Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracz CS:GO stworzył sztuczną inteligencję, która wykryła ponad 15 tysięcy oszustów

W walce z nieuczciwymi użytkownikami.

Nastoletni gracz CS:GO stworzył sztuczną inteligencję - o nazwie HestiaNet - za pomocą której zdołał wykryć ponad 15 tysięcy osób oszukujących w sieciowej strzelance.

Użytkownik o pseudonimie 2Eggs przygotował system, który rozwija się w oparciu o posiadane dane. Na podstawie informacji zbieranych od 2015 roku, platforma nauczyła się rozpoznawać podejrzane zachowania innych uczestników zmagań.

Sztuczna inteligencja przeanalizowała dotychczas 17659 graczy, sprawdzając między innymi fragmenty rozgrywki. Spośród wspomnianej grupy 1536 osób oznaczono jako potencjalnych oszustów, z czego 15104 otrzymało od Valve - po zgłoszeniu - bana.

- Nazwałem system HestiaNet, ponieważ CS:GO jest zainfekowane przez cheaterów, a bogini Hestia miała moc leczenia, a także władała ogniskiem domowym i ogniem. Chciałem, by projekt uleczył grę i pozbył się jak największej liczby oszustów - tłumaczy twórca platformy w rozmowie z serwisem The Loadout.

Zobacz na YouTube

2Eggs słynie jednak z pomagania Valve. W ubiegłym miesiącu studio nagrodziło użytkownika ponad 11 tysiącami dolarów za znalezienie trzech poważnych błędów na Steamie oraz we wspomnianym Counter-Strike: Global Offensive.

To nie pierwszy przypadek, gdy sztuczna inteligencja wykryła oszustów. Pomiędzy sierpniem a październikiem system Minerva doprowadził do zbanowania ponad 20 tysięcy nieuczciwych graczy CS:GO. Za projekt odpowiadały jednak firmy FACEIT i Google, a nie - jak w przypadku HestiaNet - jeden człowiek.

Źródło: The Loadout

Następnie: Jedna z gier na Google Stadia wymaga pobrania aktualizacji, choć nie powinna

Read this next