Days Gone - ekwipunek: apteczki, złom, lornetka, latarka i nóż

Podstawowe wyposażenie - jak z niego korzystać?

Główny bohater może posługiwać się całą gamą różnorodnych przedmiotów i broni. Od tworzenia bandaży i apteczek, poprzez robienie koktajli mołotowa i wzmacnianie kija baseballowego kolcami, kończąc na ulepszeniach broni strzeleckiej.

Bardzo przydatny okazuje się również podstawowy ekwipunek, do którego można zaliczyć następujące elementy:

  • Środki medyczne (1)
  • Złom (2)
  • Lornetkę (3)
  • Latarkę (4)
  • Nóż (5)

Do wszystkich tych przedmiotów mamy błyskawiczny dostęp, co niejednokrotnie może ratować nam życie. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że o zapasy środków medycznych oraz złomu należy zadbać samemu. Pozostałe elementy ekwipunku są w nim zawsze.

ekwipunek

Dlaczego te rzeczy są takie ważne? Środki medyczne (1), czyli między innymi bandaże i apteczki, umożliwiają przywrócenie zdrowia, jeśli bohater jest ranny. Należy przy tym pamiętać, że leczenie zajmuje nieco czasu, dlatego jeśli chcemy z niego skorzystać podczas walki, to warto znaleźć na chwilę w miarę bezpieczne miejsce. Aby szybko ich użyć należy wcisnąć i przytrzymać strzałkę w lewo.

Złom (2) przydaje się przede wszystkim w przypadku problemów technicznych z motorem. Jeśli nie będziemy o niego dbać, to w pewnym momencie maszyna zwyczajnie odmówi dalszej jazdy, a naprawa będzie wymagała właśnie części złomu.

lornetka

Lornetka (3) umożliwia nie tylko lepszą obserwację otoczenia, ale również oznaczanie wrogów (6). Oznaczeni przeciwnicy pojawiają się na minimapie, a w przypadku ludzkich rywali możemy obserwować pole ich widzenia i obecny stan, np. sprawdzić czy są czymś zaniepokojeni. W celu skorzystania z lornetki należy wcisnąć strzałkę w górę.

latarka

Latarka (4) przydaje się w zaciemnionych pomieszczeniach. Strumień światła (7) umożliwia dojrzenie przedmiotów, przejść oraz przeciwników. Należy przy tym pamiętać, że podczas korzystania z niej sami stajemy się łatwiejsi do wykrycia. Włączanie i wyłączanie latarki odbywa się przez wciśnięcie strzałki w dół.

Z kolei nóż (5) okazuje się niezastąpiony do cichej eliminacji przeciwników lub jako ostatnia deska ratunku w walce wręcz, jeśli nie dysponujemy żadną inną bronią. Można go wybrać z koła przetrwania, ale włączy się automatycznie, jeśli nie posiadamy innego oręża do walki wręcz.