Jest to krótkie zadanie, które będziesz mógł wykonać po powrocie z Kourim do obozu wojskowego, po wcześniejszym unicestwieniu hordy w misji o nazwie Wejdź do arki ty i cały dom twój. Aby je wykonać wystarczy udać się do pułkownika Garreta i z nim porozmawiać.

Misja: Mam plan

Po powrocie do obozu wojskowego, po tym, jak wcześniej zniszczysz całą hordę z Chemult, porozmawiaj z Sarą przez walkie-talkie. Dziewczyna poprosi bohatera o zdobycie dla niej pięciu próbek szaleju.

201

Skieruj do wskazanego miejsca na południowy wschód od Wyspy Magów. W ten sposób dotrzesz w pobliże obozu bandytów w Bare Bay. Możesz go oczyścić lub ominąć. Celem jest dotarcie na pobliskie moczary. Uważaj, ponieważ znajduje się tu sporo zmutowanych ptaków. Możesz je omijać i wykonywać uniki, kiedy atakują lub pozbyć się poprzez spalenie ich gniazd (1).

202

Celem jest zdobycie pięciu próbek szaleju (2), czyli trującej rośliny. Korzystaj z trybu surwiwalowego, aby ułatwić sobie ich odszukanie. Po zdobyciu wymaganej ilości roślin wróć do Sary, co zakończy zadanie.

Misja: On jest średnio muzykalny

Po pokonaniu hordy z Chemult w jednym z poprzednich zadań fabularnych wróć do obozu wojskowego i porozmawiaj z Weaverem. Poprosi Deacona, aby ten odnalazł jego zaginiony odtwarzacz MP3.

203

Udaj się w stronę znacznika wskazującego teren boiska przy Chemult Community College. Okaże się, że na miejscu jest obóz opanowany przez hordę. Pierwszym celem będzie pozbycie się jej. Dobrą metodą jest ostrzeliwanie pojedynczych świrusów (3) oraz grupek, które ruszą do ataku.

Eliminuj je w ten sposób, odciągając od głównego roju, żeby przypadkiem nie sprowokować do ataku całej hordy. W trakcie walki dobrze sprawdzi się karabin RPD do kupienia na Wyspie Magów.

204

Ostrzeliwuj grupy rywali, oddalaj się, rozprawiaj się z nimi i tak w kółko, aż oczyścisz cały obóz. Kiedy teren będzie wolny udaj się do jednego z namiotów, gdzie przy skrzyniach znajdziesz poszukiwany odtwarzacz MP3 (4). Po jego zdobyciu wróć do Weavera, co zakończy zadanie.