Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

ARK Survival Evolved - statystyki i atrybuty postaci

Poznaj wszystkie cechy.

Na tej stronie dowiesz się, co oznaczają poszczególne statystyki postaci w Ark Survival Evolved. Kartę ze statystykami odnajdziesz na pierwszym ekranie menu ekwipunku, który wywołuje się przyciskiem B/kółko na kontrolerze lub I na klawiaturze. Statystyki znajdują się w centralnej części ekranu.

  • DOŚWIADCZENIE (1) - obecne/wymagane do następnego poziomu punkty doświadczenia oraz ilość obecnie dostępnych do wydania punktów statystyk.
  • ZDROWIE (Health) (2) - obecna/maksymalna ilość punktów zdrowia. Im wyższa ich wartość, tym dłużej nasza postać utrzyma się przy życiu. Gdy punkty zdrowia spadną do zera, postać umiera.
  • ENERGIA (Stamina) (3) - wpływa na ogólną kondycję postaci. Im wyższa wartość wytrzymałości, tym dłużej możemy bez męczenia się wykonywać czynności takie jak bieganie, walka czy zbieranie.
  • POWIETRZE (Oxygen) (4) - im wyższa wartość, tym więcej czasu możemy spędzać pod wodą, zanim zaczniemy się topić.
  • JEDZENIE (Food) (5) - im niższa wartość, tym bardziej głodna jest nasza postać. Wykonywanie czynności zużywających wytrzymałość, regenerowanie zdrowia, wychłodzenie czy przegrzanie wpływają na tempo, w jakim wskaźnik spada. Aby uzupełnić wskaźnik, należy coś zjeść.
  • WODA (Water) (6) - im niższa wartość, tym większe pragnienie odczuwa nasza postać. Pragnienie narasta podobnie do głodu - podczas poruszania się i wykonywania pracy. Jeżeli naszej postaci jest gorąco, wskaźnik spada szybciej. Aby zredukować pragnienie, należy napić się wody z dowolnego źródła (rzeka, jezioro) - w tym celu, stojąc przy wodzie, naciskamy przycisk Y/trójkąt na kontrolerze lub klawisz E na klawiaturze. Możemy też napić się wody z menzurki, którą trzeba najpierw wytworzyć w menu craftingu.
  • WAGA (Weight) (7) - jest to miara tego, ile nasza postać jest w stanie przy sobie nosić. Im wyższa wartość, tym więcej przedmiotów możemy przenosić. Jeżeli wartość udźwigu przekroczy 85% maksymalnej wartości udźwigu, nasza postać wejdzie w stan przeciążenia (Encumbered) – zacznie się poruszać znacznie wolniej, nie będzie mogła biegać ani skakać. Kiedy wskaźnik osiągnie lub przekroczy 100% - postać całkowicie przestanie się ruszać. Aby zmniejszyć udźwig, trzeba wyrzucić jakieś przedmioty z ekwipunku.
  • OBRAŻENIA WRĘCZ (Melee Damage) (8) - im wyższa wartość, tym wyższe obrażenia zadawać będziemy walcząc gołymi pięściami, ale statystyka ta wpływa także na obrażenia zadawane przez nasze oswojone zwierzęta i na ilość zbieranych surowców, a nawet zwiększa szansę znalezienia rzadkich przedmiotów.
  • PRĘDKOŚĆ RUCHU (Movement Speed) (9) - im wyższa wartość, tym szybciej porusza się nasza postać, jednocześnie zużywając mniej wytrzymałości. Na szybkość poruszania się ma wpływ także to, ile rzeczy aktualnie przy sobie niesiemy.
  • ZDOLNOŚĆ WYTWARZANIA Crafting Skill) (10) - im wyższa wartość, tym szybciej i sprawniej tworzymy nowe przedmioty. Zdolność wpływa też na jakość przedmiotów.
  • ZAHARTOWANIE (Fortitude) (11) - to ciekawa statystyka, która zwiększa odporność na choroby, efekty pogodowe i ekstremalne temperatury, ale też pomaga dłużej zachować przytomność.
  • APATIA (Torpidity) (12) - im wyższa wartość, tym bardziej zmęczona jest nasza postać. Gdy wskaźnik przekroczy 50%, nasza postać straci przytomność i nie odzyska jej, dopóki wskaźnik znów nie spadnie do 0%.

Następnie: ARK Survival Evolved - rozwój postaci i punkty doświadczenia

Spis treści: ARK Survival Evolved - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: ARK Survival Evolved - które surowce zbierać na początku

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

ARK: Survival Evolved

Android, iOS, PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.

Komentarze