Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rime - rozdział 3: wskrzeszenie wszystkich robotów, finał

Wędrujemy do pozostałych robotów i przywracamy je do życia.

W poprzedniej części naszego poradnika opisywaliśmy sposób, w jaki odblokowujemy maszynę na kamiennych nogach. Opis znajdziesz po kliknięciu w następujący link - Rime - rozdział 3: jak stworzyć robota na kamiennych nogach. Weź niebieską kulę i zanęć nią robota, aby podszedł do panelu na podłodze po lewej stronie. Wówczas otworzą się drzwi windy.

Chwyć kostkę z czaszką i wciągnij ją do windy, a na wyższym piętrze umieść ją na panelu w podłodze. W ten sposób na parterze odblokujesz drzwi, którymi maszyna może przejść dalej. Po wyjściu na zewnątrz będziesz musiał podążać za kamiennym robotem, lecz nie zawsze dasz radę iść krok w krok za swoim kompanem.

W takiej sytuacji alternatywne przejścia zazwyczaj znajdziesz tuż obok, prowadzą czasami przez podesty, innym razem będziesz musiał zaznać nieco wspinaczki. W pewnym momencie dotrzesz do brązowych, zamkniętych drzwi. Przeskocz przez dziurę w ścianie, a następnie wejdź schodami na wyższy poziom, gdzie użyjesz koła sterniczego do otwarcia bramy.

Przez dziurę w ścianie dotrzesz do mechanizmu otwierającego widoczne na obrazku drzwi.

W następnych etapach twój nowy kompan będzie niszczył zarośla i ciernie na twojej drodze. Na większym placu skręć w prawo i przejdź przez kolejne zarośla. Trafisz do pomieszczenia, w którym rozpoczęła się pierwsza zagadka tego rozdziału. Skorzystaj z windy, a następnie wskocz na kolumnę po środku i podnieś umieszczoną tam kulę. Na platformie zjedziesz na dół. Aktywuj kulę, aby pozbyć się czarnych zjaw. Wróć po drugą kulę w rogu pomieszczenia i podejdź do robota - umieść przedmiot na znajdującej się obok kolumnie i wyjdź na zewnątrz.

Podążaj za maszyną, wędrując po schodach, a później po białych półkach skalnych, na których rośnie żółta trawa. Gdy wejdziesz do pomieszczenia, gdzie wcześniej aktywowałeś głowę robota, przejdź przez ciernie, spotykając tym samym lisa. Podążaj za kompanami drogą, którą zmierzałeś tu na początku etapu. Za każdym razem, gdy zauważysz błękitne kule, podnoś je i aktywuj przy robocie, aby pozbywać się dużych grup czarnych nieprzyjaciół. Czasami będziesz musiał się także wracać, aby neutralizować kolejne zjawy.

W końcu dotrzecie do komnaty, gdzie robot zauważy poległych braci. W dalszym ciągu zmierzamy za nim, schodami w dół, aż docieramy do większego pomieszczenia. Pierwsze, co musisz zrobić, to podnieść błękitną kulę i przywołać nią robota do panelu na podłodze po prawej stronie. Obok wysuną się schody, którymi dostaniesz się na wyższy poziom. Zanim jednak tam wejdziesz, podnieś kulę i zabierz ją ze sobą. Robot powinien zostać na miejscu.

Weź kulę (1) i zwab nią maszynę na panel (2), odblokowując tym samym wysuwane schody (3).

Znajdując się wyżej ciśnij kulę przed siebie, a gdy maszyna przejdzie na pierwszy panel, mostek, na którym się znajdujesz, ulegnie wydłużeniu. Przejdź dalej, ignorując na razie znajdujący się tam mechanizm i wejdź do pomarańczowego pomieszczenia. Tam wspinaj się najwyżej, jak tylko się da i przesuń znajdujący się tam blok w jedynym możliwym kierunku.

Co ciekawe, znajdziesz się na parterze. Przeciągnij blok do trzeciego panelu, podnieś raz jeszcze kulę i skorzystaj z drugiej klatki schodowej. Umieść kulę na kolumnie, a następnie wróć i odciągnij blok z czaszką na panel odpowiadający za wysuwane schody. Wejdź na górę i skorzystaj z mechanizmu, aby pokryć dwa kształty.


Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 4: etap w deszczu, aktywacja czterech figurek


Odblokujesz tym samym wielką kulę po drugiej stronie pomieszczenia. Podbiegnij do niej i aktywuj krzykiem, dzięki czemu wskrzesisz pozostałe dwunożne maszyny. Podążaj za stadem, aż dotrzesz do pomieszczenia z kulą po środku. Wskocz na kolumnę z księżycem, aby rzucić na kształt w ścianie brakujący cień, po czym wyjdź otwartymi wrotami.

Wespnij się po schodach, a następnie przepłyń przez rozświetlony otwór w kształcie dziurki od klucza. Uruchomi się animacja, w której podejdź do postaci w czerwonej pelerynie. Rozdział zostanie zakończony, a ty przeniesiesz się do deszczowej lokacji.

O autorze
Komentarze