Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 1 - wszystkie zakończenia gry

Jak odblokować wybrane zakończenie.

Gra Wiedźmin 1 posiada trzy warianty zakończeń. Są one związane z podejmowanymi wyborami w trakcie realizacji zadań głównego wątku fabularnego. Możesz doprowadzić do jednego z trzech zakończeń: pozostać neutralnym, sprzymierzyć się z Zakonem Płonącej Róży lub stanąć po stronie nieludzi wraz z Wiewiórkami (Scoia'tael). Zakończenie następuje po ostatniej misji fabularnej: Wiedźmin 1 - Zwierciadło lodu.


Na tej stronie:


Wybory - które wpływają na zakończenie

W trakcie rozgrywki napotkasz kilka momentów, w których ujrzysz animacje przerywnikowe. Możesz podjąć wiele mniejszych decyzji, jak oszczędzenie Berengara lub Vincenta Meisa - nie mają one jednak bezpośredniego wpływu na zakończenie, a jedynie na to, kto pomoże ci w ostatecznej bitwie lub na przebieg zadań pobocznych. Dla głównego wątku kluczowe są dwa wybory, od których nie ma odwrotu:

  • Złoto dla zuchwałych - w tym zadaniu (pod koniec rozdziału trzeciego) poprowadzisz negocjacje z Wiewiórkami, które napadły na bank. Możesz stanąć jedynie po stronie nieludzi lub zakonu, nie możesz pozostać neutralnym. Stając po jednej ze stron blokujesz dostęp do zakończenia powiązanego z rywalami.
  • Wolne elfy - jest to ostatnia misja rozdziału czwartego. Możesz stanąć jedynie po stronie tego ugrupowania, które wsparłeś podczas napadu. Zawsze możesz jednak wybrać neutralność.

Wybór strony nie tylko wpłynie na sceny końcowe gry. Zmianie ulega również część zadań głównych rozdziału piątego oraz sposób zdobycia specjalnej zbroi wiedźmińskiej w ramach misji dodatkowej.


Wybory wpływające na grę Wiedźmin 2

Jeśli masz zamiar po ukończeniu Wiedźmina przejść do drugiej części gry, niektóre z podjętych wyborów mogą wpłynąć nieznacznie na rozgrywkę. Będziesz w stanie importować stan zapisu gry z pierwszej części do drugiej lub w kreatorze powtórzyć wybory z Wiedźmina 1.

  • Wybór zakończenia - wpłynie na zachowanie postaci z danych frakcji napotkanych w drugiej części, chyba że pozostałeś neutralny. Jeśli postanowisz w "dwójce" trzymać z tą samą frakcją, gra w niektórych momentach będzie łatwiejsza. Znaczenie będzie mieć także fakt, czy utrzymałeś Yavinna i Zygfryda przy życiu
  • Romans z Triss - będzie ci bardziej przychylna, chyba że wybrałeś Shani
  • Talar - otrzymasz od niego mały podarek na początku gry, jeśli przeżył (może zginąć w zadaniu Wszyscy ludzie Foltesta)
  • Pomniejsze wybory, które wpłyną jedynie nieznacznie na rozgrywkę (jak na przykład wpis w dzienniku) to życia królewny Addy, Vincenta Meisa, Króla Gonu.

Ponadto wszelkie miecze posiadające własną nazwę (unikalne), zbroja kruka, a także malutki procent pieniędzy zostaną przeniesione do nowej gry, gdy skorzystasz z funkcji importu.

Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 1 - Zwierciadło lodu

Read this next