Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rime - rozdział 3: jak ominąć czarne postacie - zjawy

Przemykamy pod nosem tajemniczych postaci w ciemnej jaskini.

W pierwszej części trzeciego rozdziału odblokowaliśmy przejście przy pomocy dwunożnego robota. Przechodzimy zatem uzyskaną ścieżką i kierujemy się niewielkim mostem przed siebie. Docieramy w ten sposób do bardzo ciemnej jaskini, w której zaraz po prawej zauważamy czarną postać, próbującą nas dorwać.

Trzymamy się lewej ścieżki i wchodząc po schodach unikamy drugiej zjawy, która na pewno zdąży położyć na nas swoje macki. Jeśli tak się stanie, po prostu biegnij przed siebie. Przez krótki czas będziesz wyraźnie spowolniony, ale gdy będziesz uparcie biegł przed siebie, w końcu się wyrwiesz. Dużo mniejsze szanse masz za to w przypadku dorwania przez większą grupę czarnych postaci.

Biegnij dalej i przeskocz nad głazem, za którym zauważysz błękitną kulę. Podnieś ją i podejdź do grupy przeciwników nieopodal. Gdy będziesz znajdował się już ich bardzo blisko, aktywuj kulę krzykiem, aby nieprzyjaciele czasowo zniknęli. Pamiętaj, że po jakimś czasie odrodzą się w tym samym miejscu.

Aktywowanie kuli lub ucieczka to najlepsza metoda uniknięcia czarnych postaci.

Pamiętaj, że kule odradzają się w miejscach spoczynku, dlatego jeśli za pierwszym razem nie podejdziesz wystarczająco blisko, wystarczy powtórzyć czynność. Po uporaniu się z pierwszą grupą przeciwników zmierzamy wodą przed siebie i wskakujemy od razu na półkę z lewej strony. Nie podnosimy kuli po lewej, tylko od razu ją aktywujemy, aby pozbyć się najbliższego przeciwnika.

Podnosimy zregenerowaną kulę i pozbywamy się przeciwników na prawo od wodospadu. Następnie wskakujemy na półkę za nimi i skręcamy ostro w lewo, kontynuując wspinaczkę po kolejnych półkach. Znajduje się tam kolejny nieprzyjaciel, którego po prostu bardzo szybko mijamy, ignorując go zupełnie.

Wskakujemy na półkę przy świecących kryształach, ignorujemy kulę i skręcamy w lewo na kolejne półki. Wchodzimy do zalanego pomieszczenia z bardzo dużą ilością przeciwników po lewej. Ignorujemy ich, gdyż na tym etapie pozostają poza naszym zasięgiem, nie zrobią nam krzywdy. Nieco dalej, jeszcze przed wodospadami, wskakujemy na półkę po lewej stronie.

Dalsza droga prowadzi schodami z lewej strony.

Wdrapujemy się po schodach, gdzie na końcu trafiamy do większego pomieszczenia z tajemniczymi malowidłami na ścianie po lewej stronie. W tym miejscu nie zauważysz już żadnej czarnej zjawy, pojawi się za to lis.


Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 3: jak stworzyć robota na kamiennych nogach


Podbiegamy do naszego rudego kompana i przeciskamy się przez niewielką szczelinę w drzwiach przed nami. Wskakujemy na półkę z prawej strony i wspinamy się na kolejne, trzymając się ściany i podążając w lewo. W ten sposób docieramy do pomieszczenia z kolumną po środku, gdzie czeka nas kolejna zagadka.

Read this next