Metro Exodus z techniką oświetlenia raytracing w nowym materiale

Na GeForce RTX 2080 Ti.

Nvidia opublikowała materiał, w którym zaprezentowano technikę globalnego oświetlenia raytracing na przykładzie Metro Exodus - kolejnej odsłony cyklu opartego na książkach Dmitrija Głuchowskiego.

Nagranie - opatrzone komentarzem programisty Benjamina Archarda ze studia 4A Games - pochodzi z wersji beta powstającej gry. Produkcję uruchomiono na PC wyposażonym w kartę graficzną GeForce RTX 2080 Ti.

W filmie pokazano sceny z włączonym i wyłączonym raytracingiem. W ujęciach z aktywowaną techniką, oświetlenie oraz cienie są naturalniejsze - zarówno na otwartych planszach, jak i w zamkniętych pomieszczeniach.

System generuje światło i odbicia dzięki śledzeniu promieni. Efekt zobaczą tylko posiadacze najnowszych kart graficznych firmy Nvidia, a system początkowo wykorzysta jedynie 21 gier, w tym wspomniane Metro Exodus, Battlefield 5 i Shadow of the Tomb Raider.

Produkcja studia 4A Games zadebiutuje 22 lutego na PC, PS4 i Xbox One.

Reklama

Skocz do komentarzy (6)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (6)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami