Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Anthem - wybór javelina, klasa postaci

Łowca, Kolos, Sztorm czy Śmiagacz?

W Anthem podczas walki i eksploracji świata korzystamy z javelinów, czyli egzopancerzy, które mają funkcje bojowe. Dzięki nim potrafimy latać, walczyć, wykonywać uniki i korzystamy z czterech unikalnych zdolności.

W grze dostępne są cztery javeliny, czyli klasy postaci - Łowca, Kolos, Sztorm i Śmigacz. Każdy z nich charakteryzuje się innymi umiejętnościami oraz innym stylem walki. Poniżej zamieściliśmy tabelę, w której znajdują się najważniejsze różnice pomiędzy pancerzami. W dalszej części strony pomagamy wybrać javelin, który najbardziej pasuje do twojego stylu gry.

Bardziej szczegółowe wiadomości na temat modyfikowania javelina zamieściliśmy na stronie: Anthem - ulepszanie javelinów (pancerzy), zmiana broni, crafting i Kuźnia . Jeśli chcesz wiedzieć, jak odblokować i zmienić javeliny, kliknij w link.


Porównanie javelinów

Poniższa tabela zawiera najważniejsze informacje o egzopancerzach. Różnice pomiędzy poszczególnymi javelinami przekładają się na poruszanie, latanie, mobilność, wytrzymałość, a także na rodzaj ataków i zadawane obrażenia.

W1K1 Łowca Kolos Sztorm Śmigacz
Silna strona Wszechstronny (równowaga pomiędzy obroną a atakiem) Wytrzymały i zadaje duże obrażenia Duża siła ognia Zwinny i szybki
Atak Pojedyncze cele Kilka celów jednocześnie Kila celów jednocześnie (ataki obszarowe) Pojedyncze cele
Obrona Wykonuje unik Osłania się tarczą Teleportacja na małym obszarze Wykonuje potrójny uskok
Skok Podwójny Pojedynczy Zwisa w powietrzu Potrójny
Krótka charakterystyka Dobrze zbalansowany javelin, który dobrze radzi sobie w ataku, jak i w obronie Chodząca forteca, która małą mobilność rekompensuje dużą wytrzymałością. Jego ataki obszarowe to jego niszczycielska broń. Ze względu na niższą ochronę, powinien trzymać się z tyłu. Najbardziej zwinny i najszybszy z javelinów. Broniąc się, powinien bazować na unikach i uskokach.

Który javelin wybrać?

Nie ma jednego najlepszego javelina, który zapewniłby - większą niż inne egzopancerze - przewagę w walce. Dlatego należy kierować się swoimi preferencjami, stylem walki, a także własnymi umiejętnościami podczas wyboru klasy postaci.

Na pierwszy rzut oka wszystkie pancerze są do siebie podobne. Jednak używając ich dłużej, dostrzeżemy, że w pewnych sytuacjach musimy zareagować w sposób właściwy dla danego javelina. Na przykład: broniąc się przed atakami przeciwników Kolos zakryje się tarczą, a Śmigacz wykona serię szybkich uników.

Pamiętajmy, że javelin w trakcie gry można zmienić, dlatego warto wypróbować inne pancerze, nawet jeśli uważamy, że ten, z którego korzystamy, jest najlepszy. Może się okazać, że granie inną klasą - po jakimś czasie - przyniesie nam więcej przyjemności z rozgrywki.

Na początek przygody z Anthem zalecamy korzystanie z javelina klasy Łowcy, ze względu na jego wszechstronność i zbalansowane statystyki. Jest szybki, mobilny, a także zadaje duże obrażenia i sam potrafi przyjąć ich wiele. Dodatkowo, dzięki jego zdolności wsparcia, która osłania sojuszników, bardzo przydaje się zespołowi podczas walki.

Również ciekawą propozycją dla początkujących jest Kolos, który cechuje się największą wytrzymałością na pociski i zadaje duże obrażenia - nawet kilku przeciwnikom jednocześnie. Walczy w pierwszej linii. Jest wolny i mało zwrotny w porównaniu z Łowcą, Śmigaczem i Sztormem, ale ma na wyposażeniu tarczę, dzięki której osłoni się przed wrogimi atakami.

Kolosa polecamy graczom, którzy mają problemy z koordynacją ruchów na polu walki. Pozostałe klasy wymagają bowiem od nas zwinności i szybkich reakcji. Ze względu na dużą odporność ten javelin jest w stanie przetrwać dłużej od innych egzopancerzy, stojąc w bezruchu.

Korzystanie z klasy Śmigacza i Sztorm wymaga większej wprawy. Te javeliny są mniej odporne na obrażenia i bardziej bazują na unikach i ciągłym przemieszczaniu się.

Szczególnie Śmigacz, który jest najzwrotniejszy ze wszystkich egzopancerzy. Jako jedyny dysponuje potrójnym skokiem i unikiem, a do tego jest niezwykle szybki. Jednak aby wykorzystać jego wszystkie zalety podczas walki, trzeba poświęcić trochę czasu na naukę poruszania się w na ziemi i w powietrzu, co może zniechęcić wielu graczy.

Sztorm - podobnie jak Śmigacz - również nie może poszczycić się dużą wytrzymałością na obrażenia. Za to posiada bardzo mocne ataki obszarowe, które potrafią ranić wiele celów jednocześnie. Co więcej, jest świetnym wsparciem dla drużyny, gdyż posiada zdolności, które wykorzystają sojusznicy - na przykład: zamrażając wrogów, Sztorm wraz z kompanami może szybko zlikwidować oponentów.

Ze względu na słabszy pancerz, Sztorm powinien trzymać się z tyłu, wspomagając zespół. Co ważne, ta klasa postaci potrafi bardzo długo unosić się w powietrzu, co jest jej ogromnym atutem, który należy wykorzystać podczas walki.


O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze