Ark: Survival Evolved otrzymało zwiastun premierowy

Wkrótce koniec Early Acces.

Po dwóch latach w programach wczesnego dostępu na PC, PS4 i Xbox One, popularne Ark: Survival Evolved zadebiutuje w przyszłym tygodniu w pełnej wersji.

Premiera w najbliższy wtorek, 29 sierpnia.

Tego samego dnia zadebiutuje także darmowe DLC pod tytułem Ragnarok, powiększające dostępny do eksploracji świat o około 25 procent. Gracze mogą liczyć też na nowe biomy, potyczki z bossami, engramy oraz sekrety.

1
Jest i smok

Jednocześnie podano, że - wbrew wcześniejszym zapowiedziom - pewne serwery zostaną jednak wyłączone. Mowa o 483 światach z najniższą liczbą aktywnych użytkowników.

Reset zapowiedziano jakiś czas temu, lecz zaledwie 24 godziny później deweloperzy postanowili zmienić zdanie w odpowiedzi na krytykę i poformowali, że nowe i stare serwery będą działały obok siebie.

Reset serwerów miał być rozwiązaniem na trapiący ARK: Survival Evolved problem duplikowania przedmiotów na serwerach przeznaczonych do rozgrywek „gracz kontra gracz”.

Sprytni użytkownicy odkryli bowiem, że wyłączenie serwera sprawia, że informacje na temat świata gry są przechowywane jednocześnie w dwóch miejscach: na fizycznym, lokalnym serwerze oraz w tak zwanej „chmurze”, czyli w infrastrukturze rozproszonej.

Po ponownym włączeniu serwera okazywało się, że przedmioty istniały w dwóch egzemplarzach. To szybko doprowadziło do celowego atakowania określonych światów atakami DDoS, by nie tylko duplikować cenny ekwipunek i dinozaury, ale także - na przykład - uprzykrzyć życie wrogiemu klanowi.

Ulepszone serwery będą aktywne obok tych „klasycznych”, obarczonych kłopotami. Sprawiedliwa - teoretycznie - zabawa będzie więc wymagała stworzenia nowej postaci.

Kasowanie tych najmniej popularnych światów - choć sensowne - stanowi jednak kolejną zmianę zdania deweloperów.

Równie dużo kontrowersji wywołuje cena Ark: Survival Evolved, podniesiona już od jakiegoś czasu na pełne 60 euro, czyli około 250 złotych. Tutaj twórcy tłumaczą, że winna jest chęć wydania wersji pudełkowej

- Niestety, nasza branża działa w ten sposób, że jeśli chcemy to zrobić, musimy współpracować z dystrybutorami i sprzedawcami. A ci nie będą chcieli mieć z nami nic wspólnego, jeśli będziemy oferować konkurencyjną cenę za pośrednictwem wersji cyfrowej - wyjaśniał w lipcu Jeremy Stieglitz, główny projektant, programista, szef projektu i współzałożyciel Studio Wildcard, w rozmowie z Eurogamerem.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami