Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kolejny kwartał, kolejne 4 miliardy dolarów strat w dziale VR firmy Meta

1 mld strat miesięcznie od dwóch lat.

Firma Meta - właściciel Facebooka - nie zamierza rezygnować z marzeń o przeniesieniu użytkowników do rzeczywistości wirtualnej. Nawet jeśli dział zajmujący się sprzętem VR - Reality Labs - generuje 1 miliard dolarów strat miesięcznie już od niemal dwóch lat.

Amerykańska korporacja opublikowała najnowsze wyniki finansowe, podsumowujące okres od początku stycznia do końca marca. Przedsiębiorstwo - jako całość - poradziło sobie świetnie, generując zyski na poziomie 12,4 mld dolarów. To wzrost o imponujące 117 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

A byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie wspomniane Reality Labs. Jak bowiem podano, segment działalności odpowiedzialny za sprzęt i aplikacje VR/AR mógł „pochwalić się” kolejną stratą, tym razem na poziomie 3,85 mld dol. W ubiegłym roku było to 4 mld „na minusie”,w więc jest postęp!

Zobacz na YouTube

O 30 procent wzrosły za to przychody, do poziomu 440 mln dol. Jak podsumowuje serwis GamesIndustry, Mark Zuckerberg pozostaje nieugięty pomimo strat wynoszących średnio 1 mld dolarów już od czerwca 2022 roku. Może sobie na to pozwolić, ponieważ - jak widać - Facebook, Instagram, Messenger czy WhatsApp z powodzeniem nadrabiają różnicę.

Co więcej, korporacja „spodziewa się, że straty operacyjne znacznie wzrosną rok do roku, ze względu na nasze ciągłe wysiłki na rzecz rozwoju produktów oraz inwestycje w dalsze skalowanie naszego ekosystemu”.

Głównym produktem Reality Labs - poza sprzętem Oculus - jest aplikacja metaverse o nazwie Horizon Worlds. Wielkie inwestycje nie przekładają się jednak na większe zainteresowanie, a wirtualny świat zazwyczaj świeci pustkami, choć w ubiegłym roku wprowadzono przełomową zmianę - wirtualne awatary użytkowników dostały nogi.

Read this next