Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rime - poradnik i opis przejścia

Wszystkie misje, zagadki, sekrety i wskazówki.

Witamy w poradniku i solucji do logicznej gry Rime. Jest to niezależna produkcja kładąca nacisk na zagadki różnego typu oraz elementy zręcznościowe w otwartym, ale niezbyt dużym świecie. Chociaż gra w subtelny sposób pomaga przy niektórych fragmentach gry, są to tylko raczej nakierowania.

Dlatego właśnie w poradniku do Rime prezentujemy dokładny opis rozwiązania wszystkich zagadek niezbędnych do przejścia gry. Z czasem opublikujemy także wskazówki dotyczące odkrycia wszystkich sekretów.

W grze Rime nie istnieje bezpośrednia fabuła czy narracja. Większość opowieści toczymy we własnych głowach, interpretując na swój sposób obserwowane wydarzenia. Mamy nadzieję, że niniejsza publikacja pomoże ci przejść tę przygodę w przypadku natrafienia wszelkich trudności.

Życzymy miłej lektury i wspaniałej przygody!

Główny wątek i wszystkie zagadki

W tym akapicie znajdziesz dokładny opis przejścia gry z uwzględnieniem wszystkich zagadek, na które natkniesz się podczas zabawy z Rime. Z czasem zaktualizujemy poradnik również o sekrety i znajdźki.

Porady ogólne

- Bądź uważny i obserwuj całe otoczenie. Rozwiązanie zagadek lub wskazówki do nich nie zawsze znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie. Czasami będziesz musiał przejść do nieco dalszej lokacji, a następnie wrócić do miejsca, gdzie rozpoczęła się łamigłówka.

- Gdy nie będziesz miał pomysłu na rozwikłanie zagadki, rozejrzyj się w poszukiwaniu lisa, którego odblokujesz zaraz po rozpoczęciu gry. Czasami możesz go także zlokalizować po jego szczekaniu. Jeśli znajduje się gdzieś w pobliżu, zazwyczaj pokaże ci, na czym powinieneś się skupić.

- Nie bój się ryzykować, gdy przyjdzie do etapów zręcznościowych. Skakanie na odległe półki skalne czy nad przepaściami to element często spotykany w grze, jednak punkty zapisu stanu rozgrywki są na tyle dobrze rozmieszczone, że nigdy nie zaznasz konieczności powtarzania długiego fragmentu.

- W grze nie możesz zostać zaatakowany przez żadnego przeciwnika, choć niektóre istoty będą mogły ograniczać twoje możliwości ruchu. Wówczas rozejrzyj się po okolicy i zastanów się, co mogłoby odciągnąć ich uwagę, choćby na chwilę.

Zobacz: Poradniki do gier - darmowe, kompletne solucje

- Ciesz się otaczającymi cię widokami i atmosferą. Zamiast przeć do przodu, aby skończyć grę jak najszybciej, przystań na chwilę lub zajrzyj na drugą stronę skały. Rime to wyjątkowa produkcja, która potrafi ukoić nerwy niejednemu graczowi. Wykorzystaj to.