W poprzedniej części poradnika opisaliśmy walkę z pierwszym bossem, czyli trollem. Po jej zakończeniu trzeba było jeszcze uporać się z kilkoma innymi rywalami.

Po uczynieniu tego ruszaj dalej.

Udaj się z synem do domu. Po wejściu do chaty podejdź do Atreusa i zacznij rozmowę.

Po jej zakończeniu rozpocznie się scenka, po której Kratos będzie musiał stawić potężnemu nieznajomemu.

Walka ta składa się z kilku faz, w których część elementów się powtarza, ale niektóre są charakterystyczne tylko dla danego momentu starcia. Warto je poznać, aby ułatwić sobie przeprawę z nieznajomym.

017
  • W pierwszej skup się głównie na unikaniu lub blokowaniu ataków rywala, gdy robi się niebieski. Wyprowadza wtedy potężne ciosy, przed którymi wykonuj uniki. Rób je także, kiedy jest oddalony i widzisz, że zbiera siły do wyprowadzenia fali uderzeniowej.
  • W przypadku ataków z bliska (zwykłych i potężnych - niebieskich) możesz też bronić się tarczą. Jeśli wyjmiesz ją w odpowiednim momencie, to Kratos wykona kontrę, która odrzuci rywala i da chwilę, żeby go zaatakować. Dobrze jest opanować kontrataki już teraz, ponieważ później okażą się bardzo przydatne.
  • Kiedy to tylko możliwe staraj się atakować rywala. Podbiegaj i zadawaj serię ciosów szybkich lub jeden potężny, a potem szybkie. Rób tak, dopóki przeciwnik nie oddali się lub nie zacznie świecić na niebiesko - wtedy przygotuj się do akcji defensywnych.
  • Nie sil się na rzucanie toporem nawet, gdy rywal jest daleko. Nieznajomy wykonuje bowiem niezwykle szybkie uniki przed tym atakiem.
018

Kontynuuj atakowanie rywala w ten sposób, aż odbierzesz mu pół paska życia. Kiedy to nastąpi rozpocznie się scenka. Kiedy walczący znajdą się na dachu zacznij okładać wroga ciosami (R1). Pod koniec sceny Kratos zostanie uwięziony w skale. Wciśnij wtedy jednocześnie lewy i prawy analog, co wywoła spartański szał.

W tym trybie Kratos wpada w furię, a jego ataki rękami są niezwykle szybkie i potężne. Dopóki opcja ta jest włączona staraj się jak najszybciej doskakiwać do nieprzyjaciela i okładać go ciosami. Im więcej i szybciej zadasz mu teraz obrażeń, tym lepiej.

W ostatniej fazie walki, po uspokojeniu się Kratosa, starcie zacznie przypominać to z początku, chociaż ataki Nieznajomego będą szybsze i częstsze. Pamiętaj zatem o wykonywaniu uników, a potem szybkim doskakiwaniu do rywala i okładaniu go toporem.

019

Po uporaniu się z rywalem zacznij iść przed siebie. Po kilku krokach okaże się, że to nie koniec, a wróg znów zaatakuje bohatera. Po kolejnej scence znów będziesz trzeba zmierzyć się z Nieznajomym. Tym razem, oprócz zwykłej palety ciosów i jeszcze większej agresywności, dorzuci jeszcze wyskok w górę i atak z powietrza. W tym przypadku wykonuj uniki.

A poza tym taktyka walki wiele się nie zmienia. W tej fazie szczególnie ważne jest korzystanie z tarczy w momencie, gdy rywal szarżuje na bohatera. W ten sposób odrzucasz go na chwilę i możesz szybko zaatakować. Kiedy pozbawisz przeciwnika paska zdrowia włączy się kolejna scenka. Po jej zakończeniu wciśnij jednocześnie lewy i prawy analog, aby złamać rywalowi kark.

Po walce zacznij iść przed siebie, aż w końcu dotrzesz do domu. Wejdź do środka i podnieś właz prowadzący do piwnicy, co zakończy bieżącą część przygody.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta