Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 1 - broń i miecze: tworzenie, ulepszanie

Poprawa parametrów broni i wytwarzanie nowych z pomocą kowali.

Geralt w grze Wiedźmin 1 walczy głównie mieczami: srebrnym i stalowym. Możesz jednak wyposażyć go również w bronie dodatkowe, jak topory, pochodnie czy sztylety. Jednak tylko używając mieczy możesz posługiwać się stylami wiedźmińskimi oraz tylko miecze wytworzysz u kowali. Przedmioty, które możesz wytworzyć z posiadanych materiałów ukazane w ofercie u kowala wraz z parametrami i ceną za usługę.


Na tej stronie:


Miecz stalowy, skały meteorytowe

Gra umożliwia ci swobodną wymianę oręża, gdy tylko napotkasz lepszy. Niestety nie przewidziano częstego napotykania zamienników dla mieczy, szczególnie srebrnych. Z pomocą przychodzą kowale, którzy za opłatą pozwolą ci wykuć miecze z kawałków meteorytu - te znajdziesz w świecie (szczególnie w grobowcach) lub nabędziesz u kowali i niektórych handlarzy.

By wytworzyć nowe miecze, potrzebujesz skał meteorytowych. Na jeden miecz składają się trzy kamienie - możesz mieszać kolory, by uzyskać inne rezultaty. Największe jednak premie otrzymujesz używając trzech tego samego koloru. Dostępne skały meteorytowe i ich efekty to:

  • Niebieskie - dodają efekt krytyczny Ból. Trzy takie same generują szansę na efekt Bólu (+45%) oraz szansę na rozbrojenie (+20%)
  • Czerwone - zwiększają ilość obrażeń o 5, 20, i 40%. Przy trzech czerwonych skałach dodatkowo otrzymasz +30% szans na efekt krwawienia przy ciosie krytycznym
  • Żółte - najrzadsze. Większa szansa na rozbrojenie i precyzyjne cięcie, a także nieznacznie zwiększone obrażenia. Używając trzech takich samych otrzymasz +30% szansy na wszystkie możliwe efekty i +24% obrażeń

Tak więc dla najwyższych obrażeń wybierz trzy czerwone skały, dla efektów dodatkowych - trzy żółte.


Miecz srebrny, runy

Podobnie ma się sprawa z mieczami srebrnymi. Tu składnikiem są runy w trzech kolorach. Wytworzenie tych mieczy jest kosztowniejsze, a same runy trudniej znaleźć.

  • Czerwone - zwiększają szansę na podpalenie i oślepienie (25%) za każdy użyty kamień
  • Żółte - zwiększają podatność na srebro o 15% za sztukę
  • Niebieskie - zwiększają obrażenia (15%) oraz szansę na powalenie (+25%) za każdą runę (ponadto połączenie niebieskich i czerwonych nadaje dodatkowy efekt: precyzyjne uderzenie (+15%))

Osełki, kamienie runiczne - czasowa poprawa parametrów

Druga opcja poprawy siły ataku mieczy to ich czasowe wzmacnianie. Możesz użyć:

  • olejów - poznaj receptury i wytwarzaj oleje o określonych cechach. Zazwyczaj zwiększają one obrażenia jedynie wobec określonej grupy stworzeń
  • osełek - naostrz miecz zwiększając obrażenia o 10% lub 20%, w zależności od jakości osełki
  • kamieni runicznych [1] - działają jak osełka, jednak zwiększenie obrażeń to aż 40%

Przeciągnij jeden z wymienionych przedmiotów na wybrany miecz - stalowy lub srebrny - by zwiększyć czasowo (zwykle na dobę) zadawane przezeń obrażenia. Przedmioty są tracone przy użyciu. Nie możesz łączyć kilku różnych efektów - stosując nowy bonus, zastąpisz aktualnie obowiązujący. Możesz podglądnąć aktualne wzmocnienie miecza i pozostały czas, gdy najedziesz kursorem na ikonę statusu [2]. Wyświetli się ona tylko wtedy, gdy dzierżysz umocniony miecz.

Następnie: Wiedźmin 1 - alchemia i eliksiry, tworzenie

Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 1 - alkohol, gdzie kupić, zastosowanie

Read this next