Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War pozwoli odwiedzić aż 9 różnorodnych krain

Każda z nich zaoferuje niespotykane środowiska.

W nadchodzącej odsłonie serii God of War odwiedzimy aż 9 mitycznych światów - ujawnili deweloperzy w najnowszym odcinku podcastu, w którym opowiadają o procesie produkcji gry.

Jak informują, każda z krain znajduje się na drzewie Yggdrasil, który według mitologii nordyckiej łączy światy swymi gałęziami. Jedyną krainą przypominającą Ziemię będzie Midgard, natomiast pozostałe stworzono z dużą dozą wyobraźni i fantazji (dzięki, DualShockers).

Twórcy zdradzili obecność między innymi mroźnego Helheimu czy Alfheimu, domu elfów. Podczas swojej podróży główny bohater uczy się, w jaki sposób poruszać się między światami.

Zobacz na YouTube

Nadrzędnym celem zespołu projektującego krainy była ich różnorodność - każda wyróżnia się charakterystycznymi cechami. W czasie czterech lat prac nad grą, stworzono „setki, jeśli nie tysiące” grafik koncepcyjnych. Każde królestwo wymagało kilku miesięcy pracy, służących określeniu wyglądu przedstawionego w nim środowiska.

Jak obiecują projektanci, God of War zaoferuje poziomy, jakie jeszcze nie pojawiły się w historii gier. Wiele detali ma rzekomo umykać ludzkiej świadomości, ale zostawić ślad na poziomie podświadomym.

Opowiedziana historia opiera się na pokonywaniu krain w ustalonej kolejności. Cechy szczególne każdego ze światów są istotne dla danego fragmentu fabuły.

Twórcy porównali również najnowszą produkcję z poprzednimi odsłonami cyklu. Pracując nad nadchodzącym God of War, zespół porzucił dużą część elementów definiujących dawne przygody Kratosa. Należało zrezygnować chociażby z ogromnych scenerii, a zamiast tego skupić się na „realizmie i minimalizmie”.

Zobacz: God of War - premiera i najważniejsze informacje

Choć ten pomysł wydawał się zespołowi na początku bardzo dobry, twórcy nie zdołali zrezygnować z niektórych elementów. Zdecydowano się więc na kompromis, nazwany „mitycznym realizmem”. Idea opierała się na trzech filarach: szczegółowości historycznej, mitologii i inspiracji filmami fantastycznymi z lat 80.

Zmianom poddano również głównego bohatera. Kratos nie jest już wojownikiem szukającym zemsty, a sama gra ma w sobie cząstkę humoru. Opowiedziana historia będzie też naturalnie znacznie bardziej emocjonalna.

Akcję nowego God of War osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Spartaninowi po raz pierwszy będzie towarzyszyła dodatkowa postać - syn bohatera. Razem z młodzieńcem wyruszą w daleką podróż, by rozsypać prochy zmarłej żony Kratosa. Gra, po raz pierwszy w serii, otrzyma opcjonalne walki z bossami.

Tytuł zadebiutuje 20 kwietnia, wyłącznie na PlayStation 4.

Read this next