Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rime - rozdział 2: jak pokonać ptaka i odzyskać kulę, finał

Pokonujemy potwora i docieramy do końca drugiego rozdziału.

Po poprzednim etapie zeskakujemy na niższy poziom i przesuwamy kamienną kostkę pod ścianę, a następnie wspinamy się na nią. Zeskakujemy i nurkujemy niemal do samego dna, przez niewielki otwór, koniecznie korzystając ze znajdującego się tam pęcherzyka powietrza. Płyniemy jedyną możliwą ścieżką, a następnie wynurzamy się.

Obieramy kierunek na prawą stronę plaży, gdzie na jednym z kamieni zauważamy lisa. W dalszym ciągu kierujemy się w prawo, przeskakując nad wrakami statków i zmierzając do końca korytarza, gdzie świeci słońce. Nurkujemy w znajdującym się tam oczku wodnym i przepływamy na drugi koniec.

Gdy znajdujemy się już w środku, biegniemy w lewą stronę i kontynuujemy wspinaczkę po schodach. Przeskakujemy na drugą stronę kamiennej kładki, skręcając w prawo i kontynuując wędrówkę po schodach. W końcu wychodzimy na zewnątrz, gdzie świeci słońce, a więc czas na kolejne spotkanie z niezbyt przyjaźnie nastawionym ptaszyskiem. Nie wbiegaj pod zadaszenia z drewna, gdyż zostaną one od razu zniszczone przez potwora.

Tym razem musisz przebiec przez drewniane zadaszenie.

Biegnij zatem przed siebie i skręć lekko w lewo, gdzie schowasz się pod kamiennym zadaszeniem. Następnie podejdź do kolejnego po prawej, skąd pobiegniesz przed siebie do głównego budynku, tym razem przez drewnianą wiatę. Zaraz po zniszczeniu jej przez ptaka biegnij wciąż do przodu i zeskocz przez urwisko na niższą półkę.

Podążaj za liskiem po półkach i schodkach, a gdy na krawędzi budowli pojawi się ptak, przez chwilę się nie ruszaj. Zmierzaj po krawędziach jedyną słuszną drogą, a gdy dostaniesz się wyżej, biegnij przed siebie i schodami w dół. Następnie kontynuuj wspinaczkę po kamiennych blokach wystających ze ściany i przeskocz na półkę po prawej stronie.

Nie przeskakuj nad okrągłymi kolumnami, ale skręć błyskawicznie w lewo i schowaj się w cieniu po prawej stronie. Biegnij tam jedyną możliwą drogą, a podczas kolejnej wspinaczki raz jeszcze trafisz na ptaka. Po wejściu na górę schowaj się w cieniu i wejdź do budynku, gdzie czeka cię zagadka. Wskocz na kamienny statek i wykonaj interakcję na kole sterowym (1).

Odniesienia do cyfr znajdziesz w tekście.

Przekręć za jego pomocą maszt (2), aby cień zasłonił wszystkie panele ze słońcem na ścianie. Wówczas wskocz na segment (3), z którego dostaniesz się na kładkę po prawej stronie. Przy otworze (4) w ścianie pojawi się ptak. Przebiegnij koło niego trzymając się jak najbliżej ściany i wykonując skok w ostatnim momencie. W ten sposób nie zostaniesz zepchnięty na niższy poziom.

Na końcu ścieżki znajduje się figurka do aktywowania krzykiem. Gdy to zrobisz, ze ściany wysunie się fragment półki. Użyj raz jeszcze koła sterowego (1) i ustaw masz tak, żeby stanowił jedną oś z wysuniętą przed chwilą półką. Wdrap się na nią, a następnie skocz w kierunku złotego elementu na czubku masztu. Ten jednak osunie się. Raz jeszcze użyj koła i ustaw masz tak, aby tylko drugi od lewej panel wskazywał słońce. Wówczas wskocz na segment po prawej, a następnie na kolejny, dzięki czemu wydostaniesz się na zewnątrz.

Biegnij w prawo i po schodach, aż dotrzesz na najwyższe piętro budowli. Skręć lekko w prawo, gdzie zauważysz drewniane schodki. Wespnij się po nich, przeskocz na drewnianą kładkę, po czym na jej końcu wskocz na kolumnę. Po krawędzi przejdź na jej drugą stronę i zeskocz na kolejną kładkę z drewna. Gdy się załamie, wskocz na zwisającą sieć rybacką i trzymaj się lewej strony. Wdrap się po kolejnej siatce, a następnie na deskę u góry okna.

Kamienny posążek znajduje się na lewo od postaci.

Do środka wpadnie ptak, który zlikwiduje przeszkodę z drewna. Podbiegnij szybko w lewo i wyciągnij kamienny posążek. Gdy już to zrobisz, kontynuuj wspinaczkę z lewej strony. Zignoruj ptaka, który pojawi się w oknie niżej. Przeskocz nad przepaścią i przejdź pod spodem skrzydlatego potwora.

W końcu trafisz na platformę, z której wyciągniesz kolejny blok w kształcie czaszki. Uruchomi się animacja, w której ptak zostanie po raz kolejny rażony piorunem. Zeskocz na niższy poziom, gdzie spotkasz lisa. Biegnij za nim, aż trafisz do wnętrza, gdzie będziesz musiał wspinać się wysoko po schodach i przemierzać jedyne możliwe korytarze.

Gdy wybiegniesz na zewnątrz cały czas biegnij za lisem, aż dotrzesz do wysokiej, białej wieży. Wspinaj się tam po kolejnych złotych półkach i tych zaznaczonych białym kolorem, aż dotrzesz na samą górę, skąd spadnie rozżarzony ptak. Wykonaj interakcję na złotej kuli, po czym - po kolejnej animacji - uciekaj przed goniącym cię ptaszydłem.


Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 3: wydostanie się z ruin i aktywacja robota


Teraz czas na powrót do pierwszej zagadki drugiego rozdziału. Wykonaj interakcję na kuli, aby rzucić cień bramy na ścianę, po czym wskocz na wieżyczkę po prawej stronie, aby rzucić swoją postacią cień. Po wejściu odblokowanymi wrotami zmierzaj schodami w górę, a na końcu tunelu rozdział zostanie zakończony.

O autorze
Komentarze