Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rime - rozdział 4: etap w deszczu, aktywacja czterech figurek

Podążamy za snopami świateł.

Przedostatni rozdział jest dość specyficzny, bo niemal pozbawionych zagadek. Więcej tutaj krążenia z dwunożnymi maszynami i momentów zręcznościowych. Etap w deszczu rozpoczynamy na głowie dwunożnego robota. Gdy schodzimy na ziemię obieramy jedyny możliwy kierunek, a gdy zauważamy wielki posąg, okalamy go z lewej strony.

Wówczas miną nas czarne postacie, które tym razem nie będą chciały robić nam krzywdy. Idziemy dalej, podążając za lisem. Gdy docieramy do bramy, jedna z maszyn integruje się z nią, otwierając tym samym zablokowane przejście. Przy wysokiej kolumnie czekamy na kolejnego stwora, który osunie ją, tworząc tym samym kolejne przejście.

Po wdrapaniu się wyżej przemierzamy kolejne korytarze, schodząc schodami, wspinając się na półki i przeskakując nad przepaściami. W końcu docieramy do miejsca, gdzie robot toruje nam przejście. Podążamy za nim przez krótką chwilę, a następnie skręcamy od razu w prawo, gdzie przeskakujemy do innego miejsca. Biegniemy za lisem, przechodząc przez kolejne wrota. Przy ostatnich wrotach żegnamy się z ostatnim kompanem.

Wespnij się do świecącego panelu na jednej ze ścian i zawiśnij na nim.

Dotarliśmy na plac z wielką kopułą po środku. Schodzimy po moście niżej, uważając na przepaść. Podchodzimy do posągu z czterema nieaktywnymi figurkami. Nie przejmujemy się czarnymi zjawami, ale obieramy schody z prawej strony i ruszamy jedyną możliwą ścieżką. Twoim celem jest dobrnięcie do miejsca widocznego na powyższym obrazku.

Po przyczepieniu się do panelu na ścianie niskiej wieży zacznie spływać woda, która zmieni położenie kładki na ziemi. Przeskocz z jej drugiego końca na dalszy fragment kładki i wspinaj się schodami na górę. Czeka na ciebie lis, który najpierw sam aktywuje figurkę, a potem będziesz musiał to zrobić ty.

Następnie zmierzaj do słupa światła znajdującego się w lewej części placu. Można tam dotrzeć jedną ścieżką, przez niewielką bramę. Po wspięciu się na wyższy poziom za czarnymi zjawami na rozwidleniu skręć w lewo. Dotarcie do drugiej figurki nie będzie trudne, wystarczy się kilka razy wspiąć na wyższe półki. Po aktywacji zmierzaj przed siebie do trzeciego snopu światła.

Po drodze zawiśnij na blokującym drogę rozświetlonym panelu. Przeskocz na drugą stronę, a następnie skręć lekko w prawo, gdzie aktywujesz trzy kolejne panele. Przejdź przez wyłom przy środkowym, skąd trafisz na niewielki plac z wysokimi kolumnami. Rozpocznij od wspinaczki na najmniejszą z nich, po czym przeskakuj na kolejne, aż dostaniesz się na szczyt najwyższej, gdzie wspólnie z lisem aktywujesz trzecią figurkę.

Po wcześniej zmodyfikowanej święcącymi panelami kładce dostajemy się do ostatniego panelu, w niedostępny do tej pory teren. Wskakujemy na panel, po czym kontynuujemy wspinaczkę do ostatniej figurki. Po jej aktywacji wracamy do posągu znajdującego się w centralnej części poziomu. Aktywujemy krzykiem cztery, wcześniej szare, a teraz błękitne figurki. To również czas na pożegnanie z sympatycznym liskiem.

Po zamianie w kamienny posąg kilkukrotnie próbujemy się ruszyć, aż wydostajemy się z potrzasku. Chłopiec uległ pewnej zmianie. Ruszamy przed siebie i wspinamy się na wysoką wieżę z dowolnej strony. Wskakujemy na świecący panel.

Gdy przyczepisz się do świecącego panelu, jeden z trzech łańcuchów odczepi się, rozświetlając część poziomu.

Schodzimy na dół, skąd kontynuujemy wspinaczkę po rozświetlonej ścianie. Gdy miniesz wielki znicz, uważaj, aby nie spaść z gzymsu. Przejdź jeszcze nieco w lewo, gdzie wejdziesz przez znajdujące się tam okno. Kontynuuj w prawo i przyczep się do znajdującego się tam panelu, odczepiając tym samym drugi łańcuch. Zawiśnij na gzymsie z prawej, opadnij niżej i kontynuuj w lewo.


Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 5: zakończenie i akceptacja


W ten sposób dotrzesz do trzeciego łańcucha. Przejdź nim do środkowej wieży, gdzie użyjesz ostatniego panelu. Znajdziesz się w pomieszczeniu z rozświetloną kulą. Wskocz na znajdującą się tam kostkę z symbolem księżyca, po czym zacznij zbiegać powstałymi w ten sposób schodami.

Na końcu zmierzaj w stronę światła, aby zakończyć poziom. Znajdziesz się na statku, lecz będziesz kierował inną postacią. Po prostu podchodź nią do przodu statku.

O autorze
Komentarze