydarzeniach ze „Star Wars: Powrót Jedi”. Historia rozgrywa się bezpośrednio przed zakończeniem Galaktycznej Wojny Domowej. Fabuła skupia się na kosmicznych walkach Nowej Republiki i Imperium. Gracze wcielą się w pilotów obu frakcji, naprzemiennie poznając losy konfliktu z perspektywy obu stron.

Podczas kolejnych misji piloci odwiedzą zarówno te bardziej, jak i mniej znane miejscówki z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Mowa m.in. o gazowym olbrzymie Yavin Prime, który znajduje się na terytorium Zewnętrznych Rubieży. Powalczymy również nieopodal pierścienia Esseles, skrywającego stację nasłuchową Imperium czy fabryki myśliwców w Nadiri Dockyards.

Będzie też okazja do podziwiania planety Sissubo, która otoczona jest wrakami statków Imperium. Wybierzemy się do niebezpiecznej Mgławicy Ringali, gdzie znajduje się roztrzaskany księżyc Galitan. Na odważnych czeka też Otchłań Zavian, znana z ogromnych wyładowań atmosferycznych, licznych asteroid i wraków okrętów.

star_wars_squadron_2

Tryb multiplayer

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza Star Wars Squadrons zaoferuje także rozbudowany tryb wieloosobowy. Gracze wezmą udział w potyczkach w ramach 5-osobowych eskadr. Kluczowym aspektem będzie odpowiednie dobranie zespołu, by poszczególne statki wzajemnie się uzupełniały.

Podstawowym trybem sieciowym będzie potyczka, w której naprzeciwko siebie staną dwa 5-osobowe zespoły. To klasyczny deathmatch, w którym gracze zdobywają punkty za niszczenie wrogich okrętów.

Ciekawie zapowiadają się też bitwy flot, czyli wieloetapowe zmagania na znacznie większą skalę. Gracze mogą w nich rywalizować w ramach 5-osobowych eskadr lub samotnie - wtedy nad resztą drużyny kontrolę przejmuje sztuczna inteligencja.

Bitwy flot podzielone będą na kilka etapów. Zaczną się w centrum mapy - to tutaj myśliwce muszą wypracować przewagę nad przeciwnikiem, by przedrzeć się do dwóch średnich okrętów flagowych. Zadaniem atakujących jest ich zniszczenie, obrońców zaś odparcie natarcia. Ostatecznie bitwa przenosi się do ogromnego okrętu flagowego. Unicestwienie go oznacza dla jednej ze stron zwycięstwo, a dla drugiej porażkę.

Rozgrywka i gameplay

Rozgrywka skupia się na pilotowaniu statku kosmicznego. Star Wars Squadrons co prawda zaoferuje nam klasyczny interfejs, ale będzie go można wyłączyć. Wtedy też wszystkie informacje związane ze stanem naszego myśliwca będą prezentowane bezpośrednio w kokpicie.

Jedną z głównych mechanik w Star Wars Squadrons jest zarządzanie energią statku. Gracze mogą ją przekazać na moc silników (większa szybkość), moc laserów (większe zdolności bojowe) lub moc pola siłowego (większa ochrona). Przekazanie pełnej mocy na jeden z podsystemów odblokuje dodatkowe funkcje, takie jak np. potężne przyspieszenie czy przeładowanie laserów. Odpowiednie zarządzanie tym systemem będzie zatem kluczem do sukcesu.

star_wars_squadron_1

W Star Wars Squadrons dostępnych będzie łącznie osiem statków kosmicznych, podzielonych na cztery różniące się od siebie klasy (po jednym okręcie danej klasy dla każdej frakcji):

  • Myśliwce - najbardziej uniwersalne, elastyczne i wszechstronne. Sprawdzą się w każdej sytuacji.
  • Myśliwce przechwytujące - bardzo szybkie i zwrotne. Idealnie nadają się do atakowania wrogich myśliwców.
  • statki wsparcia - dają ochronę flocie i zapewniają jej odpowiednie wyposażenie. Nadają się też do przeszkadzania wrogim myśliwcom.
  • bombowce - statki dysponujące największą siłą rażenia. Świetnie sprawdzą się w niszczeniu dużych obiektów wroga - okrętów flagowych czy myśliwców.

Podczas rozgrywki gracze będą mogli odblokowywać nowe przedmioty zarówno dla swojego pilota, jak i statków kosmicznych. Dzięki temu możliwa będzie modyfikacja ich wyglądu. Dla statków dostępnych będzie ponad 50 komponentów, wśród których znajdziemy różne rodzaje broni głównej, zdolności pomocniczych (np. drony naprawcze lub torpedy), zakłócaczy, kadłuba, pola ochronnego czy modyfikacji silników, wpływających na charakterystykę lotu.

Twórcy zarzekają się, że żadnych z tych rzeczy nie będzie można kupić za prawdziwe pieniądze. W grze nie będzie bowiem mikrotransakcji. Wszystkie ulepszenia i modyfikacje kosmetyczne zdobędziemy lub odblokujemy wyłącznie poprzez rozgrywkę.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami