Rime - rozdział 2: jak uciec przed ptakiem, zagadki ze słońcem

Manipulujemy cieniem i unikamy wielkiego ptaszyska.

Po przeniesieniu się do nowej lokacji znajdziesz się na białej pustyni. Podbiegnij do czerwonej tkaniny, która zostanie porwana przez wiatr. Podbiegaj do każdego kolejnego miejsca, gdzie się znajdzie, skończywszy gonitwę na szczycie wraku statku. Uruchomi się animacja, podczas której zauważysz nadciągającą burzową chmurę.

Raz jeszcze zostaniesz przeniesiony do innego miejsca. Znajdują się tam dziwne postacie, nie stanowią jednak zagrożenia. Po prostu zmierzaj przed siebie schodami w dół, aż zauważysz lisa. Biegnij za nim i wspinaj się po półkach skalnych, aż trafisz na malowidło, które się rozświetli. Wówczas skręć w prawo i przejdź przez odblokowany otwór.

W końcu wyjdziesz na zewnątrz, gdzie zauważysz drugą zagadkę związaną ze zmienianiem pory dnia. Wykonaj interakcję na kuli, a następnie przetocz ją na godzinę trzecią względem ściany, przy których znajdują się dwa posągi. Musisz pokryć cień bramy z kształtem znajdującym się na ścianie, tak jak na poniższym obrazku.

014
Prawidłowa pozycja cienia na ścianie.

Wówczas uruchomi się krótka animacja, w której z nieba nadleci niebezpieczny ptak i zabierze kulę służącą do zmiany czasu. Biegnij w kierunku jego gniazda po długim moście. W pewnym momencie stwór zacznie cię gonić, a ty spadniesz na ziemię. Od tego momentu musisz przemykać między zacienionymi miejscami, w przeciwnym wypadku ptaszysko na mierzy cię i będziesz mieć kłopoty.

Pierwsze ujęcie kamery skoncentruje się na kompleksie budynków, nad którym znajduje się wiatrak. Aby tam się dostać potrzebujesz jednak klucza, dlatego skieruj się w lewo i wbiegnij do budynku widocznego na poniższym obrazku.

015
Już niebawem zdobędziesz potrzebny klucz.

W środku, po skręceniu w lewo, natkniesz się na dziwną, rozświetloną figurkę. Podejdź do niej z prawej strony, przy pochodni, a następnie krzyknij kilka razy, aby ruchoma ściana przesunęła się i odblokowała dalsze przejście. W ten sposób dotrzesz do komnaty, na której końcu znajduje się klucz. Podnieś go, a następnie aktywuj figurkę w pomieszczeniu obok.

Po krótkiej animacji wybiegnij na zewnątrz i od razu skręć w lewą stronę na schody, gdzie w cieniu uchronisz się przed ptaszyskiem. Biegnąc od cienia do cienia kieruj się w stronę głównego budynku, gdzie użyjesz zdobyty klucz. Po wejściu do środka aktywuj figurkę i szybko wdrap się na schody, przebiegając przez czasowe przejście.

016
Odniesienia do cyfr znajdziesz w tekście poniżej.

Przejdź dalej, aż dotrzesz do komnaty z wielką świetlistą kulą symbolizującą słońce. Za pomocą krzyku przestaw środkową kolumnę tak, aby metalowa kula (1) rzucała cień na kamień z symbolem. Następnie podejdź do symbolu słońca (2) i gdy cała platforma opuści się, podbiegnij do kamienia z symbolem (3) i szybko się na niego wdrap.

Trzymając się cienia biegnij w lewo, aż dotrzesz na wyższe piętro budowli. Aktywuj kolejne figurki krzykiem, aby podnosiły się złote platformy, pod którymi schowasz się przed ptaszyskiem. Na końcu drogi zauważysz blok podobny do czaszki. Wyciągnij go za pomocą interakcji, aby na planszy było nieco więcej cienia. Później podciągnij blok pod ścianę z tym samym symbolem, przechodząc tym samym na drugą stronę.

Spis treści: Rime - poradnik i opis przejścia

Następnie: Rime - rozdział 2: etap pod wodą, zagadki z cieniem

017
Wyciągnięcie dwóch takich bloków sprawi, że ptak nie będzie ci już zagrażał.

Aktywuj kolejną figurkę, a następnie wespnij się na skałę przy ostatnim złotym języku. Przeskakując pomiędzy nimi przebiegnij na drugą stronę, gdzie przeskoczysz nad ścianą. Szybko aktywuj znajdującą się tam ostatnią figurkę i schroń się w cieniu odblokowanych złotych języków. Teraz pozostaje wyciągnąć znajdujący się tam drugi blok z czaszką, aby planszę spowił mrok. Od tego momentu ptak nie będzie stanowił zagrożenia, a w zamian pojawi się twój rudy przyjaciel.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami