Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Scorn - Akt 1: wózek, stworek, wielkie wrota

Jak uwolnić stwora z jaja i otworzyć podwójny zamek w pomieszczeniu z wieżą.

Po rozwiązaniu zagadki z przesuwaniem jaj w Scorn, zjedź windą na dół. Od razu po wyjściu z windy skieruj się w korytarz, który masz po prawej stronie.


Na tej stronie:


Pchnięcie wózka i stworek

  • Wróć do przestronnego pomieszczenia z wieżą i odnajdź cokół sterujący wysięgnikiem. Znajduje się on tuz przy wejściu na podest prowadzący na szczyt wieży. Aktywuj cokół.
Aktywuj cokół widoczny po prawej stronie, by przejąć kontrolę nad wysięgnikiem
  • Użyj przycisku akcji, by podnieść przy pomocy dźwigu stwora, który znajdował się w jaju.
  • Używając przycisków kierunkowych, opuść ramię wysięgnika niżej i ponownie wciśnij klawisz akcji, by uieścić stwora w wózku.
  • Odsuń się od cokołu i chwyć wózek. Jeśli tory są już odpowiednio ustawione, to po prostu zacznij pchać wózek wzdłóż toru. Jeśli nie - wykonaj najpierw czynności na wieży opisane we wskazanej stronie.
  • W pewnym momencie wózek zatrzyma sie i nie będzie chciał ruszyć dalej. odsuń się od niego i uruchom maszynę korzystając z cokołu po lewej stronie ekranu.
Uruchom maszynę. Nie martw się o nowego przyjaciela - nic mu nie będzie.
  • Po wszystkim wróć do wózka i pchaj go dalej wzdłóż torów, aż dotrzesz do pomieszczenia z windą. To koniec drogi.
  • Gdy stwór znajdzie się na swoim miejscu, użyj cokołu w centralnej częsci pomieszczenia, by przejąć kontrolę nad dźwigiem. Przy jego pomocy przenieś stwora do fotela po prawej.
Przenieś nowego przyjaciela do fotela po prawej.
  • Tuż obok fotela ze stworem znajduje się przełącznik. Uruchom przy jego pomocy maszynę.
  • Usuń fragmenty skorupy z fotela i poczekaj, aż stwór stanie na nogi.
  • Po wszystkim odwróć się twarzą w kierunku windy. Po jej prawej stronie jest dobrze oświetlony korytarz. Zjadziesz w nim znajome urządzenie w kształcie rękawa, które służy do mocowania klucza na ręce. Podejdź do niego i zaczekaj na przyjaciela.
  • Stwór upadnie po drodze. Pomóż mu wstać i aktywuj maszynę z rękawem, by zamontować klucz na ręce potwora.
Po zamontowaniu klucza na koledze, będzie można otworzyć podwójny zamek blokujący wielkie wrota.

    Wielkie wrota - jak otworzyć

  • Idź dalej korytarzem w kierunku przeciwnym do windy. Skorzystaj z niewielkiego podestu i przedź przez okrągłe drzwi. Znajdziesz się przed wielką zamkniętą bramą. Są tu też dwa cokoły. Stań bliżej tego po lewej stronie (patrząc w kierunku wrót) i poczekaj na stworka.
  • Drzwi otwarte. Wydostaniemy się.
  • Stworek ponownie przewróci się koło cokołu. Pomóż mu wstać. Uruchomi to animację otwierania pierwszego zamka.
  • Zaraz potem podejdź do drugiego cokołu i aktywuj go, by wrota stanęły otworem.
  • Przejdź przez nowo otwarte przejście i idź dalej korytarzem. Na jego końcu znajdziesz windę. Pojedź nią na górę, by zakończyć ten etap rozgrywki.

Następnie: Scorn - Akt 1: kolumna z wypustkami, pierwsza broń

Spis treści: Scorn - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Scorn - Akt 1: zagadka, kule, jaja i dźwig

Read this next